Displeje Tassimo pro Kraft Foods
Naše společnost pro svého zákazníka Kraft Foods navrhla, vyrobila a na českém trhu v listopadu 2012 implementovala luxusní podlahové displeje Tassimo. Tyto POP stojany slouží k podpoře prodeje kávovarů Bosch a kávy Tassimo…
POP Tullamore Dew do barů
Při příležitosti uvedení nové lahve legendární irské whiskey Tullamore Dew a v kontextu dalších marketingových aktivit spojených s tímto launchem byla naše společnost oslovena distributorem této značky, společností STOCK Pl…
POPAI awards 2012
Ocenění v POPAI Awards 2012
Praha, 26. 11. 2012 – Do letošní soutěže o nejlepší reklamní prostředky v oblasti in-store komunikace POPAI Awards 2012 jsme přihlásili celkem sedm projektů. Tři z nich se staly vítězi kategorie,…
Demo jednotky Samsung
Společnost Samsung a její dceřiná agentura Cheil (zastoupená p. Kamilem Kaliszanem) ve spolupráci s naší společností zrealizovala v extrémně krátkém čase tři speciální demo jednotky pro prezentaci nejnovějších tabletů Galax…
Chráněné dílny
Naše společnost rozšířila v letošním srpnu spolupráci s organizacemi se statutem chráněná dílna. V kontextu našeho etického kodexu se snažíme pomoci handicapovaným občanům se níženou pracovní schopností, tedy těm, kteří maj…
Nové fotostěny v ElectroWorld
Nové in-store řešení fotostěn v ElectroWorld od Dago. Již několik měsíců naše společnost ve spolupráci s maloobchodní společností Electro World, s.r.o., spolupracuje na projektu remodelingu prezentačních stěn na fotoaparáty…
Mobilní prodejní vozík KOLONÁDA
Pro svého klienta Kraft Foods jsme navrhli a vyrobili specifický prezentační stánek KOLONÁDA – mobilní prodejní vozík v retro stylu evokující dobu založení výroby tradičních oplatek Kolonáda.
Tvarem i konstrukčním řešením…
POP Jacobs – promo hrnky
Prostředky pro podporu spotřebitelské soutěže „Hrníčky, které sbližují“ (www.jacobskronung.cz/hrnicky), běžící v termínu od 1. 7. 2012 do 31. 8. 2012.
Promoakce prob…
Prodejní demo jednotka Huawei
Prodejní demo jednotka Huawei – play table. Společnost Huawei se ve spolupráci s naší společností rozhodla posílit in-store prezentaci svých výrobků v prodejně internetového prodejce Alza.
Za tímto účelem jsme navrhli, vyrob…
Paletové ostrovy Budějovický Budvar
Dekorace paletových ostrovů Budějovický Budvar. Pro společnost Budějovický Budvar jsme navrhli a vyrobili projekt tří specifických dekorací paletových ostrovů. Jednalo se o dekoraci jedné palety s maximální visibilitou při…
EuroShop předvedl nejnovější technologie retailu
![Náhledový obrázek](https://www.dago.cz/wp-content/uploads/2020/02/Náhledový-obrázek.jpg)
Letošní veletrh EuroShop, jenž se konal ve dnech 16. až 20. února v Düsseldorfu, opět dostál své pověsti globální akce, na kterou by měl přijít každý, kdo má co do činění s retailem. Během pěti dní jej navštívilo 94 tisíc návštěvníků, kteří si mohli prohlédnout vše od high-tech konceptů, tradičních POP komunikačních médií, chytrých kabinek, přes roboty, až po podlahové krytiny, nebo ramínka a pekárny na koblihy. A to vše od 2 300 vystavovatelů z 57 zemí.
Oproti předchozímu ročníku před třemi lety zde byl k vidění kontinuální a smysluplný evoluční posun ještě nedávno revolučních technologií. Prezentovaná řešení nabízela praktickou integraci a funkční sladění komunikace, omnichannelu, automatizace, personalizace a analytiky, a to nejen pod taktovkou nových specializovaných společností, ale i většiny technologických globálních lídrů jako IBM, SAP, Microsoft, Fujitsu a dalších.
Z technologií byly na veletrhu představeny například bluetooth tagy bez potřeby baterie, které mohou řešit nevýhody RFID technologie a do značné míry ji nahradit. Dále byly k vidění LCD obrazovky propojené ve svém obsahu přes QR kód s mobilním zařízením uživatele. Na nich si mohou zákazníci například nakoupit potraviny, třeba přímo z receptu, nebo si vybrat kosmetiku na základě fotografií nalíčených modelek.
Chytré regály dnes také lépe dokážou adaptovat obsah buď podle základních sociodemografických dat, která jsou vyhodnocována pomocí rozpoznávání obličeje, nebo podle vzdálenosti, v níž se nachází kolemjdoucí zákazník. Je-li vzdálen, láká ho regál na produkt či soutěž, pohybuje-li se blízko, komunikuje již specifické vlastnosti produktu či detaily soutěže. Analytika v reálném čase o průtoku zákazníků, interakcích či konverzích je již samozřejmostí.
![](https://www.dago.cz/wp-content/uploads/2020/02/Obrázek1-1024x769.jpg)
Chytrý regál dokáže pracovat se vzdáleností zákazníka. Je-li daleko, láká ho na produkt či soutěž, přiblíží-li se, začne komunikovat detaily.
Posun zaznamenaly i chytré kabinky, v nichž je možné nejen nastavit světlo podle denní doby, ale i si doobjednat požadované kousky k vyzkoušení, nafotit se z 360° a fotografie rovnou nasdílet či si je vytisknout. Celý systém je napojen na analytiku, která data zpracovává a využívá k tvorbě personalizovaných nabídek na míru.
![](https://www.dago.cz/wp-content/uploads/2020/02/Obrázek2-1024x769.jpg)
V chytrých kabinkách si zákazník nejen nastaví světlo podle přání, ale může se i nechat vyfotit z 360°.
Zajímavé byly i novinky se zobrazovací technologií, kterou lze uplatnit na fasádové reklamě, nebo v rámci interaktivní projekce na podlahu, jež reaguje na pohyb zákazníka, či do různorodých tvarovatelných kompozic.
Prezentována byla rovněž vodotěsná varianta LED či její aplikace v navigačním systému napojeném na Wi-FI, jenž umožní navigaci po prodejně. Prostřednictvím mobilní aplikace si nakupující označí v nákupním seznamu hledaný produkt, díky navigaci se dostane do produktové sekce, kde se na prodejní ploše rozsvítí LED signalizace.
![](https://www.dago.cz/wp-content/uploads/2020/02/Obrázek3-300x300.jpg)
LED technologie lze využít ve vodě i je tvarovat do různých kompozic.
Originální vychytávkou bylo tzv. sonické křeslo, v němž si zákazník může z playlistu vybrat kýženou hudbu a vychutnat si ze všech stran obklopující kvalitní zvuk.
![](https://www.dago.cz/wp-content/uploads/2020/02/Obrázek5-225x300.jpg)
V sonickém křesle si může zákazník užít kvalitní obklopující zvuk.
Pozornost vyvolal také gravitační zvědač, který na principu magnetismu levitoval vybranými produkty v prostoru.
Naopak minimální změna nastala u robotů, jejichž vývoj ustrnul na úrovni před šesti lety. I nadále jsou využívány převážně jen jako imageový doplněk nebo jednoduchý zprostředkovatel informací, na funkční pomocníky je třeba si ještě počkat (zatím se uplatňují jen v automatizovaném in-store auditu).
-
Robots usually have only an image and information function. So far, the “smarter” ones are used only within the automated in-store audit.
-
Chudší byla také prezentace tradičních POP médií, u kterých jsme se na veletrhu, a dokonce ani na soutěži POPAI Awards DACH nedočkali zásadnějších inovací, či tvůrčích skvostů. I ve srovnání s českou produkcí jejich úroveň celkově pokulhávala, i když výjimky se našly.
Jedním z globálně a systémově se prosazujícím přístupem je unifikace druhotných vystavení, a to s cílem dosáhnout maximální efektivity a udržitelnosti. Řešení Chep, Proteus nebo Mr. Flexx nabízí flexibilní univerzální stojany, u kterých si mohou značky jen upravit jejich vzhled, a přitom zefektivnit logistický proces s ohledem na životní prostředí.
Dále se u řady POP médií projevoval důraz na proaktivitu – příkladem může být značka Nutella se svým stopperem. U něho se pomocí pohybového čidla aktivovala nejen zvuková stopa, ale i sugestivní robotická ruka, jež kolemjdoucímu doslova vnucovala čokoládovou tyčinku.
V oblasti prezentací vystavovatelů byla nově často přítomna i malá pódia, na nichž probíhal program speciálních prezentací o produktech, trendech či zajímavostech, což přilákalo nejednoho návštěvníka. Vystavovatelé tak krom produktů samotných aktivněji prezentují své přístupy, možnosti a know-how.
EuroShop ukázal to nejnovější ze všech možných oblastí retailu. Byť letošní ročník nelze nazvat za revolučním, znát byly smysluplné evoluční kroky, které pomáhají smysluplně, prakticky a funkčně integrovat nové technologie do každodenního chodu moderního retailu.
Daniel Jesenský, DAGO
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY