Frisco Night láká stojanem na noční život

Jemně perlivý alkoholický nápoj získal loni na podzim novou variantu Frisco Night. Plzeňský Prazdroj, a. s., tímto krokem reagoval na spotřebitelské chování hlavní cílové skupiny, tedy žen do 35 let, které navštěvují večírk…

Futuristická POP prezentace Samsung

Nová prémiová řada lednic a praček značky Samsung má v pražském showroomu kuchyňského studia Sýkora svou vlastní malou výstavu realizovanou naší společností. Společnost Samsung Electronics totiž uvedla na konci loňského rok…

Marketér roku 2015 – znovu jsme partnery

Protože nám záleží na českém marketingu, snažíme se ho růzými způsoby podporovat. Jednou z našich aktivit je již mnohaleté partnerství soutěže o Marketéra roku organizované Českou marketingovou společností, která právě vyhl…

Chytrý regál umí namíchat drinky

Míchané nápoje a lihoviny patří k sobě, proč tedy zákazníkovi nenabídnout návod, jak si udělat ten správný koktejl, přímo v obchodě? Díky novému „drink-mixovému“ regálu, který jsme zrealizovali pro firmu Brown-Forman Czechi…

Naše vítězství v POPAI AWARDS 2014

Devět. Přesně tolik ocenění jsme získali za naše P.O.P. aplikace přihlášené do mezinárodní soutěže o nejlepší prostředky komunikace a reklamy v prodejních místech POPAI AWARDS. Odbornou porotu nejvíce zaujala POP aplikace p…

Unikátní POP pro M&M´s v TESCO

Vytvořit unikátní P.O.P. aplikaci pro cukrovinky nebývá jednoduché. Zákazníci navíc koupi těchto produktů často neplánují a sladkosti v košíku mnohdy skončí až na základě impulzního rozhodnutí. Společnosti Wrigley se ve spo…

Shop in shop ACER pro Alzu

Jak nalákat zákazníky obchodu s elektronikou, aby se nebáli vyzkoušet veškeré vystavené technologie značky Acer a případně si je i pořídili? Vsadili jsme na prostorný a elegantní shop-in-shop.
Společnost Acer využila aktuál…

JOJO shop-in-shop v TESCO

Nestle nám dalo v srpnu příležitost vytvořit specifické shop in shopy pro oblíbenou značku bonbónů JOJO. V tuzemských prodejnách Tesco tak vzniká specifický bonbónový svět, který zákazníky upoutá hned na první pohled. Shop-…

Český svět grilování 2

Společnost Groupe Bongrain ve spolupráci s námi navázala na úspěšnou loňskou kampaň Českého světa grilování. I letos jsme tak pro zákazníky prodejen Interspar mohli navrhnout, vyrobit a nainstalovat tematické grilovací prom…

Unikátní display Budvar

Pro Budějovický Budvar jsme navrhli, vyrobili a právě nainstalovali vyjímečné regálové čelo, z něhož si milovníci českobudějovického piva mohou odnést jak plechovky, tak lahve či malé soudky.

Zákazníky hypermarketu TESCO v…

Dobrodružství na rohu – HODNOCENÍ PRO MARKETING & MEDIA

Menší convenience prodejny se mění. Plní se emocemi i novými technologiemi.

Aldi Corner Shop
Sydney, Austrálie
Letos v červenci otevřel německý řetězec Aldi svůj Aldi Corner Shop ve čtvrti North Sydney. Je to prodejna o polovinu menší, než jsou běžné markety Aldi přesahující tisíc čtverečních metrů. Jeho hlavní nabídku tvoří čerstvá produkce a potraviny s širokou škálou hotových a „to go“ jídel. Je tu také stojan na výrobu vlastního pomerančového džusu nebo kavárna hned u vchodu. Design navrhlo studio Landini Associates a stejně tak přišlo s nápadem do tvorby zapojit místní umělce. Tato konkrétní prodejna, vyzdobená ilustrátorem a malířem muralů Joelem Moorem (Mulga) je první z řady nového „sousedského“ konceptu, který Landini pro Aldi chystá. Mezi použitými materiály, které tvoří pozadí pro umělecké dílo, jsou cihly, bílé obklady, cementové tvárnice, terrazzo, kraftový papír, černá ocel, pozinkované pletivo, dřevěné palety, dubové a ořechové dřevo.

Hodnocení: 2/5
Tato australská prodejna potravin jde svým designem velmi moderním směrem. Můžeme tam vidět přiznané cihlové zdi, tvárnice, a to vše v kombinaci se dřevem a kovem. Osobně mám tento styl velmi ráda. V tomto případě je však unikátní barevnými obrazci a nápisy, které to vše rozbíjejí a dělají odlišným. Je zde možnost samoobslužných pokladen či automat na vlastní výrobu čerstvého džusu. Realizace je zdařilá, ale řadila bych ji do takového standardu v dnešní době.

Choice
Denver, USA
Prodejna s názvem Choice byla v Denveru otevřena letos v dubnu, má rozlohu asi 450 metrů čtverečních a zaplatíte v ní zcela bezkontaktně, jen tím, že máte v telefonu aplikaci a projdete turniketem. Prodejna totiž umožňuje takzvané frictionless nakupování. Celý proces probíhá tak, že při vstupu si zákazník naskenuje kód z aplikace, vybere si, co se mu líbí a na co má chuť a z prodejny zase odejde, účet obdrží přímo do telefonu ve chvíli, kdy obchod opouští. „Ve spojení s naší domácí kuchyní, vlastní doručovací službou do 45 minut na elektrokolech a možností ‚click and collect‘ nabízíme širokou možnost výběru, jakým způsobem lidé nakoupí,“ říká zakladatel Choice, Mike Fogarty, který spolupracuje také s místními a biofarmáři, stejně jako s inovativními dodavateli hydroponní produkce. Technologii počítačového vidění podporovanou AI dodala firma Aifi.

Hodnocení: 5/5
Nakupování v Choices není až tak originální svým prostředím, ale spíše „způsobem“. Unikátní bezkontaktní placení nákupu, kdy stačí mít jen aplikaci, vejít do obchodu a zase z něj skrze turniket projít ven, je dle mého hudba blízké budoucnosti. Prodejna nabízí nejen potraviny, ale také fresh bistro, což přesně zejména střední generace ocení.

Żappka
Poznaň, Polsko
Żabka Polska provozuje u našich sousedů největší řetězec convenience prodejen. Letos v červnu se společnost rozhodla otevřít v Poznani první plně autonomní bezhotovostní prodejnu Żappka. Obchod je otevřen non¬ stop a na necelých dvaceti metrech čtverečních nabízí 300 produktů z kategorie hotových jídel, cukrovinek, snacků a nealkoholických nebo teplých nápojů. Koncept přezdívaný „nano¬ store“ bude společnost umisťovat do lokalit, kde by se otevření regulérní prodejny nevyplatilo nebo není možné. Stejně jako prodejna Choice, je i tato zařízena technologií využívající AI od firmy Aifi. Integrovala novou platformu do již existující aplikace Żappka. Po naskenování telefonu u vstupu kamery pomocí počítačového vidění sledují produkty, které si zákazník vybírá a odnáší, platba je automaticky stržena. Technologie rovněž upozorňuje na stavy zásob v prodejně a podobně.

Hodnocení: 4/5
Maličká polská prodejna Żappka je umístěna tam, kde mnoho lidí ocení 24/7 provoz, ale není jich tolik, aby se zde uživilo něco velkého. Takových míst je mnoho, a právě proto přišla Żappka s konceptem, který je pro firmu udržitelný. Kompletně „samoobslužná“ prodejna. Svým vzhledem provozovna připomíná spíše lékárnu, zejména díky výraznému zelenému svícení.

 

Hodnotila Anna Brůžková, DAGO s.r.o.
Zdroj: Marketing & Media 42/2021

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This