BLOG: 10 taktik ke stimulaci impulzívních nákupů
V době, kdy lidé čím dál více nakupují na internetu, nabývají impulzívní nákupy v kamenných obchodech na důležitosti. Jsou podněcovány především správně zvolenými produkty, jejich umístěním, anebo získáním pozornosti nakupujících. V těchto 10 tipech se můžete seznámit s možnostmi, jak zvýšit jejich frekvenci i hodnotu.
Případová studie Birell: Jak se půlí bicykl?
Zadání od klienta znělo jednoduše: vytvořit permanentní regálové čelo pro nealkoholické osvěžení Birell. Mělo rezonovat hlavními prvky výrobku – důrazem na lidi, pobytem v přírodě, pobavením s přáteli a dobrou letní pohodou. Vytvořili jsme proto několik různých návrhů, které se postupně vyvíjely, až jsme nakonec… rozpůlili jízdní kolo. Co nás k tomu přivedlo?
Střípky z POPAI PARIS
Popai v Paříži v nás každý rok budí velká očekávání, co uvidíme nového z technologických postupů i designových nápadů. Letošní ročník sice probíhal na velmi zajímavém místě u řeky, ale prostor byl velmi omezený, tudíž se do areálu vešly pouze výstavní exponáty na rozdíl od loňska, kde byly také stánky výrobců vystavení a existovala možnost si s nimi osobně promluvit.
Vedle emocí se soustřeďte i na pozitivní postoj
Představte si následující situaci: Navrhujete a prodáváte běžecké boty. Váš hlavní zákazník, běžec Martin, má už po čtyřicítce, miluje sport a běhat chodí pětkrát týdně. Nyní už zase trénuje na další půlmaraton a vy ho v té souvislosti můžete oslovit se svou nabídkou – novým párem skvělých běžeckých bot.
POP Trendy v Pet food kategorii
Vytvoření správné atmosféry prodejny je jeden z klíčových faktorů, které stimulují zákazníky k nákupu. Je důležité, aby se nakupující cítil dobře již při vstupu do prodejny a pocítil pozitivní emoce. Zákazník vnímá atmosfér…
Interiér prodejny: na co se zaměřit
Vytvoření správné atmosféry prodejny je jeden z klíčových faktorů, které stimulují zákazníky k nákupu. Je důležité, aby se nakupující cítil dobře již při vstupu do prodejny a pocítil pozitivní emoce. Zákazník vnímá atmosfér…
AR i umělá inteligence změní nákupní zkušenost
Vypadá to, že v následujících 12 měsících význam umělé inteligence (AI) a rozšířené reality (AR) výrazně vzroste. Předloni v létě zažila masové přijetí AR aplikace PokémonGo, letos už se na trh dostávají AR aplikace s již kon…
Nový Albert na Chodově: Slibný krok na cestě k prodejně budoucnosti
Maloobchodní řetězec Albert otevřel v pražském Centru Chodov svůj nový hypermarket. Po rekonstrukci, jež zabrala pouhých 16 dní, získala prodejna modernější vzhled a širší sortiment, součástí je i nově pojatá vinotéka, peka…
Nový Albert na Chodově: Slibný krok na cestě k prodejně budoucnosti
Maloobchodní řetězec Albert otevřel v pražském Centru Chodov svůj nový hypermarket. Po rekonstrukci, jež zabrala pouhých 16 dní, získala prodejna modernější vzhled a širší sortiment, součástí je i nově pojatá vinotéka, peka…
Obchodní centrum jako svatyně konzumu
Po chodníku šla dobře oblečená atraktivní dívka, vedle ní o půl kroku zaostávala její o něco méně pohledná a líbivě oblečená kamarádka. Ta první zastavila před na fotobuňku otevřenými dveřmi do velké nákupní galerie a význa…
Aktuální trendy v oblasti POP/POS: efektivita, moderní technologie a interaktivita

Mezi nejpopulárnější prostředky se řadí zejména ty podlahové a regálové, ale také promo akce. V současné době je i větší zájem o interaktivní a světelné prostředky, jejichž propracovanost a kvalita se zvyšuje díky moderním technologiím a materiálům. I „jednoduché“ stojany mohou zahrnovat až deset typů technologií. Na výrobce a jeho technologické vybavení to pak samozřejmě klade velké nároky nejen v oblasti investic, ale také z hlediska know-how. Zároveň je nutné nezapomínat na základní pravidla. POP/POS prostředky musí být maximálně jasné, jednoduché a pochopitelné. Dále viditelné, stát na exponovaném místě a být začleněné do správného kontextu. Fakticky pak pomáhá jednoduchá poučka. Propagační materiály v místě prodeje musí být nastaveny tak, aby je zákazník pochopil do tří vteřin, aby byly vidět ze čtyř směrů a komunikovaly maximálně pěti slovy.
Pokrok v materiálech, postupech i technologiích
Doba se mění a do produkce jsou častěji zapojovány materiály, které jednak podporují ekonomičnost, ale i designovou vyspělost výrobků při zachování patřičné funkčnosti a vzhledu. Mimo jiné také reflektují environmentální trendy ekologické udržitelnosti, příkladem může být vytěsňování tradičního PVC. I u standardních POP prvků je kladen důraz na detail zpracování, kde naopak získávají prostor materiály, které dodají potřebný prémiový dojem, často však spíš jde o dobrý nápad. Současně se zvýšil tlak na kvalitu potisku, jde ruku v ruce s vývojem tiskových technologií. Zatímco do nedávna se v POP oblasti ve valné míře používal sítotisk, dnes tuto technologii ve většině případů nahradil digitální tisk s čím dál vyšší kvalitou rozlišení. U světelných prvků byly v posledních dvou letech zářivkové zdroje téměř úplně nahrazeny LED.
Současný zákazník vyžaduje komplexní přístup
V současnosti čím dál častěji registrujeme pojem „omnichannel shopper“, tedy moderního zákazníka, který k nákupu používá mobilní zařízení či internet. V kontextu zřejmého potenciálu se stále více marketingových iniciativ zaměřuje na spojení tří klíčových komponentů: in-store, digitální a zkušenostní komunikace. Jinými slovy, k získání a navázání dlouhodobého vztahu se zákazníky je třeba zcela a smysluplně obsáhnout více kanálů (multichannel, omnichannel, crosschannel). Tomuto trendu odpovídá čím dál tím častější nasazení multimediálních aplikací v in-store POP realizacích. Interakce se zákazníkem je dle našich zkušeností žádoucí a v současné době moderních technologií navíc poměrně dostupná. I proto má stále větší význam nabízet komplexní přístup, jako je například Complex In-Store Solution, který pomáhá k vyšší efektivitě POP komunikačních kampaní.
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY