DAGO je superbrandem 2016

Naše společnost se v roce 2016 zařadila mezi značky oceněné titulem Business Superbrands. Jedná se o prestižní cenu udělovanou značkám s výjimečným postavením na domácím trhu, jejichž zákazníci si s nimi spojují významné a…

Náš Milka endcup na ČT24

In-store komunikace má za cíl přimět zákazníky, aby se rádi vraceli. Na vlastní kůži se o tom přesvědčila redaktorka České televize, kterou prodejnou v Letňanech provedli Daniel Jesenský, Managing partner naší společnosti a…

Úvod do mixologie v prodejně Makro

Se společností Brown-Forman Czechia distribuující značky prémiového alkoholu Jack Daniel’s, Pepe Lopez a další jsme společně vytvořili druhou generaci chytrých regálů, které tisknou recepty na míchané drinky dle výběru záka…

Rozhovor měsíce s Markem Končitíkem z DAGO

Čím se vyznačuje současný in-store marketing a jaké klade požadavky na značky i tvůrce POS materiálů, se můžete dozvědět v rozhovoru portálu Místoprodeje.cz s naším obchodním a marketingovým ředitelem Markem Končitíkem. Podle…

Orion vábí do světa cukrovinek proudem čokolády

Výrobce čokolád Orion společnost Nestlé Česko s.r.o se rozhodla zvýšit s naší pomocí hodnotu celé kategorie těchto výrobků a zároveň posílit frekvenci kupujících v sekci prostřednictvím exkluzivního vystavení svých produktů…

POPAI CE AWARDS ovládla loď Kapitána Morgana

Minulý týden proběhlo v Praze tradiční vyhlášení cen POPAI Central Europe Awards 2015. Naší společnosti se podařilo uspět se třemi realizacemi, z nichž pojízdný bar Loď Captain Morgan pro Stock Plzeň triumfoval čtyřmi oceněn…

Whisky festival z vás udělá experta

Společnost Rémy Cointreau, jež distribuuje řadu značek whisky a bourbonů, připravila pro české zákazníky Whisky festival. Je určen všem, kdo chtějí poznat nejoceňovanější světové whisky. Zákazníci mají šanci získat s nákupe…

Captain Morgan v novém plavidle

Značka karibského rumu Captain Morgan začala k prezentaci na promo akcích a festivalech využívat nový mobilní bar ve tvaru lodi, který pro ni vytvořila naše společnost. Atmosféru vedle působivého vzhledu a řezbářské práce p…

HP poutá hráče k hernímu oltáři

Hewlett Packard (HP) má ve svém portfoliu notebook zaměřený na hráče nazvaný HP Omen. K příležitosti jeho vydání se rozhodla využít na vybraných prodejnách výrazný stojan, který působí vizuálně i zvukově. Stojan, který jsme…

Euroshop 2017 pohledem týmu DAGO

V březnu se v Düsseldorfu konal již tradičně největší veletrh Euroshop zaměřený na reklamu a propagaci. Během pěti dnů měli návštěvníci možnost seznámit se s trendy a tématy, které letos v oblasti prezentace zboží hrají prim. Zájem byl velký, před otevřením se stály dlouhé fronty a atmosféra byla nabitá networkingem, o nějž byl zájem i ze strany mnoha návštěvníků z USA nebo Asie. A v celkem 18 výstavních pavilonech bylo opravdu na co koukat. Akce se účastnilo přes 2300 vystavovatelů ze 61 zemí. Do Düsseldorfu jsme vyslali i naše lidi z DAGO. Byli z různých oddělení a týmů a každý nabídl zhodnocení veletrhu optikou své specializace.

Kreativní a technologická exploze 

Designérům se velmi líbily samotné expozice jednotlivých firem. Byly dotažené ve všech ohledech: designu, materiálech i nápadech. „Stánky byly velkoryse pojaté a je zřejmé, že firmy neváhaly do prezentace investovat značné prostředky,“ hodnotí designér DAGO Milan Marek. Hodně inspirace vycházelo ze srovnání kombinací materiálů, tvarů a výrobních i technologických možností s tím, co DAGO dělá. Pozornost lákaly i technologické inovace, například ve světlech, 3D tisku nebo displejích, jako ohebné LCD od LG a podobně. Mnohdy však byly ve formě detailů, které přebil důraz na vizibilitu stánku, kde byly umístěny.
Nákupy, které vtáhnou
Lidé z oblasti produkce si všímali přístupu ke kamenným prodejnám. Dominantními tématy byla digitalizace a interaktivita v maloobchodě, omnichannel řešení šitá na míru a zážitky z nakupování v prodejně. Nutnost klást důraz na zážitek potvrzuje Anna Brůžková ze společnosti DAGO. „V současnosti se více investuje do kamenných obchodů, hlavním důvodem je totiž konkurence ze strany online dodavatelů. Prodejci jsou proto nuceni zaujmout zákazníky stále atraktivnějšími prostředky,“ vysvětluje. Ohledně prezentace v retailu zaujali „chytří roboti“, kteří jsou schopni se zákazníky komunikovat a reagují na podněty člověka. V POS materiálech patřila mezi nejprémiovější vystavení z lakovaného lamina ve vysokém lesku. Velmi atraktivní byl také stojan z kombinace dřeva a kovu značky Jack Daniel‘s. Základna se skládala z dřevěného sudu, z něhož vycházela kovová konstrukce s háky pro uchycení lahví této známé whiskey. Nejčastějším materiálem pro POS řešení byl však karton. Vystavovatelé se u těchto vystavení řídili především pravidlem „v jednoduchosti je krása“. Našlo se však i pár velmi překombinovaných vystavení, kde nebylo možné určit jejich smysl. Zaujalo využívání otočných motorků, které rotovaly s částí stojanu nebo se samotným produktem. Velkou část veletrhu zaujímaly LED technologie, jelikož na vizuální merchandising je kladen stále větší důraz, stejně tak na dva hlavní aspekty těchto vystavení – úsporu energie a udržitelnost.
Digitalizace i přírodní materiály 
Třetí skupinou, která za DAGO veletrh navštívila, byli obchodníci. Ocenili skvělé provedení stánků, na jejichž stavbu měli vystavovatelé jen 2 dny, a viděli jasnou hlavní linku směřující k digitalizaci a interaktivitě. K vidění byla celá škála hologramů, 3D projekcí, velkých obrazovek, polopropustných obrazovek, projektorů reagujících na pohyb, dotykových LCD monitorů a mnoho dalšího. Extrémním příkladem je již zmíněný chodící robot s prostorovým vnímáním a dotykovým LCD vybízející k interakci. Nechyběla ani virtuální realita, která dovolí například projet se přírodou na novém kole před jeho koupí. To vše má zákazníka přilákat a udržet co nejdéle. Jako zásadní prvek v komunikaci se zákazníkem bylo představeno světlo. Je to důležitý element, který může vytvořit z běžného produktu ústřední prvek zájmu. „Světlo v policích je sice běžně používáno, ale za použití polopropustných plastů v různých barvách usnadňuje orientaci zákazníka a vyzdvihuje realizaci na zcela jinou úroveň,“ vysvětluje obchodník Tomáš Žáček z DAGO. V kurzu je také použití přírodních materiálů. Ty vzbuzují pocit čerstvosti a svěžesti. Proto například prezentace ovoce vypadá lépe v dřevěné bedýnce než v plastové přepravce. V mnoha prezentacích bylo využito dřevo i v hrubé podobě hranolů a kvádrů.
Celý Euroshop byl rozsáhlý a nabitý inspirací. Pokud by chtěl návštěvník místo výběru preferovaných sekcí shlédnout a zhodnotit všechny expozice, 4 výstavní dny by mu rozhodně nestačily. Zúčastnit by se ho měl každý, kdo to myslí vážně s výrobou a navrhováním POS a POP materiálů. Cesta do Düsseldorfu trvá po německých dálnicích jen pár hodin a inspirace z veletrhu za to stojí.
Váš tým DAGO
K dispozici je také reportáž Daniela Jesenského s dalšími fotografiemi a videi.

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This