Staňte se hvězdou prodeje. POP média Vám pomohou

Jak se může POP produkt stát prodejně úspěšným? Jakou má in-store komunikace sílu a proč do ní firmy aktuálně investují až 33 % svých rozpočtů? Jaké jsou základní principy funkčních POP materiálů a jak je potřeba přistupovat…

POP kampaně: Kdy se vyplatí větší investice?

Cena není vždy primárním atributem, kterým by se měl zadavatel při výběru POP kampaně řídit. Je třeba vzít v potaz i odbornost, kreativitu, know how, spolehlivost či vlastní zkušenost s daným dodavatelem. Kvalitně zpracovaná…

Hledáme nové sales promotion. Zn. Rychle

Kolotoč sales promotion se točí neustále, a to pod nadvládou akcí, slev, letáků či plyšáků. I přesto, že obchodníci i dodavatelé znají důsledky. I přesto, že na ně doplácejí také zákazníci, kteří je dnes vnímají jako samozř…

Komu patří nápady?

Setkat se s výběrovým řízením, vypsaným ve smyslu „něco nám vymyslete”, kdy se nápady stanou podkladem pro obecný tendr na dodávku P.O.P. materiálů a zadavatel si je tak prakticky přivlastní, není v České republice žádný prob…

Opojení technologiemi polevilo, prim hraje autenticita

Z naší návštěvy veletrhu Globalshop bylo zřejmé, že adorace digitálními technologiemi ochladla.
Veletrh Globalshop, jenž se letos z Las Vegas přestěhoval zpět do Chicaga, vyzařoval o poznání méně nadšení z digitálních techn…

10 ÚČINNÝCH TIPŮ PRO LEPŠÍ MÍSTA PRODEJE

Emocionální vazby jsou klíčové k vyniknutí v dnešním přesyceném maloobchodním prostředí. Nabízíme Vám 10 tipů, jak může vaše místo prodeje lépe pracovat ve prospěch váš i vašich zákazníků.

1. Vytvářejte přehledné úseky
Poskytněte očím Vašich zákazníků ústřední orientační body a zajistěte jasné vertikální a horizontální uspořádání, pomozte jim v orientaci. Využijte grafických prvků, které upoutají pozornost. Uvědomte si, že čím dál více zákazníků se dívá spíše dolů než nahoru, především ti, kteří při nakupování drží smartphony. 
 
2. Připomenutím potřeby dochází ke zvýšení prodeje
Fungují regálová čela a druhotná umístění nabízející třeba více značek a připomínající nějaké příležitosti nebo události, pro které je zákazníci mohou potřebovat. Stimulujte pocity se spotřebou související. Čím blíže se nakupující přiblíží okamžiku spotřeby, tím lépe. 

3. Vytvářejte zážitky založené na zkušenostech
Zavádějte novinky výzvami k vyzkoušení nebo komunikujte na POP médiích, že ostatní to tak dělají. Vyvolávejte pozitivní emoční zkušenosti tím, že v místě prodeje ukážete rodiny a přátele užívající si společné chvilky při spotřebě dobrých věcí. Když ostatním ukážete potěšení jiných lidí z výrobku, aktivujete zrcadlové neurony zákazníků a tím způsobíte, že po takovém výrobku zatouží. Komunikujte to, jak zlepšuje životy a zajišťuje, aby se zákazník cítil lépe. Klíčové je pak poznat emoční spouštěče vaší cílové skupiny v souvislosti s vašimi produkty. 
 
4. Dva fungují lépe než jeden
Zobrazení dvou lidí na POP komunikaci je vždy lepší než zobrazení jednoho, především pro ženy, které jsou sociálně propojenější. Zajistěte, ať jsou lidé středem POP médií. 
 
5. Žena je jiná než muž
Mějte také na paměti, že muži a ženy nahlížejí na svět odlišně. To, co vyvolá skvělý dojem u žen, mohou muži vnímat negativně a naopak. Například představa ženy, která vaří večeři na Štědrý den nebo zdobí vánoční stromeček, může být pro ženy stresující, představují si totiž rozsah vynaloženého úsilí. Zatímco muž to může vnímat jako příjemné nebo neutrální. Avšak představa rodiny zdobící stromek společně je pozitivní pro obě pohlaví. 
 
6. Předávejte jednoduchá a jasná sdělení 
Nakupující nemají čas číst. Která tři slova by si měli zapamatovat po shlédnutí vaší POP komunikace? Tam, kde je to možné, používejte místo slov obrázky nebo symboly, abyste zvýšili možnost, že vaše sdělení zpracují. Pamatujte si ale také, že čím více času smysluplně stráví nakupující při pohledu na vaši POP komunikaci a výrobky, tím pravděpodobněji koupí. Pomůže vám i dodržování Frazierovova pravidla 3-4-5, které říká, že komunikace v místě prodeje má být nastavena tak, aby ji zákazník pochopil do tří vteřin, aby byla vidět ze čtyř směrů a komunikovala maximálně pěti slovy, nebo elementy. 

7. Zůstaňte přehlední 
Nechte výrobek vždy vyniknout, nevytvářejte mezi jím a zákazníkem žádné bariéry, třeba komplikovanými POP médii. Jednoduchý a otevřený fyzický dosah je pro interakci s produktem klíčový. Zdůrazněte co nejstručněji a nejjasněji důvod ho teď a tady koupit. 

8. Na výběru barev záleží 
Na položky ve žluté, oranžové nebo červené barvě se nakupující dívají déle a tyto barvy tedy podpoří impulzní nákup. Studené barvy, jako zelená, mohou být uklidňující a spojovány se zdravím. Účinnost barev však závisí na souhře s obsahem sdělení. Klíčová je také konformita s navyklou barevností konkrétních produktů a značek. Je zároveň důležité, abyste zajistili vizuální kontrast s ostatními položkami vystavenými v bezprostřední blízkosti. 
 
9. Vynikněte v davu
Ve změti komunikace a výrobků je podstatné vyniknout. Použití POP médií se zaoblenými hranami, jedinečným tvarem a ikonickým brandingem pomáhá získat pozornost nakupujících. Novinka je skvělý způsob, jak upoutat pozornost. Stejně tak komunikace, která přivede lidi zpět do dětství, kde bývají jejich vzpomínky růžovější, než je vnímání jejich současného života. 

10. Využívejte technologie
Aktivujte smysly nakupujících zvukem, vůněmi a pohybem. Pozvěte je a jejich děti ke vzájemné interakci prostřednictvím tlačítek a výběru z možností nabídky, rozšiřte jim možnosti mimo místo prodeje omnichannel strategií. Pracujte s daty ve prospěch maximální relevance a zákaznické spokojenosti. 

Daniel Jesenský DAGO, s.r.o.
Reagujte na daniel.jesensky@dago.cz

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This