POPAI CE AWARDS ovládla loď Kapitána Morgana
Minulý týden proběhlo v Praze tradiční vyhlášení cen POPAI Central Europe Awards 2015. Naší společnosti se podařilo uspět se třemi realizacemi, z nichž pojízdný bar Loď Captain Morgan pro Stock Plzeň triumfoval čtyřmi oceněn…
Whisky festival z vás udělá experta
Společnost Rémy Cointreau, jež distribuuje řadu značek whisky a bourbonů, připravila pro české zákazníky Whisky festival. Je určen všem, kdo chtějí poznat nejoceňovanější světové whisky. Zákazníci mají šanci získat s nákupe…
Captain Morgan v novém plavidle
Značka karibského rumu Captain Morgan začala k prezentaci na promo akcích a festivalech využívat nový mobilní bar ve tvaru lodi, který pro ni vytvořila naše společnost. Atmosféru vedle působivého vzhledu a řezbářské práce p…
HP poutá hráče k hernímu oltáři
Hewlett Packard (HP) má ve svém portfoliu notebook zaměřený na hráče nazvaný HP Omen. K příležitosti jeho vydání se rozhodla využít na vybraných prodejnách výrazný stojan, který působí vizuálně i zvukově. Stojan, který jsme…
POPAI Masters Chicago
V říjnu se v Chicagu uskuteční tradiční POPAI University Master´s Program. Prestižní vzdělávací program se zaměří například na využití neuromarketingu, design a kreativitu, nákupní chování a další témata z oblasti shopper m…
GlaxoSmithKline SIS v Globusu
Společnost GlaxoSmithKline Consumer Healthcare (GSK) se rozhodla využít shop-in-shop v plzeňském a pražském Globusu k prezentaci svých zubních značek. Kruhový stojan prezentuje značky Sensodyne, Paradontax a Corega. Vystave…
Evropské POPAI Awards Paris – završili jsme vítězné tažení
Praha, Paříž, 19. června – POPAI Awards Paris mají své vítěze, do Česka putují jen dvě ocenění, obě pro naši společnost, jedno z nich společně s Mondelez, druhé s Rémy Cointreu Czech Republic. Soutěž POPAI AWARDS Paris se k…
3D CHALUPY OD NESTLE V GLOBUSU
Společnost Nestlé v červnu a červenci podporuje prodej všech značek bonbonů. Činí tak pomocí soutěže „S bonbóny tě baví svět!“ ve spolupráci s portálem chatyachalupy.cz. Výherci v ČR i na Slovensku si užijí celkem 42 pobytů…
In-store v Šanghaji a Pekingu
Právě jsme se vrátili ze světa, kam jsme se vydali za dalším in-store dobrodružstvím s tradičním cílem inspirovat se a obhlédnout nové trendy v oboru P.O.P. komunikace. Tentokrát jsme zamířili do Číny. Nejprve na veletrh C-…
JOJO v Tesco přitahuje zákazníky uhrančivým kruhem
Značka bonbonů JOJO od minulého týdne podporuje prodeje ve vybraných prodejnách TESCO námi navrženými a vyrobenými regálovými čely s vířící fantazií v hlavní roli. Cílovou skupinou jsou trochu překvapivě mladé ženy. Kromě p…
Čím vyniknout? Spojením materiálů a technologií

Produkční společnosti neustále přicházejí s technologickými novinkami a chtějí se blýsknout unikátními výstupy. Klienti samozřejmě oprávněně čekají, že jejich POS bude inovativní, vizuálně odlišný a v obchodech vynikne. Jsou ochotni si připlatit, pokud je POS materiál něčím unikátní a technologie tomu výrazně napomáhají. Začněme grafickým designem POS. Ten je vytvořen tak, aby co nejvíce korespondoval se značkou zadavatele a podpořil prodej. Běžnou praxí je dnes 3D vizualizace vystavení. Následuje technický výkres. Každý větší výrobce má technology, kteří ho v cadových softwarech připraví tak, aby korespondoval s vizualizací. Dnes je již výkres natolik detailní, že obsahuje nejen popis materiálů, ale také inovativní technologie, nové typy doplňkových materiálů atd. Výkres je základem úspěšné realizace a jeho dobrá příprava v sobě reflektuje dobrý výsledek. V Dagu běžně využíváme software s 3D kreslením — s modelem jsme schopni otáčet, dávat mu barvy, načíst do něj grafiku. Jednotlivým dílům je možné přiřadit materiály a sílu.
EKOLOGICKÉ STOJANY I MODELAŘINA
3D tisk není horkou novinkou, ale nedávno jsme ho použili pro tisk 3D kartáčku Oral B pro pražskou Alzu a doplnili jej o další technologie. 3D tisk jsme zbrousili a přelakovali autolakem. Výsledkem je krásná a reprezentativní povrchová úprava. Právě nehezký finální výstup je jednou z nevýhod 3D tisku — z mého pohledu je až neprofesionální, ale právě vyleštění povrhu je skvělým řešením. FSC certifikace znamená důvěryhodný lesní systém. Naši zadavatelé typu Coca-Cola pro vystavení v hypermarketech používají většinou policové stojany. Novým trendem jsou ekologické kartonové stojany, ideálně doplněné i o ekologický tisk. Ten řešíme na takzvaných latexových strojích, které využívají barvy na vodní bázi. Toto je do budoucna ideálním řešením pro všechny, komu záleží na životním prostředí. Modelařina je dosud málo používanou technologií. V Dagu aktuálně vyvíjíme automobil pro vystavení v obchodech, které je součástí krátkodobé kampaně. 3D tisk či papír nejsou vhodné materiály, proto jsme si auto nakreslili do nejmenších detailů, softwarově jsme ho rozsekali a vyrobili z kartonu. Nakonec jej kytujeme a lakujeme autolakem. Výhodou je tuhost modelu, originalita, věrohodnost a zaměření na detaily. Sériová produkce pak také není problém a velkým benefitem je i rozumná cena.
POUHÝ KARTON NESTAČÍ
LCD displeje s dálkovou správou jsou standardem. Nejsou originální a většina společností, kterým to finanční stránka dovolí, toto řešení již dávno využívá. LCD se senzory však jen tak nevidíme. Jakmile vás senzor zaznamená, spot se změní a například hosteska se může rozpovídat o výrobku a nabídne vám ochutnávku nebo možnost vytisknout si slevový kupón. Celé řešení je založeno na dotykovém displeji spojeném s tiskárnou, dálkovou správou a integrovaným senzorem. Kartonové stojany budou mít blikající diody a malé integrované LCD. Impulzní nákup se mění, zadavatelé zvažují, do čeho budou
investovat. V tuto chvíli dominuje karton jako materiál, který je levný, ekologický a finančně dostupný. Pro odlišení se často doplňuje o blikající diody, které zákazníky vybízejí k nákupu a vyrušují je ze stereotypního nakupování a dále pak LCD displeje, které obsahují informace o produktu, zaměřují se na chutě
a lákají základními benefity prezentovaného produktu. Molitan, pryž a atypické materiály také nejsou k zahození. Můžeme je například vidět v hypermarketech Tesco, a to na endcapech JOJO, kde vytvářejí originální branding a atmosféru. Pouhý branding z kartonu často není dostatečným řešením.
Technologie a materiály budou i do budoucna stále dominovat. Nejde vlastně ani tak o stroje a samotnou technologii, kterou zadavatel či zákazník neocení. Jde o využití. Pro nás, zákazníky, je to POS materiál, který nás v prodejně láká, ale fakticky jej možná ani nevnímáme. Máme vnímat prezentovaný produkt a ten si odnést. POS materiál je díky těmto technologiím natolik výrazný, že ovlivňuje jak nás, tak naše nákupní chování.
Autor: MAREK KONČITÍK, Dago s.r.o.
Zdroj: Místo prodeje Extra
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY