Přivítejte svátky jara… a tun čokolády taky
Velikonoce jsou významným svátkem, který obchodníkům dopřává spoustu prostoru ke kreativitě.
Zprávy z retailu: Jak DAGO připravilo klienty na Velikonoce?
Velikonoce jsou pro obchodníky dalším obdobím hned po Vánocích, kdy mohou popustit uzdu své fantazii a blýsknout se nějakým nápaditým vystavením.
Irsko letí na med od českých včel
Tullamore D.E.W. Honey byla uvedena na trh již na podzim loňského roku. Komunikační agentura Dago pro tuto novinku letos vytvořila samplingový stánek, který efektivně propaguje spojení českého medu a irské whisky.
Dago se zaměřilo na karton, chystá stavbu nové haly
V loňském roce jsme zaznamenali růst obratu v projektech z kartonu o 40 %.
Palírna U Zeleného stromu se chlubí destilační varnou a láká na nové příchutě rumu Heffron
V posledních týdnech jsme realizovali hned několik vystavení pro produkty české likérky Palírna U Zeleného stromu.
NEW EDGE: Představujeme se světu nové reality v novém levelu
Co se stalo na trhu POS komunikace během pandemické krize a proč jsme nyní silnější a efektivnější?
Retail v růžové záplavě: Hodnocení pro Marketing & Media
Jen málokomu se na svátek sv. Valentýna podaří vymanit ze stereotypu prvoplánových symbolů a sladkých barevných kombinací
Nové vystavení Veselé krávy od Daga se zalíbí dětem i dospělým
Sýry od Veselé krávy a oblíbené pochoutky Sýr a Křup uniknou v těchto dnech pozornosti asi málokterého zákazníka.
Vánoční sumář: Jak jsme v obchodech podpořili naše klienty a jejich značky
Předvánoční čas je samozřejmě naprosto klíčový, co se prodejů čehokoliv týče. Pro DAGO je to čas plný výzev.
Rozdáváme radost v Nestlé
Ve čtvrtek 20. ledna jsme slavnostně předali diplom ze soutěže POP STAR za nejlepší in-store realizaci měsíce října. Vítězná realizace prodejní stěny Purina je k vidění v brněnské prodejně Mall.cz. Tato prodejní stěna získala od odborné poroty celkovou známku 7,87 bodů z maxima 10 bodů.
Čím vyniknout? Spojením materiálů a technologií
Produkční společnosti neustále přicházejí s technologickými novinkami a chtějí se blýsknout unikátními výstupy. Klienti samozřejmě oprávněně čekají, že jejich POS bude inovativní, vizuálně odlišný a v obchodech vynikne. Jsou ochotni si připlatit, pokud je POS materiál něčím unikátní a technologie tomu výrazně napomáhají. Začněme grafickým designem POS. Ten je vytvořen tak, aby co nejvíce korespondoval se značkou zadavatele a podpořil prodej. Běžnou praxí je dnes 3D vizualizace vystavení. Následuje technický výkres. Každý větší výrobce má technology, kteří ho v cadových softwarech připraví tak, aby korespondoval s vizualizací. Dnes je již výkres natolik detailní, že obsahuje nejen popis materiálů, ale také inovativní technologie, nové typy doplňkových materiálů atd. Výkres je základem úspěšné realizace a jeho dobrá příprava v sobě reflektuje dobrý výsledek. V Dagu běžně využíváme software s 3D kreslením — s modelem jsme schopni otáčet, dávat mu barvy, načíst do něj grafiku. Jednotlivým dílům je možné přiřadit materiály a sílu.
EKOLOGICKÉ STOJANY I MODELAŘINA
3D tisk není horkou novinkou, ale nedávno jsme ho použili pro tisk 3D kartáčku Oral B pro pražskou Alzu a doplnili jej o další technologie. 3D tisk jsme zbrousili a přelakovali autolakem. Výsledkem je krásná a reprezentativní povrchová úprava. Právě nehezký finální výstup je jednou z nevýhod 3D tisku — z mého pohledu je až neprofesionální, ale právě vyleštění povrhu je skvělým řešením. FSC certifikace znamená důvěryhodný lesní systém. Naši zadavatelé typu Coca-Cola pro vystavení v hypermarketech používají většinou policové stojany. Novým trendem jsou ekologické kartonové stojany, ideálně doplněné i o ekologický tisk. Ten řešíme na takzvaných latexových strojích, které využívají barvy na vodní bázi. Toto je do budoucna ideálním řešením pro všechny, komu záleží na životním prostředí. Modelařina je dosud málo používanou technologií. V Dagu aktuálně vyvíjíme automobil pro vystavení v obchodech, které je součástí krátkodobé kampaně. 3D tisk či papír nejsou vhodné materiály, proto jsme si auto nakreslili do nejmenších detailů, softwarově jsme ho rozsekali a vyrobili z kartonu. Nakonec jej kytujeme a lakujeme autolakem. Výhodou je tuhost modelu, originalita, věrohodnost a zaměření na detaily. Sériová produkce pak také není problém a velkým benefitem je i rozumná cena.
POUHÝ KARTON NESTAČÍ
LCD displeje s dálkovou správou jsou standardem. Nejsou originální a většina společností, kterým to finanční stránka dovolí, toto řešení již dávno využívá. LCD se senzory však jen tak nevidíme. Jakmile vás senzor zaznamená, spot se změní a například hosteska se může rozpovídat o výrobku a nabídne vám ochutnávku nebo možnost vytisknout si slevový kupón. Celé řešení je založeno na dotykovém displeji spojeném s tiskárnou, dálkovou správou a integrovaným senzorem. Kartonové stojany budou mít blikající diody a malé integrované LCD. Impulzní nákup se mění, zadavatelé zvažují, do čeho budou
investovat. V tuto chvíli dominuje karton jako materiál, který je levný, ekologický a finančně dostupný. Pro odlišení se často doplňuje o blikající diody, které zákazníky vybízejí k nákupu a vyrušují je ze stereotypního nakupování a dále pak LCD displeje, které obsahují informace o produktu, zaměřují se na chutě
a lákají základními benefity prezentovaného produktu. Molitan, pryž a atypické materiály také nejsou k zahození. Můžeme je například vidět v hypermarketech Tesco, a to na endcapech JOJO, kde vytvářejí originální branding a atmosféru. Pouhý branding z kartonu často není dostatečným řešením.
Technologie a materiály budou i do budoucna stále dominovat. Nejde vlastně ani tak o stroje a samotnou technologii, kterou zadavatel či zákazník neocení. Jde o využití. Pro nás, zákazníky, je to POS materiál, který nás v prodejně láká, ale fakticky jej možná ani nevnímáme. Máme vnímat prezentovaný produkt a ten si odnést. POS materiál je díky těmto technologiím natolik výrazný, že ovlivňuje jak nás, tak naše nákupní chování.
Autor: MAREK KONČITÍK, Dago s.r.o.
Zdroj: Místo prodeje Extra
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY