Letní zajímavosti z Pinterestu

Realizace a návrhy, které nás zaujaly a mohly by se líbit i vám.

Tyto a mnoho dalších realizací naleznete jako vždy na 

Podporujeme děti i seniory

Na světě nejsme sami. Pomáhat je lidské a přirozené, zvlášť těm, kteří si sami pomoci nemohou. Rozhodli jsme se proto letos přispět částkou 250 000 Kč na několik projektů, které mají podle nás velký smysl a skutečně mohou p…

Purina od Nestlé oslavila se zákazníky Globusu den koček

Značka zvířecích krmiv Purina společnosti Nestlé letos na začátku srpna slavila den koček. V Globusu jsme spolu s Nestlé připravili originální hravé vystavení lákající na dlouhodobou slevovou akci.

Značka krmiv pro domácí…

Zlato s Kofolou na POPAI Awards Paris

V kategorii Nápoje prestižní evropské soutěže POPAI Awards Paris jsme si za realizaci paletového ostrova pro značku Rajec přivezli společně s naším klientem Kofolou zlatou medaili. Naše tři další projekty byly oceněny bronz…

Retail Safari v Düsseldorfu

Letošní cesta za inspirací v německém Düsseldorfu ukázala možnosti, jak se mohou prodejny stát příjemnou součástí volného času zákazníka.

V rámci návštěvy veletrhu Euroshop v Düsseldorfu jsme si nenechali ujít naši tradiční…

Jaro přináší další výběr zajímavostí z Pinterestu

Příklady zajímavých a působivých realizací, které pomáhají budovat atmosféru v místě prodeje.
Tyto a mnoho dalších realizací naleznete jako vždy na 

Globalshop Las Vegas 2017: špičková tradiční řešení

25. ročník veletrhu Globalshop Las Vegas 2017 (www.globalshop.org) se letos nesl v duchu sloganu „Experience Defines You“, zákaznická zkušenost tak i zde byla již tradičně na prvním místě.

Oproti düsseldorfskému Euroshopu b…

LG trendy shopping v Alze

Společně se značkou elektroniky LG Electronics jsme vytvořili další zajímavý projekt. Na 42 metrech čtverečních v pražském Alza showroomu jsme se podíleli na plně funkčním shop in shopu prezentujícím hned několik typů produ…

Euroshop 2017 pohledem týmu DAGO

V březnu se v Düsseldorfu konal již tradičně největší veletrh Euroshop zaměřený na reklamu a propagaci. Během pěti dnů měli návštěvníci možnost seznámit se s trendy a tématy, které letos v oblasti prezentace zboží hrají pri…

Dobrodružství na rohu – HODNOCENÍ PRO MARKETING & MEDIA

Menší convenience prodejny se mění. Plní se emocemi i novými technologiemi.

Aldi Corner Shop
Sydney, Austrálie
Letos v červenci otevřel německý řetězec Aldi svůj Aldi Corner Shop ve čtvrti North Sydney. Je to prodejna o polovinu menší, než jsou běžné markety Aldi přesahující tisíc čtverečních metrů. Jeho hlavní nabídku tvoří čerstvá produkce a potraviny s širokou škálou hotových a „to go“ jídel. Je tu také stojan na výrobu vlastního pomerančového džusu nebo kavárna hned u vchodu. Design navrhlo studio Landini Associates a stejně tak přišlo s nápadem do tvorby zapojit místní umělce. Tato konkrétní prodejna, vyzdobená ilustrátorem a malířem muralů Joelem Moorem (Mulga) je první z řady nového „sousedského“ konceptu, který Landini pro Aldi chystá. Mezi použitými materiály, které tvoří pozadí pro umělecké dílo, jsou cihly, bílé obklady, cementové tvárnice, terrazzo, kraftový papír, černá ocel, pozinkované pletivo, dřevěné palety, dubové a ořechové dřevo.

Hodnocení: 2/5
Tato australská prodejna potravin jde svým designem velmi moderním směrem. Můžeme tam vidět přiznané cihlové zdi, tvárnice, a to vše v kombinaci se dřevem a kovem. Osobně mám tento styl velmi ráda. V tomto případě je však unikátní barevnými obrazci a nápisy, které to vše rozbíjejí a dělají odlišným. Je zde možnost samoobslužných pokladen či automat na vlastní výrobu čerstvého džusu. Realizace je zdařilá, ale řadila bych ji do takového standardu v dnešní době.

Choice
Denver, USA
Prodejna s názvem Choice byla v Denveru otevřena letos v dubnu, má rozlohu asi 450 metrů čtverečních a zaplatíte v ní zcela bezkontaktně, jen tím, že máte v telefonu aplikaci a projdete turniketem. Prodejna totiž umožňuje takzvané frictionless nakupování. Celý proces probíhá tak, že při vstupu si zákazník naskenuje kód z aplikace, vybere si, co se mu líbí a na co má chuť a z prodejny zase odejde, účet obdrží přímo do telefonu ve chvíli, kdy obchod opouští. „Ve spojení s naší domácí kuchyní, vlastní doručovací službou do 45 minut na elektrokolech a možností ‚click and collect‘ nabízíme širokou možnost výběru, jakým způsobem lidé nakoupí,“ říká zakladatel Choice, Mike Fogarty, který spolupracuje také s místními a biofarmáři, stejně jako s inovativními dodavateli hydroponní produkce. Technologii počítačového vidění podporovanou AI dodala firma Aifi.

Hodnocení: 5/5
Nakupování v Choices není až tak originální svým prostředím, ale spíše „způsobem“. Unikátní bezkontaktní placení nákupu, kdy stačí mít jen aplikaci, vejít do obchodu a zase z něj skrze turniket projít ven, je dle mého hudba blízké budoucnosti. Prodejna nabízí nejen potraviny, ale také fresh bistro, což přesně zejména střední generace ocení.

Żappka
Poznaň, Polsko
Żabka Polska provozuje u našich sousedů největší řetězec convenience prodejen. Letos v červnu se společnost rozhodla otevřít v Poznani první plně autonomní bezhotovostní prodejnu Żappka. Obchod je otevřen non¬ stop a na necelých dvaceti metrech čtverečních nabízí 300 produktů z kategorie hotových jídel, cukrovinek, snacků a nealkoholických nebo teplých nápojů. Koncept přezdívaný „nano¬ store“ bude společnost umisťovat do lokalit, kde by se otevření regulérní prodejny nevyplatilo nebo není možné. Stejně jako prodejna Choice, je i tato zařízena technologií využívající AI od firmy Aifi. Integrovala novou platformu do již existující aplikace Żappka. Po naskenování telefonu u vstupu kamery pomocí počítačového vidění sledují produkty, které si zákazník vybírá a odnáší, platba je automaticky stržena. Technologie rovněž upozorňuje na stavy zásob v prodejně a podobně.

Hodnocení: 4/5
Maličká polská prodejna Żappka je umístěna tam, kde mnoho lidí ocení 24/7 provoz, ale není jich tolik, aby se zde uživilo něco velkého. Takových míst je mnoho, a právě proto přišla Żappka s konceptem, který je pro firmu udržitelný. Kompletně „samoobslužná“ prodejna. Svým vzhledem provozovna připomíná spíše lékárnu, zejména díky výraznému zelenému svícení.

 

Hodnotila Anna Brůžková, DAGO s.r.o.
Zdroj: Marketing & Media 42/2021

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This