Frisco Night láká stojanem na noční život

Jemně perlivý alkoholický nápoj získal loni na podzim novou variantu Frisco Night. Plzeňský Prazdroj, a. s., tímto krokem reagoval na spotřebitelské chování hlavní cílové skupiny, tedy žen do 35 let, které navštěvují večírk…

Futuristická POP prezentace Samsung

Nová prémiová řada lednic a praček značky Samsung má v pražském showroomu kuchyňského studia Sýkora svou vlastní malou výstavu realizovanou naší společností. Společnost Samsung Electronics totiž uvedla na konci loňského rok…

Marketér roku 2015 – znovu jsme partnery

Protože nám záleží na českém marketingu, snažíme se ho růzými způsoby podporovat. Jednou z našich aktivit je již mnohaleté partnerství soutěže o Marketéra roku organizované Českou marketingovou společností, která právě vyhl…

Chytrý regál umí namíchat drinky

Míchané nápoje a lihoviny patří k sobě, proč tedy zákazníkovi nenabídnout návod, jak si udělat ten správný koktejl, přímo v obchodě? Díky novému „drink-mixovému“ regálu, který jsme zrealizovali pro firmu Brown-Forman Czechi…

Naše vítězství v POPAI AWARDS 2014

Devět. Přesně tolik ocenění jsme získali za naše P.O.P. aplikace přihlášené do mezinárodní soutěže o nejlepší prostředky komunikace a reklamy v prodejních místech POPAI AWARDS. Odbornou porotu nejvíce zaujala POP aplikace p…

Unikátní POP pro M&M´s v TESCO

Vytvořit unikátní P.O.P. aplikaci pro cukrovinky nebývá jednoduché. Zákazníci navíc koupi těchto produktů často neplánují a sladkosti v košíku mnohdy skončí až na základě impulzního rozhodnutí. Společnosti Wrigley se ve spo…

Shop in shop ACER pro Alzu

Jak nalákat zákazníky obchodu s elektronikou, aby se nebáli vyzkoušet veškeré vystavené technologie značky Acer a případně si je i pořídili? Vsadili jsme na prostorný a elegantní shop-in-shop.
Společnost Acer využila aktuál…

JOJO shop-in-shop v TESCO

Nestle nám dalo v srpnu příležitost vytvořit specifické shop in shopy pro oblíbenou značku bonbónů JOJO. V tuzemských prodejnách Tesco tak vzniká specifický bonbónový svět, který zákazníky upoutá hned na první pohled. Shop-…

Český svět grilování 2

Společnost Groupe Bongrain ve spolupráci s námi navázala na úspěšnou loňskou kampaň Českého světa grilování. I letos jsme tak pro zákazníky prodejen Interspar mohli navrhnout, vyrobit a nainstalovat tematické grilovací prom…

Unikátní display Budvar

Pro Budějovický Budvar jsme navrhli, vyrobili a právě nainstalovali vyjímečné regálové čelo, z něhož si milovníci českobudějovického piva mohou odnést jak plechovky, tak lahve či malé soudky.

Zákazníky hypermarketu TESCO v…

EuroShop předvedl nejnovější technologie retailu

LCD obrazovky propojené s mobilním zařízením, interaktivní podlahy i chytré regály ukázal v Düsseldorfu veletrh EuroShop.

Letošní veletrh EuroShop, jenž se konal ve dnech 16. až 20. února v Düsseldorfu, opět dostál své pověsti globální akce, na kterou by měl přijít každý, kdo má co do činění s retailem. Během pěti dní jej navštívilo 94 tisíc návštěvníků, kteří si mohli prohlédnout vše od high-tech konceptů, tradičních POP komunikačních médií, chytrých kabinek, přes roboty, až po podlahové krytiny, nebo ramínka a pekárny na koblihy. A to vše od 2 300 vystavovatelů z 57 zemí.

Oproti předchozímu ročníku před třemi lety zde byl k vidění kontinuální a smysluplný evoluční posun ještě nedávno revolučních technologií. Prezentovaná řešení nabízela praktickou integraci a funkční sladění komunikace, omnichannelu, automatizace, personalizace a analytiky, a to nejen pod taktovkou nových specializovaných společností, ale i většiny technologických globálních lídrů jako IBM, SAP, Microsoft, Fujitsu a dalších.

Z technologií byly na veletrhu představeny například bluetooth tagy bez potřeby baterie, které mohou řešit nevýhody RFID technologie a do značné míry ji nahradit. Dále byly k vidění LCD obrazovky propojené ve svém obsahu přes QR kód s mobilním zařízením uživatele. Na nich si mohou zákazníci například nakoupit potraviny, třeba přímo z receptu, nebo si vybrat kosmetiku na základě fotografií nalíčených modelek.

LCD obrazovky mohou být propojeny i s chytrým regálem, na němž si mohou zákazníci přesouvat vybrané produkty na předem určené pozice, a získat tak o nich bližší informace.

Chytré regály dnes také lépe dokážou adaptovat obsah buď podle základních sociodemografických dat, která jsou vyhodnocována pomocí rozpoznávání obličeje, nebo podle vzdálenosti, v níž se nachází kolemjdoucí zákazník. Je-li vzdálen, láká ho regál na produkt či soutěž, pohybuje-li se blízko, komunikuje již specifické vlastnosti produktu či detaily soutěže. Analytika v reálném čase o průtoku zákazníků, interakcích či konverzích je již samozřejmostí.

Chytrý regál dokáže pracovat se vzdáleností zákazníka. Je-li daleko, láká ho na produkt či soutěž, přiblíží-li se, začne komunikovat detaily.

Posun zaznamenaly i chytré kabinky, v nichž je možné nejen nastavit světlo podle denní doby, ale i si doobjednat požadované kousky k vyzkoušení, nafotit se z 360° a fotografie rovnou nasdílet či si je vytisknout. Celý systém je napojen na analytiku, která data zpracovává a využívá k tvorbě personalizovaných nabídek na míru.

V chytrých kabinkách si zákazník nejen nastaví světlo podle přání, ale může se i nechat vyfotit z 360°.

Zajímavé byly i novinky se zobrazovací technologií, kterou lze uplatnit na fasádové reklamě, nebo v rámci interaktivní projekce na podlahu, jež reaguje na pohyb zákazníka, či do různorodých tvarovatelných kompozic.

Prezentována byla rovněž vodotěsná varianta LED či její aplikace v navigačním systému napojeném na Wi-FI, jenž umožní navigaci po prodejně. Prostřednictvím mobilní aplikace si nakupující označí v nákupním seznamu hledaný produkt, díky navigaci se dostane do produktové sekce, kde se na prodejní ploše rozsvítí LED signalizace.

LED technologie lze využít ve vodě i je tvarovat do různých kompozic.

Originální vychytávkou bylo tzv. sonické křeslo, v němž si zákazník může z playlistu vybrat kýženou hudbu a vychutnat si ze všech stran obklopující kvalitní zvuk.

V sonickém křesle si může zákazník užít kvalitní obklopující zvuk.

Pozornost vyvolal také gravitační zvědač, který na principu magnetismu levitoval vybranými produkty v prostoru.

Naopak minimální změna nastala u robotů, jejichž vývoj ustrnul na úrovni před šesti lety. I nadále jsou využívány převážně jen jako imageový doplněk nebo jednoduchý zprostředkovatel informací, na funkční pomocníky je třeba si ještě počkat (zatím se uplatňují jen v automatizovaném in-store auditu).

Chudší byla také prezentace tradičních POP médií, u kterých jsme se na veletrhu, a dokonce ani na soutěži POPAI Awards DACH nedočkali zásadnějších inovací, či tvůrčích skvostů. I ve srovnání s českou produkcí jejich úroveň celkově pokulhávala, i když výjimky se našly.

Jedním z globálně a systémově se prosazujícím přístupem je unifikace druhotných vystavení, a to s cílem dosáhnout maximální efektivity a udržitelnosti. Řešení Chep, Proteus nebo Mr. Flexx nabízí flexibilní univerzální stojany, u kterých si mohou značky jen upravit jejich vzhled, a přitom zefektivnit logistický proces s ohledem na životní prostředí.

Dále se u řady POP médií projevoval důraz na proaktivitu – příkladem může být značka Nutella se svým stopperem. U něho se pomocí pohybového čidla aktivovala nejen zvuková stopa, ale i sugestivní robotická ruka, jež kolemjdoucímu doslova vnucovala čokoládovou tyčinku.

V oblasti prezentací vystavovatelů byla nově často přítomna i malá pódia, na nichž probíhal program speciálních prezentací o produktech, trendech či zajímavostech, což přilákalo nejednoho návštěvníka. Vystavovatelé tak krom produktů samotných aktivněji prezentují své přístupy, možnosti a know-how.

EuroShop ukázal to nejnovější ze všech možných oblastí retailu. Byť letošní ročník nelze nazvat za revolučním, znát byly smysluplné evoluční kroky, které pomáhají smysluplně, prakticky a funkčně integrovat nové technologie do každodenního chodu moderního retailu.

Daniel Jesenský, DAGO

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This