POPAI CE AWARDS ovládla loď Kapitána Morgana

Minulý týden proběhlo v Praze tradiční vyhlášení cen POPAI Central Europe Awards 2015. Naší společnosti se podařilo uspět se třemi realizacemi, z nichž pojízdný bar Loď Captain Morgan pro Stock Plzeň triumfoval čtyřmi oceněn…

Whisky festival z vás udělá experta

Společnost Rémy Cointreau, jež distribuuje řadu značek whisky a bourbonů, připravila pro české zákazníky Whisky festival. Je určen všem, kdo chtějí poznat nejoceňovanější světové whisky. Zákazníci mají šanci získat s nákupe…

Captain Morgan v novém plavidle

Značka karibského rumu Captain Morgan začala k prezentaci na promo akcích a festivalech využívat nový mobilní bar ve tvaru lodi, který pro ni vytvořila naše společnost. Atmosféru vedle působivého vzhledu a řezbářské práce p…

HP poutá hráče k hernímu oltáři

Hewlett Packard (HP) má ve svém portfoliu notebook zaměřený na hráče nazvaný HP Omen. K příležitosti jeho vydání se rozhodla využít na vybraných prodejnách výrazný stojan, který působí vizuálně i zvukově. Stojan, který jsme…

POPAI Masters Chicago

V říjnu se v Chicagu uskuteční tradiční POPAI University Master´s Program. Prestižní vzdělávací program se zaměří například na využití neuromarketingu, design a kreativitu, nákupní chování a další témata z oblasti shopper m…

GlaxoSmithKline SIS v Globusu

Společnost GlaxoSmithKline Consumer Healthcare (GSK) se rozhodla využít shop-in-shop v plzeňském a pražském Globusu k prezentaci svých zubních značek. Kruhový stojan prezentuje značky Sensodyne, Paradontax a Corega. Vystave…

3D CHALUPY OD NESTLE V GLOBUSU

Společnost Nestlé v červnu a červenci podporuje prodej všech značek bonbonů. Činí tak pomocí soutěže „S bonbóny tě baví svět!“ ve spolupráci s portálem chatyachalupy.cz. Výherci v ČR i na Slovensku si užijí celkem 42 pobytů…

In-store v Šanghaji a Pekingu

Právě jsme se vrátili ze světa, kam jsme se vydali za dalším in-store dobrodružstvím s tradičním cílem inspirovat se a obhlédnout nové trendy v oboru P.O.P. komunikace. Tentokrát jsme zamířili do Číny. Nejprve na veletrh C-…

JOJO v Tesco přitahuje zákazníky uhrančivým kruhem

Značka bonbonů JOJO od minulého týdne podporuje prodeje ve vybraných prodejnách TESCO námi navrženými a vyrobenými regálovými čely s vířící fantazií v hlavní roli. Cílovou skupinou jsou trochu překvapivě mladé ženy. Kromě p…

Euroshop 2014 – sci-fi realitou

Naše branže se nesmírně mění a rozvíjí. Jasným důkazem toho byl letošní maloobchodní veletrh Euroshop 2014, kterého se nás několik z DAGO teamu tradičně zúčastnilo a proto se s Vámi můžeme alespoň touto cestou podělit o naše dojmy.

Byly tradičně k vidění haly se stánky z celého světa naplněné množstvím inovací, smysluplných nápadů a jejich aplikací. Největší dynamiku jsme zaznamenali u evropského a amerického trhu, nicméně pozitivní energie a naděje, že se věci posouvají smysluplným směrem, sršela ze všech vystavovatelů i návštěvníků. A bylo jasné, že design, zjednodušování, interaktivita a digitalizace již pronikly do všech segmentů.
Asie letos pokulhávala
 
Současnou evoluci retailingu a s ním spojený byznys momentálně táhne především evropský a americký trh. Přestože byla na Euroshopu i řada Asiatů, převážně z Číny, jejich expozice z inovativního hlediska spíše zaostávaly. A to nejen v designu, ale překvapivě i v technologii. Asijské trhy totiž prezentovaly spíše levné věci bez stylu a v pochybné kvalitě, což místy připomínalo pouhé vystavení technických pomůcek bez jakékoliv atmosféry. Univerzálně vypadající asijské stánky proto až na pár výjimek zely prázdnotou. Je otázka, zda je důvodem prozatím nedostatečný vývoj trhu, který však evropské a severoamerické vystavovatele přinutil přizpůsobit se všeobecnému zrychlení, anebo se Asiaté jednoduše rozhodli nesledovat evropsko-americké trendy reagující na aktuální potenciál v těchto zemích. Nízká cena bez smysluplné hodnoty dnes již nestačí.
Co nás na letošním Euroshopu nejvíce zaujalo? 
Rozhodně plošný návrat k přírodním materiálům: dřevu a jeho imitacím, přírodní lepence, textilu. Často byly vidět proutěné koše a přepravky na zeleninu či pečivo.
Dále byla patrná jasná snaha kamenných prodejen udržet lidi ve svých prodejnách, nabídnout jim příjemnou atmosféru prodejního prostředí a zážitek z nakupování. Prostě úsilí jasně se odlišit od on-line nakupování. Mnohokrát se zmiňovalo téma mood marketingu, tedy aktivního působení na náladu zákazníků ve snaze o ovlivnění jejich chování. A to za pomoci prostředků flexibilní a efektivní změny prodejního prostředí, například magnetických tapet a dekorací prodejního vybavení či stavebnicových podlahových systémů schopných rychlé změny vzhledu v souvislosti se sezónní tematikou či stylem nových kolekcí.
Obecně byla znát i větší role designu. Co bylo dříve pouze praktické, je dnes už i krásné. Svůj prostor (celou halu) dostalo i nasvicování jako estetická disciplína a nástroj tvorby atmosféry.
Více interaktivních P.O.P. médií
 
Bylo vidět i výrazné zdokonalení a snížení cen digitálních obrazovek, které již nebyly pouhými zobrazovači obsahu, ale spíše aktivními prvky a interaktivními systémy umožňujícími propojení mimo místo prodeje či nabízejícími individualizovanou in-store komunikaci. Zajímavé je, že i v tomto segmentu dominovaly evropské a americké firmy.
Skvělým příkladem interaktivní a cílené POP reklamy byl unikátní P.O.P. stojan s kamerou schopnou díky technologii facetracking určit pohlaví, věkovou kategorii a náladu zákazníka. Na základě těchto údajů pak stojan vybral a přehrával individualizovanou komunikaci na LCD obrazovkách pro rozpoznaný typ zákazníka. Implementátor stojanu zároveň získává efektivním způsobem statistické informace o svých nakupujících v okolí stojanu. Tento stojan byl navíc jedinečný i chytrým systémem polic, jenž dokáže upozornit obsluhu, aby doplnila zboží. A jaký je jeho vliv na prodeje? Údajně je dokáže zvýšit o 50 až 100 %.
Všudypřítomné digitální technologie a comeback QR kódů
Digitální technologie byly obecně diskutovaným tématem na celé konferenci. Zároveň došlo k posunu od pasivního zobrazování obsahu směrem k větší interaktivitě, konektivitě a relevanci či podpoře obousměrné komunikace. Na přednáškách konferenčního fóra POPAI DACH dominoval hlavně crosschannel, omnichannel a multichannel v duchu propojení prvků search, shop and share.
Zaujal nás i výrazný comeback QR kódů. Na konferenci se hojně využívaly místo předávání vizitek (vystavovatelé si skenovali QR kódy na veletržní visačce), namísto katalogu dostali zákazníci často QR kód s odkazem na elektronickou verzi či web. U mnoha vystavovaných projektů pak QR kód sloužil k okamžitému rozšíření povědomí o daném produktu či službě.
Zároveň byl vidět ústup tradičních výrobců P.O.P. prostředků ve prospěch poskytovatelů komplexních integrovaných řešení a úzce zaměřených specialistů.
Sci-fi se stává realitou, stačí se naučit nové názvosloví
Velký prostor přesahující jeden celý pavilon byl poprvé vyčleněn pokročilým shoppercentrickým řešením a službám, věrnostním systémům, individuálnímu marketingu, datovým analýzám a business intelligence. Zde dominovali velcí globální hráči, jako jsou IBM, Microsoft či Motorola, v kombinaci s menšími inovativními společnostmi. Ty byly ovšem téměř výhradně z Evropy či USA.
Co bychom dříve považovali spíše za sci-fi, bylo na veletrhu vidět jako běžnou realitu. Byly dokonce slyšet i nové pojmy. Například „Phygital objects“ představují interaktivně komunikující P.O.P. média propojující v reálném čase svět fyzikální a svět digitální. Nebo „outernet“, tedy využívání internetu kdykoliv a kdekoliv – na ulici, v MHD nebo při nakupování.
V paměti nám uvízl i výraz „datafication“, což je analýza velkých a malých dat sloužící ke zjednodušení života zákazníků – má jim pomoci s rozhodováním, šetří jejich čas a dokáže jim k nákupu nabídnout zboží ještě dříve, než si sami uvědomí, že jej budou potřebovat. Jedině tak prý dokážeme být „hyperrelevantní“. V dnešní době totiž nestačí být pouze relevantní, cokoliv nepotřebné a nesouvisející bude ve změti přebytku přehlédnuto.
Když se nad tím vším zamyslíme, je zřejmé, že nás v tuzemsku boom nových technologií a retailových přístupů teprve čeká. O těchto tématech se sice mluví, ale téměř nejsou uváděny do praxe. Přitom Euroshop 2014 potvrdil, že při správné realizaci dokáže teorie v praxi zaujmout a fungovat na jedničku.
Váš DAGO team

Fotogalerie

Pin It on Pinterest

Dago s.r.o.
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
Share This