Top Class Shop in Shop Becherovka

Naše nové shop-in-shopy Becherovka zvyšují prodeje na pražském letišti v šesti obchodech Aelia Duty Free.

Nakupující v duty free shopech Aelia na Letišti Václava Havla mají možnost si s sebou na poslední chvíli přibalit i…

Světelné regály pro Imperial Tobacco

Naše společnost přišla s elegantním a jednoduchým řešením, jak zaujmout potenciální zákazníky značek společnosti Imperial Tobacco hned při příchodu do obchodu. Pro svého klienta jsme navrhli, vyrobili a instalovali nové svě…

Globalshop Las Vegas – shoppercentrismus standardem

Český a evropský svět in-store komunikace má své limity dané regionem i mentalitou. Uvažuje ve vlastním kulturním a myšlenkovém rámci a i když je logicky nutné tento přístup přijímat a pracovat s ním, trendy nastolené za oc…

Euroshop 2014 – sci-fi realitou

Naše branže se nesmírně mění a rozvíjí. Jasným důkazem toho byl letošní maloobchodní veletrh Euroshop 2014, kterého se nás několik z DAGO teamu tradičně zúčastnilo a proto se s Vámi můžeme alespoň touto cestou podělit o naš…

Demo stěny na mobilní telefony v Electroworld

Naše světelné stěny na mobilní telefony jsou jako dětská skládačka. Pomocí několika kliků na ovladači je možné změnit jejich barvu, snadno lze zaměnit i logo značky. Úplné přestavení aktuální nabídky telefonů na prodejně je…

Nové LEGO světy: Pojďte si hrát!

Naše společnost vytvořila pro svého klienta LEGO do sítě hračkářství Bambule (na Slovensku Alltoys) unikátní instalaci světů LEGO pro malé i velké příznivce této světoznámé značky. První pilotní projekt byl právě instalován…

Sledujte DAGO novinky a hodnocení na Linked In !

Kdo dnes není na síti, jako by nežil. Proto jsme se rozhodli prezentovat DAGO na LinkedIn – největší profesionální síti světa.

Sociální sítě skýtají nevídaný potenciál firemní komunikace, a tak jsme se rozhodli zřídit si <...

POPAI Awards – nejvíce ocenění pro DAGO

Naše společnost získala mezi všemi přihlášenými soutěžícími nejvíce cen v letošní mezinárodní soutěži o nejlepší prostředky komunikace a reklamy v prodejních místech POPAI AWARDS . Na slavnostním galavečeru jsme přebrali še…

Rémy Cointreau Whiskey POP

Češi a Slováci díky naší nové POP aplikaci lépe porozumí whisky. Rostoucí segment prodeje destilátů z kategorie whisky má podpořit nová POP kampaň zaměřená na vzdělávání zákazníků. Pro našeho klienta Rémy Cointreau a jeho z…

Nové POP stojany Tassimo

Vítězství stojanu Tassimo v oborové soutěti POPAI Awards 2012 bylo pro nás výzvou k navržení a nasledné výrobě a implementaci nové verze menšího podlahového stojanu o půdorysu 1/4 palety. Zadavatelem projektu byla společnos…

3 role kamenných obchodů po covidu

Schopnost působit autenticky je jedinečnou vlastností kamenných obchodů. Tento mechanismus umožňuje značce, aby posílila svoji důvěryhodnost, přesvědčila o kvalitě a hodnotách, které reprezentuje.
 
Během pandemie bylo online nakupování nepopiratelnou spásou. Celé měsíce lidé na internetu nakupovali cokoliv – potraviny a každodenní potřeby, stejně jako oblečení a produkty lifestylových značek, čímž posílili již dávno zřejmý trend. Pohled na zabedněné výlohy obchodů, zprávy o ikonických značkách v insolvenci a zřejmý posun k online nákupům, to vše nás nutí se ptát, jak toto zrychlené hnutí ovlivní dohlednou budoucnost kamenných obchodů. Existují tři důvody, proč tradiční nakupování dlouhodobě přetrvá.
 
1. CITOVÁ VAZBA
Zaprvé kamenné obchody stále vyvolávají v zákazníkovi citovou reakci, ke které ve virtuálním světě nedochází. Podívejme se na následující přirovnání: Pokud je online nakupování něco jako online seznamka, pak můžeme první návštěvu obchodu přirovnat k první schůzce. Internetoví obchodníci i lidé seznamující se přes internet chtějí na webu působit přitažlivě. Jejich identity jsou výsledkem toho, jak se v online prostředí prezentují pomocí duchaplné komunikace a chytře vedených instagramových účtů. Jenže zlomovým okamžikem je první rande – v našem případě první návštěva obchodu. Právě tehdy se známost prohlubuje – omezené setkávání na malém prostoru displeje se promění v multisenzorický zážitek. První fyzický kontakt pomáhá vytvořit mezi značkou a zákazníkem skutečnou vazbu. Je to buď – anebo. Někdo oslní, jiný zklame. Nepovedená první návštěva obchodu zůstává v paměti stejně jako nepovedené první rande.
 
2. POSÍLENÍ ZNAČKY
Zadruhé uvědomme si, že evoluce značek je ovlivněna pandemií a nutí mnohé z nich tímto obdobím jen tak proplouvat. Zákazníci jejich produkty znají a současná krize je přímo vybízí k tomu, aby hledali útěchu ve známém. Jakmile se trh vzpamatuje, opětovně se nastartuje i proces inovace produktů a značek, protože v konkurenčním prostředí to tak zkrátka funguje. Značky se budou vyvíjet a současně budou cítit potřebu znovu přesvědčit své věrné příznivce. Schopnost působit autenticky je jedinečnou vlastností kamenných obchodů. Tento mechanismus umožňuje značce, aby posílila svoji důvěryhodnost, přesvědčila o kvalitě svého produktu, svých aktivitách a hodnotách, které reprezentuje.
 
3. OBHAJOBA ZNAČKY
Poslední, čím se budeme zabývat, je věrnost značce. Značky většinou přežijí. Neuspějí zejména ty, které jsou nové nebo zaměřené na úzký okruh zákazníků. Kamenné obchody, v nichž dochází k přímé interakci se zákazníkem, dovedou proměnit člověka surfujícího na internetu v přesvědčeného obhájce. V době sociálních médií je takový obhájce pro značku velkou výhrou. Zajímavé akce odehrávající se přímo v obchodech podněcují v lidech náklonnost ke značce a přitahují ovlivňovatele. Velkou předností kamenných obchodů je to, že jejich prostor lze využít pro cokoliv – od speciálních akcí a představování nových produktů až po workshopy pro veřejnost nebo cvičení. Existence kamenných obchodů dává značkám důvěryhodnost jak po technické, tak i personální stránce. Pro každého obhájce značky je návštěva obchodu příležitostí, aby „obnovil slib věrnosti“ značce a šířil její poselství. Přestože kamenné obchody už nejsou jediným dominantním tahounem prodeje a mění se v součást širší strategie, fyzická přítomnost je pro dosažení určitých cílů i nadále nepostradatelná. Existence kamenných obchodů má hlubší účel. V obchodech vzniká opravdové pouto, které posiluje důvěru v aktivity značky i v to, co značka nabízí. Tato potřeba vazby nikdy nezmizí. Značka může mít ve virtuálním prostoru sebelepší image, ale bez osobního kontaktu se zákazníkem jsou její šance omezeny.

Váš tým Dago 

Autor: Daniel Jesenský

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This