Nové vystavení Veselé krávy od Daga se zalíbí dětem i dospělým
Sýry od Veselé krávy a oblíbené pochoutky Sýr a Křup uniknou v těchto dnech pozornosti asi málokterého zákazníka.
Vánoční sumář: Jak jsme v obchodech podpořili naše klienty a jejich značky
Předvánoční čas je samozřejmě naprosto klíčový, co se prodejů čehokoliv týče. Pro DAGO je to čas plný výzev.
Kavárny místo bank: Hodnocení pro Marketing & Media
To, že se spotřebitelé a jejich preference mění, je vidět také na designu bankovních poboček.
Sortiment Vitana a Hamé se dá pořídit přímo ve vánoční kuchyni
Produkty značky Vitana a Hamé zaujímají již tradiční místo v českých domácnostech.
Celkem šest ocenění jsme získali v soutěži POPAI Awards
Ve čtvrtek 25. listopadu se uskutečnilo slavnostní vyhlášení výsledků soutěže POPAI Awards, ve které jsou oceňovány nejlepší projekty in store komunikace v místě prodeje na domácím i na zahraničním trhu. I letos jsme uspěli a odnášíme si celkem šest ocenění.
Nepodceňujme mileniály aneb Kde hledat zaměstnance?
Naše branže se pod tlakem pandemických změn nachází v renesanční době.
Příchutě otevírají cestu aneb Jak prodávat alkohol?
Tak jako všem, i segmentu alkoholu globální pandemie něco vzala, a něco také dala.
Před odletem na zdraví! Hodnocení pro Marketing & Media
Je lepší místo, kde vyrukovat s kampaní na tvrdý alkohol, než na letišti?
Ocenění POP STAR měsíce srpna 2021 získala realizace Aperol
Portál Mistoprodeje.cz vyhlásil nového vítěze soutěže o nejlepší in-store realizaci měsíce POP STAR. Vítězem za měsíc srpen se stalo naše dílo – realizace Aperol.
Dobrodružství na rohu – HODNOCENÍ PRO MARKETING & MEDIA
Menší convenience prodejny se mění. Plní se emocemi i novými technologiemi.
10 ÚČINNÝCH TIPŮ PRO LEPŠÍ MÍSTA PRODEJE
![foto_10-ucinnych-tipu-pro118](https://www.dago.cz/wp-content/uploads/2018/09/foto_10-ucinnych-tipu-pro118-1.jpg)
1. Vytvářejte přehledné úseky
Poskytněte očím Vašich zákazníků ústřední orientační body a zajistěte jasné vertikální a horizontální uspořádání, pomozte jim v orientaci. Využijte grafických prvků, které upoutají pozornost. Uvědomte si, že čím dál více zákazníků se dívá spíše dolů než nahoru, především ti, kteří při nakupování drží smartphony.
2. Připomenutím potřeby dochází ke zvýšení prodeje
Fungují regálová čela a druhotná umístění nabízející třeba více značek a připomínající nějaké příležitosti nebo události, pro které je zákazníci mohou potřebovat. Stimulujte pocity se spotřebou související. Čím blíže se nakupující přiblíží okamžiku spotřeby, tím lépe.
3. Vytvářejte zážitky založené na zkušenostech
Zavádějte novinky výzvami k vyzkoušení nebo komunikujte na POP médiích, že ostatní to tak dělají. Vyvolávejte pozitivní emoční zkušenosti tím, že v místě prodeje ukážete rodiny a přátele užívající si společné chvilky při spotřebě dobrých věcí. Když ostatním ukážete potěšení jiných lidí z výrobku, aktivujete zrcadlové neurony zákazníků a tím způsobíte, že po takovém výrobku zatouží. Komunikujte to, jak zlepšuje životy a zajišťuje, aby se zákazník cítil lépe. Klíčové je pak poznat emoční spouštěče vaší cílové skupiny v souvislosti s vašimi produkty.
4. Dva fungují lépe než jeden
Zobrazení dvou lidí na POP komunikaci je vždy lepší než zobrazení jednoho, především pro ženy, které jsou sociálně propojenější. Zajistěte, ať jsou lidé středem POP médií.
5. Žena je jiná než muž
Mějte také na paměti, že muži a ženy nahlížejí na svět odlišně. To, co vyvolá skvělý dojem u žen, mohou muži vnímat negativně a naopak. Například představa ženy, která vaří večeři na Štědrý den nebo zdobí vánoční stromeček, může být pro ženy stresující, představují si totiž rozsah vynaloženého úsilí. Zatímco muž to může vnímat jako příjemné nebo neutrální. Avšak představa rodiny zdobící stromek společně je pozitivní pro obě pohlaví.
6. Předávejte jednoduchá a jasná sdělení
Nakupující nemají čas číst. Která tři slova by si měli zapamatovat po shlédnutí vaší POP komunikace? Tam, kde je to možné, používejte místo slov obrázky nebo symboly, abyste zvýšili možnost, že vaše sdělení zpracují. Pamatujte si ale také, že čím více času smysluplně stráví nakupující při pohledu na vaši POP komunikaci a výrobky, tím pravděpodobněji koupí. Pomůže vám i dodržování Frazierovova pravidla 3-4-5, které říká, že komunikace v místě prodeje má být nastavena tak, aby ji zákazník pochopil do tří vteřin, aby byla vidět ze čtyř směrů a komunikovala maximálně pěti slovy, nebo elementy.
7. Zůstaňte přehlední
Nechte výrobek vždy vyniknout, nevytvářejte mezi jím a zákazníkem žádné bariéry, třeba komplikovanými POP médii. Jednoduchý a otevřený fyzický dosah je pro interakci s produktem klíčový. Zdůrazněte co nejstručněji a nejjasněji důvod ho teď a tady koupit.
8. Na výběru barev záleží
Na položky ve žluté, oranžové nebo červené barvě se nakupující dívají déle a tyto barvy tedy podpoří impulzní nákup. Studené barvy, jako zelená, mohou být uklidňující a spojovány se zdravím. Účinnost barev však závisí na souhře s obsahem sdělení. Klíčová je také konformita s navyklou barevností konkrétních produktů a značek. Je zároveň důležité, abyste zajistili vizuální kontrast s ostatními položkami vystavenými v bezprostřední blízkosti.
9. Vynikněte v davu
Ve změti komunikace a výrobků je podstatné vyniknout. Použití POP médií se zaoblenými hranami, jedinečným tvarem a ikonickým brandingem pomáhá získat pozornost nakupujících. Novinka je skvělý způsob, jak upoutat pozornost. Stejně tak komunikace, která přivede lidi zpět do dětství, kde bývají jejich vzpomínky růžovější, než je vnímání jejich současného života.
10. Využívejte technologie
Aktivujte smysly nakupujících zvukem, vůněmi a pohybem. Pozvěte je a jejich děti ke vzájemné interakci prostřednictvím tlačítek a výběru z možností nabídky, rozšiřte jim možnosti mimo místo prodeje omnichannel strategií. Pracujte s daty ve prospěch maximální relevance a zákaznické spokojenosti.
Daniel Jesenský DAGO, s.r.o.
Reagujte na daniel.jesensky@dago.cz
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY