POPAI Masters Chicago

V říjnu se v Chicagu uskuteční tradiční POPAI University Master´s Program. Prestižní vzdělávací program se zaměří například na využití neuromarketingu, design a kreativitu, nákupní chování a další témata z oblasti shopper m…

GlaxoSmithKline SIS v Globusu

Společnost GlaxoSmithKline Consumer Healthcare (GSK) se rozhodla využít shop-in-shop v plzeňském a pražském Globusu k prezentaci svých zubních značek. Kruhový stojan prezentuje značky Sensodyne, Paradontax a Corega. Vystave…

3D CHALUPY OD NESTLE V GLOBUSU

Společnost Nestlé v červnu a červenci podporuje prodej všech značek bonbonů. Činí tak pomocí soutěže „S bonbóny tě baví svět!“ ve spolupráci s portálem chatyachalupy.cz. Výherci v ČR i na Slovensku si užijí celkem 42 pobytů…

In-store v Šanghaji a Pekingu

Právě jsme se vrátili ze světa, kam jsme se vydali za dalším in-store dobrodružstvím s tradičním cílem inspirovat se a obhlédnout nové trendy v oboru P.O.P. komunikace. Tentokrát jsme zamířili do Číny. Nejprve na veletrh C-…

JOJO v Tesco přitahuje zákazníky uhrančivým kruhem

Značka bonbonů JOJO od minulého týdne podporuje prodeje ve vybraných prodejnách TESCO námi navrženými a vyrobenými regálovými čely s vířící fantazií v hlavní roli. Cílovou skupinou jsou trochu překvapivě mladé ženy. Kromě p…

Baileys ve stylové vaně

Našemu klientovi STOCK Plzeň, distributorovi známého likéru jsme do vybraných prodejen TESCO k uvedení nového dárkového balení dodali pravou stylovou koupelnovou vanu. Originální vystavení mělo za cíl vzbudit pozornost a zá…

Frisco Night láká stojanem na noční život

Jemně perlivý alkoholický nápoj získal loni na podzim novou variantu Frisco Night. Plzeňský Prazdroj, a. s., tímto krokem reagoval na spotřebitelské chování hlavní cílové skupiny, tedy žen do 35 let, které navštěvují večírk…

Analogové realizace opět předmětem zájmu

Pařížský veletrh příliš technologických inovací neukázal. Kreativita spočívala především v originálním designu a kombinacích materiálů.

Veletrh Marketing Point de Vente (MPV) si tradičně „vystačil“ s jedním pavilonem v pařížské Porte de Versailles, jehož plochu zaplnilo několik set expozic věnovaných především POP komunikaci. S touto specializací představuje vedle Euroshopu a Globalshopu jednu ze tří největších oborových přehlídek na světě. Své postřehy odsud nabídli lidé ze společnosti DAGO, kteří sem přijeli za inspirací.

Samotné expozice i letošní ročník soutěže POPAI Euro Awards, který byl jako vždy součástí veletrhu, však nenabídl příliš inovací ani výrazně atraktivnější instalace, než je k vidění na českém trhu. Zatímco předloni se veletrh hemžil roboty, technologiemi na rozpoznávání obličeje, digitálními zobrazovači či novým pojetím hologramů, letos adorace k hi-tech výrazně ochladla. Větší prostor získaly především analogové realizace. „Letošní veletrh nám potvrdil, že v dnešní době je velmi těžké přijít s nějakou novou smysluplnou technologickou či výrobní inovací. Vše, co jsme viděli, už dokážeme běžně vyrobit i zajistit. Jediným limitem bývá rozpočet. Poptává-li klient prémiový a luxusně vypadající stojan a neposkytne adekvátní rozpočet, musíme hledat levnější varianty,“ podotýká projektová manažerka Anna Brůžková.
Nejinovativnějším počinem na MPV se jevil systém aplikace LED diod od společnosti PixLum. Ta vytvořila sendvičové panely s vodivým systémem, do nichž je možné kamkoli „zapíchnout“ LED diodu na speciálním trnu, a vytvářet tak velmi snadno různorodé světelné obrazce. Režim svícení je možné spravovat běžnými řídícími jednotkami. Zajímavá byla také expozice s 3D projekcí, k níž nebyly zapotřebí speciální brýle nebo zdomácnění hologramů v POP aplikacích. U analogových realizací si výrobci dávali záležet na detailech. „Až třetina wow efektu POP médií se může ztratit při cestě od 3D návrhu k výrobě. V mnoha případech bylo v Paříži znát, že byť šlo o poměrně triviální návrh, v detailech výrobci nepolevili a výsledek byl díky tomu skvělý,“ myslí si designér Milan Marek.
Klasické materiály nezklamaly
Kreativitou tradičně zazářily realizace z kartonu, které pracovaly s originálními tvary, výseky i vrstvami, a jejichž součástí se dokonce stávaly i zpětné projekce na horní komunikaci. Z kartonových realizací zaujala také realizace pro značky slaných snacků Cheetos a Doritos, které dokázaly u návštěvníků vyvolat chuť i stimulovat hmat ke kontaktu s netradičním povrchem zvětšenin produktů. S plážovou atmosférou si ve stylu své značky pohrála i realizace šumivého vína Moët & Chandon.
Dalším často využívaným materiálem byla překližka, která byla použita například u stojanu na těstoviny a decentně doplněna černým sítotiskem. „Jednoduché a účinné! Velmi hezkým detailem na tomto stojanu byly i cenovkové kapsy rovněž vyrobené z překližky. Nezřídka se totiž stává, že povedené POP vystavení musíme pokazit neladícími cenovkovými lištami, které celkový dojem poškodí,“ upozorňuje Anna Brůžková, jež na MPV dále ocenila například kombinaci světlého dřeva a černě lakovaného kovu, působící čistým a přírodním dojmem.
Zajímavé kombinace materiálů přitahují pozornost
Hesla „v jednoduchosti je krása“ nebo „méně je někdy více“ se držela většina firem, zejména těch ze segmentu kosmetiky a beauty. „Jednoduché, čisté, nepřeplácané stojany, v kombinaci černé a zlaté či s čirými materiály v policích, stále působí luxusně a prémiově,“ říká Anna Brůžková. Neotřelého spojování materiálů, které se navzájem doplňují za účelem vyšší autentičnosti, si všímá i Milan Marek, a to například u expozice značky Rio Mare: „Vlastně bych řekl, že klasický stojan je nahrazen odlehčenou scénografií, což posiluje schopnost vyrušení a vtažení do příběhu produktu.“
Projektový manažer Miroslav Obrátil upozorňuje na netradiční využití jednoduše dostupných materiálů: „Levný materiál tak z dálky působí opravdu prémiově a dražší, než ve skutečnosti je.“ Tohoto efektu využila například značka Rémy Martin, jež si pohrála s atypickou kombinací běžných plastů, a docílila tak efektu kamenné mozaiky či lepeného skla. Dále byl kladen velký důraz na přírodní materiály a ekologické realizace, a to v takové míře, která se na českém trhu zatím příliš nevidí.
Za překvapivé považuje Milan Marek nedostatek moderních technologií. „V době, kdy na silnice míří autonomní vozy, bych očekával více digitálních, resp. high tech aplikací. S výjimkou pohyblivého majáku na kovové plotně jsem toho ale v Paříži moc nezaznamenal,“ dodává.
Práci s 2D daty, která hrají významnou roli ve finální podobě POP média, pozitivně hodnotí Miroslav Obrátil například u stojanu značky Guerlain: „Jednoduchý stojan s jedním zajímavým prvkem a dokonale vyladěnými 2D daty si zaslouží nominaci ve své kategorii Fragrance, Care, Beauty – Floor v soutěži  POPAI Euro Awards.“
Na výšce záleží
Obecně byly POS materiály na veletrhu rozměrově mnohem štědřejší, než je běžné na českém trhu. „U většiny exponátů totiž nebyla příliš řešena výška. U nás máme často velmi striktně stanovené hranice výšky, přes které nemůžeme jít, což mnohokrát omezuje jejich možnosti a výslednou podobu. Na grafickém návrhu stojan vypadá mohutně a na první pohled upoutá, nicméně při dodržení podmínky výšky 150 cm je reálný dojem degradován a na prodejně se může lehce ztratit,“ vysvětluje Anna Brůžková. Atypickou velikostí dokázala přilákat pozornost například prostorová POP media okolo mrazáků. „V České republice by tato velikost neprošla, realizace by však s potřebnou adaptací možná byla,“ dodává Miroslav Obrátil.
Oproti veletrhu Globalshop, jenž se konal v americkém Chicagu, byla v Paříži zastoupena jen velmi mizivě asijská produkce. Ti, co na MPV z Asie vystavovali, vesměs nabízeli pouze technologie, například chytré kamerové systémy. MPV potvrdil, že i na českém trhu existuje POP špička a rozdíl mezi českými realizacemi a těmi světovými není zdaleka tak značný jako v minulosti.

Váš DAGO team

Fotogalerie

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This