POPAI Awards: Večer plný úspěchů, získali jsme titul Absolutního vítěze
Slavnostní vyhlášení již 16. ročníku soutěže POPAI Awards, které proběhlo 28. listopadu 2024 v O2 Universum, ocenilo nejlepší in-store komunikace roku. Pro Dago to byl nezapomenutelný večer, kdy zlatá ocenění ve třech kategoriích završilo získání titulu absolutního...
Kofola přináší energii k objevování světa se Semtex AIR, in-store komunikaci zajistilo Dago
Chcete objevit energii a zažít svět? Přesně tuto možnost vám nabízí energetický nápoj Semtex, pokud se zapojíte do spotřebitelské soutěže s názvem Cesta světem. Kofola a.s. přichází s originální kampaní „POP YOUR BUBBLE!“ a in-store komunikaci zařídila společnost...
Coca-Cola oživuje Marvel superhrdiny a Dago přináší zážitek přímo v místě prodeje
Oblíbení hrdinové dorazili na Zemi díky skvělé spolupráci Coca-Cola a Marvel! Tuto unikátní kampaň doprovází poutavé vystavení v obchodech, které navrhlo a realizovalo Dago. Hlavním cílem bylo vytvořit interaktivní prostor, který přitáhne pozornost zákazníků a vtáhne...
Coca-Cola fandí hokeji a na prodejních plochách je naprosto nepřehlédnutelná!
Coca-Cola je nápojovým partnerem českého hokeje, podporuje také ženský lední hokej i parahokej, ale především má nabitý marketingový kalendář s blížícím se Mistrovstvím světa. Šampionát letos v květnu proběhne v Praze a Ostravě, a tak bude výbornou příležitostí pro...
Jako v baru! DAGO vsadilo v shop-in-shopu pro tonik Kinley na kreativitu
Kreativita zpracování vystavení je přímo úměrná odvážnosti zadavatele. A u Coca-Cola HBC toto pravidlo rozhodně platí a funguje. Důkazem toho může být nový shop-in-shop pro jeden z vlajkových nealkoholických produktů, a tím je tonik Kinley. DAGO pracovalo s poselstvím...
Orkla Foods Česko a Slovensko a DAGO představují kreativní shop in shopy pro „zlaté dědictví“ – tradiční paštiku Májka
Hamé je hlavním partnerem českého biatlonu již od r. 2013, který je nejsledovanějším zimním lyžařským sportem v České republice. V souvislosti s blížícím se Mistrovstvím světa v biatlonu, které bude hostit Nové Město na Moravě v první půlce února, se značka rozhodla...
Christmas recap: Čím jsme oživili vánoční období v obchodech
Letošní vánoční rekapitulace bude o nápojích, které Češi milují. Všechny značky jsme v nejrůznějších obchodech podpořili nevšedními a výraznými vystaveními. Prohlédněte si je… Tradiční „santovská“ Coca Cola Vánoce jsou tady, Vánoce jsou tady. To si nejspíš většina...
Zasněžené Vánoce s plzeňským pivem? Ideální kombinace
Nevšední zážitek během nákupu častokrát nezažijete. Vánoční vystavení pro Plzeňský Prazdroj to však dokázalo díky unikátnímu spojení tradice piva Pilsner Urquell a neobvyklé technologie. K vidění je v obchodech u nás i na Slovensku. Vytvořit vánoční POS médium pro...
Z POPAI Awards 2023 si odnášíme osm ocenění včetně jednoho zlata!
Letošní POPAI Awards nám vykouzlily mnoho úsměvů! I přes špičkovou a vyrovnanou konkurenci jsme proměnili nominace hned několikrát. Největší radost nám samozřejmě udělalo 1. místo v kategorii Světelná komunikace, kde jsme zazářili s prémiovým endcupem pro Radegast....
Originální POS média pro nealko segment od Kofoly poutají děti i dospělé
Od poloviny září se nakupující mohli na prodejních plochách řetězců Albert a Globus setkat s novými POS médii, které jsme pro ně připravili ve spolupráci se společností Kofola. V hypermarketech Globus si v rámci kombinovaného shop in shopu minerálních vod získává...
Globalshop Las Vegas – shoppercentrismus standardem
Český a evropský svět in-store komunikace má své limity dané regionem i mentalitou. Uvažuje ve vlastním kulturním a myšlenkovém rámci a i když je logicky nutné tento přístup přijímat a pracovat s ním, trendy nastolené za oceánem případně v jiných krajích světa mají v globalizovaném světě nadnárodních korporací výrazný potenciál prosadit se u nás také. I proto je vhled a rozšíření obzorů, které poskytuje jedna z celosvětově největších konferencí v daném segmentu veletrh Global Shop velmi důležitý. To byl hlavní důvod, proč náš DAGO team do Las Vegas vyrazil a můžeme se proto s Vámi podělit o dovezené dojmy.
Hlavní dojem – propracovaná samozřejmost
USA vs. Evropa – 2:0 na body
Konkrétní tipy, rady a návody
- Totální zaměření na změny nákupního chování zákazníků v čele s “onlajnizací”. Američané si uvědomují sílu digitálních technologií, ale zároveň vědí, že kamenný obchod, bude existovat i nadále jako férové místo nákupu a prostor, kde se dá budovat loajalita i vytvářet zážitek.
- Lidé, kteří kdekoli při nakupování čekají, přerušují v tu chvíli shopping mód a snaží se přestat čekat (vytahují mobily atp. …). Není proto efektivní je v takovém místě a za takových podmínek oslovovat reklamou. Tento poznatek potvrzuje často nízkou účinnost POP médií v uličkách před pokladnami, nebo v zónách u obslužných pultů s čerstvými potravinami.
- Nákupní košíky by měly být vždy umístěny vně prodejní plochy, nebo obchodu. Zákazník je díky tomu již během příchodu do obchodu schopen přeladit se do nákupního modu, nakupovat a chovat se impulzivně. Špatně umístěné vozíky navíc negativně ovlivňují efektivitu POP umístěných na začátku vstupních zón. Zákazník se zde totiž teprve „kalibruje“ na nákup a vstup je pro něj tzv. dekompresní zónou, ve které jen zřídka reaguje na komunikaci a impulzní pobídky.
- I kvůli výše zmíněnému se doporučuje v obchodech hned u vstupu umisťovat tzv. speed bumps (specifická vystavení se silnou schopností zaujmout), která mají zákazníky zpomalit a naladit je originálními a hodnotově zajímavými produkty do nákupního módu. Na těchto vystaveních je hlavním stimulem systematický merchandising průběžně měnící sortiment. I stálí zákazníci mohou být díky tomu hned u vchodu neustále překvapováni něčím novým, zajímavým.
- Atmosféru nákupu pak můžou ovlivnit i praktické drobnosti.
- Rohožka před obchodem, která může u vhodného obchodního formátu vyvolat pocit domácí atmosféry.
- Maximální průhlednost výloh, protože se lidé rádi dívají na jiné, kteří nakupují a láká je to vstoupit dovnitř obchodu.
- Uvítání vstoupivšího návštěvníka, tak, aby to nevypadalo násilně a strojeně, ale zároveň vydalo signál „vím o Tobě, záleží mi na Tobě, pokud budeš cokoli potřebovat, jsem tu pro Tebe … „.
- Důraz na eliminaci dojmu obtěžování a nátlaku.
- Orientace a navigace uvnitř obchodu by měla být srozumitelná i pro „opilého člověka“, což je dle švýcarského výzkumu stav podobně nízké míry vědomé angažovanosti, jako v polovědomém a automatizovaném nákupním módu.
- Maloobchodníci by se měli vyhýbat takzvaným „loužím“ („pathholes“) – zbytečným nebo na pohled nebezpečným místům, jakými jsou prázdné police a stojany, produkty narovnané tak, jako by měly spadnout, ostré hrany atp. … Ty totiž odrazují nejen samy od sebe, ale také od svého okolí, které pak zákazník v důsledku vedení svým intuitivním „autopilotem“ míjí.
- Důležité je naopak umocnění potenciálu komunikace všude, kde je to v obchodě možné. Cokoli může, mělo by podtrhávat atmosféru, včetně stropů a podlah. Toppery jsou dle tohoto přístupu jsou výrazně efektivnější pro podporu atmosféry než jako nosič sdělení, zdroj informací… .
- Multisensorická komunikace by měla stále častěji a smysluplněji pracovat i s hmatem. Prim v tomto ohledu začnou hrát vzorky, testery…, které dají zákazníkovi hmatovou zkušenost vtáhnou ho do hry a zvýší šanci prodat.