Máme Shop! Global Award za Somersby

Sedmý ročník mezinárodní soutěže Shop! Global Awards zná vítěze nejlepších in-store realizací za rok 2016. Mezi oceněnými je také stojan cideru Somersby z dílny našeho týmu. Z maloobchodního veletrhu Euroshop v Dusseldorfu…

Nescafé Dolce s mixem kapslí na míru

Společnost Nestlé ve spolupráci s naší společností připravila pro příznivce kávy Nescafé Dolce Gusto možnost vytvořit si vlastní kolekci kapslí podle své chuti v unikátním pop-up store, v němž si mohou zákazníci sami vybrat…

GEM-GEN2 – máme nový informační systém

Náš tým DAGO se kromě zajímavých realizací může pochlubit ještě jednou zajímavou věcí. Je jí unikátní, na míru vytvořený informační systém GEM druhé generace, založený na platformě Lotus Notes od IBM.

„Ve společnosti DAGO…

Vánoční chuťovky z Pinterestu

Ani v prosinci jsme nezapomněli a vybrali jsme pro vás na Pinterestu zajímavé realizace. Jak jinak než s vánoční tematikou.
Nechte se inspirovat v naší fotogalerii nebo na

Díky za ocenění POPAI CE AWARDS 2016

Ve čtvrtek 24. listopadu proběhlo vyhlášení letošních POPAI Awards o nejlepší reklamní prostředky v oblasti in-store komunikace. A stejně jako v loňském roce si i letos nejvíce cen odnesla naše společnost. Uspěli jsme hned se…

DAGO partnerem POPAI průzkumu v segmentu HORECA

Segment hotelů, restaurací, pivnic, kaváren apod. často pro kontakt se zákazníky využívá nástrojů POP komunikace. Jejich funkci a vliv na spotřební chování, hodnotu značek a prodej podporovaných produktů právě v segmentu HO…

Pampers láká maminky interaktivním modulem

Jak zatraktivnit prostředí dětské sekce, konkrétně jednorázových plenek, a edukovat nakupující, jsme vymysleli společně se společností Procter & Gamble. V obchodním řetězci Globus jsme realizovali kampaň na podporu prém…

Euroshop 2017 pohledem týmu DAGO

V březnu se v Düsseldorfu konal již tradičně největší veletrh Euroshop zaměřený na reklamu a propagaci. Během pěti dnů měli návštěvníci možnost seznámit se s trendy a tématy, které letos v oblasti prezentace zboží hrají prim. Zájem byl velký, před otevřením se stály dlouhé fronty a atmosféra byla nabitá networkingem, o nějž byl zájem i ze strany mnoha návštěvníků z USA nebo Asie. A v celkem 18 výstavních pavilonech bylo opravdu na co koukat. Akce se účastnilo přes 2300 vystavovatelů ze 61 zemí. Do Düsseldorfu jsme vyslali i naše lidi z DAGO. Byli z různých oddělení a týmů a každý nabídl zhodnocení veletrhu optikou své specializace.

Kreativní a technologická exploze 

Designérům se velmi líbily samotné expozice jednotlivých firem. Byly dotažené ve všech ohledech: designu, materiálech i nápadech. „Stánky byly velkoryse pojaté a je zřejmé, že firmy neváhaly do prezentace investovat značné prostředky,“ hodnotí designér DAGO Milan Marek. Hodně inspirace vycházelo ze srovnání kombinací materiálů, tvarů a výrobních i technologických možností s tím, co DAGO dělá. Pozornost lákaly i technologické inovace, například ve světlech, 3D tisku nebo displejích, jako ohebné LCD od LG a podobně. Mnohdy však byly ve formě detailů, které přebil důraz na vizibilitu stánku, kde byly umístěny.
Nákupy, které vtáhnou
Lidé z oblasti produkce si všímali přístupu ke kamenným prodejnám. Dominantními tématy byla digitalizace a interaktivita v maloobchodě, omnichannel řešení šitá na míru a zážitky z nakupování v prodejně. Nutnost klást důraz na zážitek potvrzuje Anna Brůžková ze společnosti DAGO. „V současnosti se více investuje do kamenných obchodů, hlavním důvodem je totiž konkurence ze strany online dodavatelů. Prodejci jsou proto nuceni zaujmout zákazníky stále atraktivnějšími prostředky,“ vysvětluje. Ohledně prezentace v retailu zaujali „chytří roboti“, kteří jsou schopni se zákazníky komunikovat a reagují na podněty člověka. V POS materiálech patřila mezi nejprémiovější vystavení z lakovaného lamina ve vysokém lesku. Velmi atraktivní byl také stojan z kombinace dřeva a kovu značky Jack Daniel‘s. Základna se skládala z dřevěného sudu, z něhož vycházela kovová konstrukce s háky pro uchycení lahví této známé whiskey. Nejčastějším materiálem pro POS řešení byl však karton. Vystavovatelé se u těchto vystavení řídili především pravidlem „v jednoduchosti je krása“. Našlo se však i pár velmi překombinovaných vystavení, kde nebylo možné určit jejich smysl. Zaujalo využívání otočných motorků, které rotovaly s částí stojanu nebo se samotným produktem. Velkou část veletrhu zaujímaly LED technologie, jelikož na vizuální merchandising je kladen stále větší důraz, stejně tak na dva hlavní aspekty těchto vystavení – úsporu energie a udržitelnost.
Digitalizace i přírodní materiály 
Třetí skupinou, která za DAGO veletrh navštívila, byli obchodníci. Ocenili skvělé provedení stánků, na jejichž stavbu měli vystavovatelé jen 2 dny, a viděli jasnou hlavní linku směřující k digitalizaci a interaktivitě. K vidění byla celá škála hologramů, 3D projekcí, velkých obrazovek, polopropustných obrazovek, projektorů reagujících na pohyb, dotykových LCD monitorů a mnoho dalšího. Extrémním příkladem je již zmíněný chodící robot s prostorovým vnímáním a dotykovým LCD vybízející k interakci. Nechyběla ani virtuální realita, která dovolí například projet se přírodou na novém kole před jeho koupí. To vše má zákazníka přilákat a udržet co nejdéle. Jako zásadní prvek v komunikaci se zákazníkem bylo představeno světlo. Je to důležitý element, který může vytvořit z běžného produktu ústřední prvek zájmu. „Světlo v policích je sice běžně používáno, ale za použití polopropustných plastů v různých barvách usnadňuje orientaci zákazníka a vyzdvihuje realizaci na zcela jinou úroveň,“ vysvětluje obchodník Tomáš Žáček z DAGO. V kurzu je také použití přírodních materiálů. Ty vzbuzují pocit čerstvosti a svěžesti. Proto například prezentace ovoce vypadá lépe v dřevěné bedýnce než v plastové přepravce. V mnoha prezentacích bylo využito dřevo i v hrubé podobě hranolů a kvádrů.
Celý Euroshop byl rozsáhlý a nabitý inspirací. Pokud by chtěl návštěvník místo výběru preferovaných sekcí shlédnout a zhodnotit všechny expozice, 4 výstavní dny by mu rozhodně nestačily. Zúčastnit by se ho měl každý, kdo to myslí vážně s výrobou a navrhováním POS a POP materiálů. Cesta do Düsseldorfu trvá po německých dálnicích jen pár hodin a inspirace z veletrhu za to stojí.
Váš tým DAGO
K dispozici je také reportáž Daniela Jesenského s dalšími fotografiemi a videi.

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This