Generace Z – ti, kteří se narodili mezi lety 1997 a 2012 – jsou již nyní silnou spotřebitelskou skupinou a v nadcházejících letech jejich význam ještě vzroste. Co by tedy měli maloobchodníci vědět o preferencích, výdajových návycích, hodnotách, prioritách, způsobu a místech nákupu, o tom, co generace Z nakupuje a jak ovlivňuje nákupní vzorce ostatních generací?

Odpovědi na tyto otázky nabízí zpráva Spend Z“ od společností NielsenIQ a World Data Lab, která uvádí, že výdaje generace Z by měly do roku 2030 předstihnout výdaje generace baby boomers, a že do roku 2034 mladá generace celosvětově utratí více než 9 bilionů dolarů.

„Generace Z je tady a je připravena utrácet. Firmy musí vědět, jak se jí přizpůsobit a jak na ni cílit. Pochopení toho, čím se tato generace liší, je klíčem k uvolnění příležitosti k růstu, kterou představuje více než 12 bilionů dolarů,“ míní Tracey Massey, provozní ředitelka společnosti NielsenIQ.

Klíčové poznatky

Generace Z vyžaduje autenticitu – zástupci generace Z mají větší zájem o autentické vztahy s influencery a značkami. „Být sám sebou“ je pro tuto generaci celosvětově nejlépe hodnoceným popisem úspěchu.

Bezprecedentní návštěvnost: Jejich nákupy v kamenných obchodech tvoří téměř 50 % jejich podílu na tržbách a jsou vyšší než u kterékoli předchozí generace, a to i přes to, že generace Z začíná svou nákupní cestu online a online recenze od ostatních nakupujících řadí mezi nejdůležitější faktory při nakupování. Je silně ovlivněna sociálními médii.

Globální nákupní síla: Generace Z se stane třídou spotřebitelů s nejvyššími výdaji v mnoha regionech a v roce 2030 bude tvořit 30 % globální pracovní síly. Severní Amerika, Evropa a Asie a Tichomoří budou nadále dominovat většině výdajů, přičemž Asie a Tichomoří se stává stále důležitější.

Zdraví a wellness jsou důležité… do jisté míry: Celkově jsou zdravotně uvědomělí a mají na paměti udržitelnost. Nejdynamičtější růst poptávky mezi spotřebitelskou třídou generace Z je v kategoriích zdraví, stejně jako v alkoholu/nápojích.

  • Očekává se, že 81 % tržeb společnosti TikTok v USA tvoří oblast zdraví a krásy, což ukazuje na její velký vliv.
  • Více než 50 % generace Z používá fitness nebo obdobnou aplikaci a 17 % používá fitness náramek ke sledování informací o zdraví.

Technologie urychlující chování:

  • Online recenze od ostatních nakupujících jsou při nakupování zásadní, přičemž 53 % populace generace Z pravděpodobně nakupuje na sociálních sítích.
  • Při nákupu v kamenném obchodě používá 26 % lidí z generace Z ke svému rozhodování telefon. Pro srovnání – u generace Y je to 23 %, u generace X 18 % a baby boomers 12 %.

„Generace Z je největší, nejpočetnější, nejbohatší a nejglobálnější generací v historii,“ řekl Wolfgang Fengler, generální ředitel společnosti World Data Lab. „Firmy si musí uvědomit, že generace Z má 2 miliardy lidí a uspokojení jejich potřeb je nutností.“

Zdroj textu.

Zdroj ilustrační fotografie: Shopassociation.org, PeopleImages/iStock.com

Pin It on Pinterest

Share This