Nakoukněte pod pokličku DAGO zákulisí a pobavte se s námi
Jsme pracovně vytížení a připravujeme jedno vystavení za druhým. Kvalitně odvedená práce je pro nás prioritou, za stejně důležité ale považujeme vztahy mezi kolegy a příjemnou atmosféru. Jsme pro každou legraci a mezi povinnostmi se stíháme i dobře pobavit a dodat si...
Jedinečné kávové moduly zahajují spolupráci J.J.Darboven se sítí pekáren Martin
Na začátku unikátního projektu byla myšlenka na vybavení pekáren Martin moduly pro sortiment káv, které má v portfoliu společnost J.J.Darboven. Ta nás následně oslovila s prvním zadáním, čímž začal poměrně dlouhý, rozsáhlý a pracný projekt, který vyžadoval aktivní...
Jsme u vzniku rumové novinky Ron de Azur
Pro našeho dlouhodobého klienta STOCK Plzeň-Božkov jsme připravili set POP médií k uvedení panamského rumu s názvem Ron de Azur. Již na první pohled je jasné, že provedení POS materiálů předává zákazníkům mnohem více než jen informaci o výrobku. Láká je na výpravu do...
Slovenský nealko trh obohatí novinka z Rajecké doliny
DAGO ve spolupráci s Kofola a.s. vdechuje na prodejních plochách život novým produktům značky pramenitých vod Rajec. Tradiční slovenské bylinky – sladkokyselý Rakytník, lahodný Měsíček a osvěžující Máta – se spojily s pravým čajem a přináší ještě intenzivnější chuť v...
Nový prémiový ležák Krušovice Bohém vstupuje do obchodů velkolepě
Heineken Česká republika, a.s. přichází na tradičně silný pivní trh s novinkou, a tou je prémiový ležák Krušovice Bohém. Už z jeho názvu je patrné, že řešení prezentace značky na prodejní ploše si žádalo kreativu a odvahu. Přenést do vystavení netradiční nápady,...
Royal Crown Cola láká atmosférou jižanské Ameriky na osvěžení i soutěž
Ve spolupráci se společností Kofola a.s. jsme pro Royal Crown Colu připravili na prodejnách Albert a Globus POS nosiče, které nakupujícím umožní vychutnat si pohodu a klid jižanské Ameriky. Přenést se za oceán je možné nejen díky atraktivnímu a originálnímu vystavení...
Hotpointy Jägermeister fandí hokejovému mistrovství světa
Společnost Mast-Jägermeister CZ s.r.o. nabízí fanouškům ledního hokeje možnost zpříjemnit si čekání na vyvrcholení hokejové sezóny. Oblíbená bylinná lihovina Jägermeister se nově prezentuje na prodejních plochách hypermarketů Albert, a to v rámci unikátních...
Aktivace Coca-Cola je vítězem POP STAR 02/2023
Naše aktivace pro společnost Coca-Cola získala první místo v soutěži POP STAR o nejlepší projekt za měsíc únor. Vystavení, které jsme vytvořili u příležitosti soutěže Coca-Cola o lístky do Disneylandu či na pražský Comic-Con, u odborné poroty zaujalo nejvíce svým...
Vystavení DAGO získala dvě nominace na ceny SHOP! France Awards 2023
V letošním ročníku prestižních SHOP! France Awards (v minulých ročnících označeny jako POPAI Awards Paris) máme hned dvě želízka v ohni. Nominaci získal shop-in-shop Sensodyne Nourish, a to v kategorii Zdraví a léčiva (kartonové POS) a dále vánoční paletové vystavení...
Radegast láká na hořkost i světelné a zvukové efekty. Nová aktivace zasáhne lidské smysly
Již od ledna se mohou zákazníci ve vybraných hypermarketech Albert setkat s novými aktivacemi piva Radegast, které jsme zhotovili ve spolupráci se společností Plzeňský Prazdroj. Pro výrobu setu POS materiálů bylo využito hned několik inovativních prvků tak, aby se...
Design prodejny jako konkurenční prvek
Obchodníci musí být připraveni reagovat na změny
Většina obchodníků si tento proces uvědomuje a do vybavení prodejních míst investuje. Ne však vždy tak často a efektivně, jak by bylo vhodné. Během let se mění sortiment nabízeného zboží, ale také nákupní chování zákazníků. Na dynamicky se měnící trendy musí být tedy podnikatelé připraveni reagovat a při změnách v obchodech z nich vycházet. Velmi snadno se totiž může stát, že pokud tak neučiní, budou se dříve či později potýkat s poklesem prodejů a odlivem zákazníků.
Design prodejen je výrazný a důležitý prvek obchodní strategie a pokud se k jeho realizaci přistupuje správně, jedná se o nespornou konkurenční výhodu. Ten správný čas na revitalizaci přichází ve chvíli, kdy je stávající vybavení prodejny zastaralé. Ideální je být schopný inovovat v cyklech tří až pěti let. Po takové době je třeba vyměnit nejen techniku, ale především styl zařízení.
Příliš časté proměny interiéru však také nejsou žádoucí. Hojné změny mohou vést k dezorientaci zákazníků, a tím frustraci z nákupu. Naopak ty dobře řízené, v rozumných časových rozestupech, posilují pocit atraktivity a zároveň ukazují ochotu obchodníků investovat část tržeb do zlepšení nákupního prostředí a spokojenosti nakupujících. Změny je také vhodné vždy odpovídajícím způsobem komunikovat směrem k těm, jichž se týkají. Vysvětlit, proč k redesignu dochází a jaké výhody z něj plynou.
Snaha nestačí, prim hraje odborná znalost spotřebitelů
Častou chybou, které se obchodníci dopouštějí, je realizace řešení bez dostatečné znalosti nákupního chování. Zkoumat chování zákazníků v provozovnách, principy orientace, motivace nákupního rozhodování, specifika segmentů zákazníků a další je naprosto klíčové. Musí být patrné, kdo v obchodech nakupuje a co potřebuje pro dobrý nákupní zážitek. Pokud k tomuto mezikroku nedojde, mohou následovat fatální chyby, které se projeví v nesprávném umístění a provedení hardwaru (tvar, barva, ergonomie prostoru, nerelevantní atmosféra, špatná orientace či mix kategorií). Výsledkem je potom bohužel nedosažení kýženého efektu.
Výhodu znalosti prostředí mají jednoznačně odborné firmy, které se přímo realizacemi zabývají. Dokážou správně uchopit koncept a provést realizaci tak, aby v nakupujících vzbudila přesně to, co je od ní požadováno. Sofistikovaná firma je schopna navrhnout pojetí v kontextu zaměření, logistiky a instalace tak, aby bylo maximálně efektivní a dokázalo zvýšit pravděpodobnost lepších obchodních výsledků.
Příroda a prostor na prvním místě
Mezi aktuální trendy při zařizování prodejen patří prostorné a hlavně přehledné interiéry, které na zákazníky působí přátelským dojmem a nejsou prvoplánově manipulativní. Hlavním požadavkem je umožnit návštěvníkům prodejny prostor, v němž se budou snadno orientovat a dokážou lehce identifikovat nabízený produkt. V posledních několika letech udává ve světě a nyní také v Česku směr environmentální kult a opravdovost. Tedy důraz na ekologii, skutečné přírodní materiály, čisté a jednoduché linie a kontrast nabízeného zboží s hardwarem.
Cílem všech obchodníků je bezesporu vždy primárně to, aby se zákazníci do prodejen vraceli, a právě řešení realizované s ohledem na vše výše zmíněné může tomuto výrazně pomoci. Při efektivním pojetí lze očekávat udržení stávajících zákazníků, ale také přilákání pozornosti nových. Zdrží se v prostorách obchodů déle, budou mít větší chuť k nákupům a prohloubí se jejich loajalita.
Váš DAGO team
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY