Naše projekty berou v soutěži POP STAR zlato a stříbro
Soutěže portálu Místoprodeje.cz o nejlepší in-store realizaci měsíce se s našimi projekty účastníme pravidelně a daří se nám v ní uspět. Proto nás těší, že se nám zadařilo i v celkovém hodnocení za rok 2019. První dvě příčky v soutěži POP STAR obsadila právě naše vystavení.
Tullamore D.E.W. má nové bary, v Makru je z něj vidět do Irska
Oblíbenou irskou whiskey Tullamore D.E.W. najdou zákazníci v nových barech. Nejde však o podniky, ale o paletová vystavení v českých a slovenských řetězcích, která jsme vyrobili. Distributor whiskey Mast-Jaegermeister tím představil přepracovanou vizuální identitu, kterou chce zaujmout mladší cílovou skupinu.
Vystavení pro Jägermeister ukázalo poprvé v české in-store komunikaci hologram
Příznivci oblíbeného alkoholického nápoje Jägermeister mohli od října soutěžit o 210 Xboxů a virtuální realitu. Povědomí o této akci zvýšil náš paletový ostrov, u kterého jsme jako klíčový prvek použili hologram.
Vystavení Jägermeister absolutním vítězem POPAI Awards 2019
Letošní ročník soutěže POPAI Awards, která oceňuje nejlepší projekty in-store komunikace v místě prodeje, zná své vítěze. Dohromady jsme získali 13 ocenění. Absolutním vítězem se stalo vystavení pro Jägermeister s hologramem.
Stojan pro Fantu z krvavého pomeranče vystraší, i pobaví
Svátek všech strašidel Halloween je u nás stále populárnější. Společnost Coca-Cola nedávno představila limitovanou edici nápoje Fanta Black Blood Orange, který svou příchutí krvavého pomeranče kombinuje halloweenskou hravost a bláznivost. Vyrobili jsme pro tento výrobek výrazný stojan se strašidelnou tématikou.
Nejlepší osvěžení při grilovačce? Coca-Cola láká opečenými kotletami
K pohodové letní atmosféře rozhodně patří grilování a k němu nemohou chybět osvěžující nápoje. Tak by se dala shrnout hlavní myšlenka kampaně „Grilujeme s Coca-Colou“, pro kterou jsme zhotovili shop-in-shop s jídelním stolem a grilem.
Dětskou výživu Hami prodávají v Hamleys u větrného mlýna
V pražském hračkářství Hamleys vyrostl ve spolupráci se společností Nutricia zábavný svět Hamíkov, kde mohou rodiče s dětmi trávit volný čas. Vytvořili jsme pro něj interaktivní stojan s nabídkou dětské výživy Hami.
Oživený model auta ovládl prodejny Tesco a Globus
Výrobce cukrovinek, žvýkaček a krmiv Mars nedávno představil kampaň pro žvýkačky Orbit a Airwaves s názvem „Dojeď svěží v novém autě!“. Na akci upozorňovala naše jednopaletová vystavení, která v prodejnách Tesco a Globus poutala pozornost hlavně modelem auta s interaktivními prvky.
Naše loď Captain Morgana vyhrála prestižní Shop! Global Awards
Slavný koráb Captain Morgana, který jsme vyrobili pro společnost Stock Plzeň-Božkov, získal cenu mezinárodní asociace Shop! v soutěži Global Awards. Ze slavnostního vyhlášení, které se konalo v americkém Chicagu, si vezeme ocenění za nejlepší in-store marketingový projekt v silné kategorii alkoholických a tabákových výrobků.
Vezeme dvě zlaté medaile z POPAI Euro Awards 2019
Celkem pět medailových umístění jsme vybojovali na finále světové soutěže POPAI Euro Awards, ve kterém mezi sebou soutěží nejlepší projekty v oblasti in-store reklamy. Proměnili jsme všech pět březnových nominací.
Globalshop Las Vegas – shoppercentrismus standardem
![foto_globalshop-las-vegas68](https://www.dago.cz/wp-content/uploads/2014/04/foto_globalshop-las-vegas68-e1539801985813.jpg)
Český a evropský svět in-store komunikace má své limity dané regionem i mentalitou. Uvažuje ve vlastním kulturním a myšlenkovém rámci a i když je logicky nutné tento přístup přijímat a pracovat s ním, trendy nastolené za oceánem případně v jiných krajích světa mají v globalizovaném světě nadnárodních korporací výrazný potenciál prosadit se u nás také. I proto je vhled a rozšíření obzorů, které poskytuje jedna z celosvětově největších konferencí v daném segmentu veletrh Global Shop velmi důležitý. To byl hlavní důvod, proč náš DAGO team do Las Vegas vyrazil a můžeme se proto s Vámi podělit o dovezené dojmy.
Hlavní dojem – propracovaná samozřejmost
USA vs. Evropa – 2:0 na body
Konkrétní tipy, rady a návody
- Totální zaměření na změny nákupního chování zákazníků v čele s “onlajnizací”. Američané si uvědomují sílu digitálních technologií, ale zároveň vědí, že kamenný obchod, bude existovat i nadále jako férové místo nákupu a prostor, kde se dá budovat loajalita i vytvářet zážitek.
- Lidé, kteří kdekoli při nakupování čekají, přerušují v tu chvíli shopping mód a snaží se přestat čekat (vytahují mobily atp. …). Není proto efektivní je v takovém místě a za takových podmínek oslovovat reklamou. Tento poznatek potvrzuje často nízkou účinnost POP médií v uličkách před pokladnami, nebo v zónách u obslužných pultů s čerstvými potravinami.
- Nákupní košíky by měly být vždy umístěny vně prodejní plochy, nebo obchodu. Zákazník je díky tomu již během příchodu do obchodu schopen přeladit se do nákupního modu, nakupovat a chovat se impulzivně. Špatně umístěné vozíky navíc negativně ovlivňují efektivitu POP umístěných na začátku vstupních zón. Zákazník se zde totiž teprve „kalibruje“ na nákup a vstup je pro něj tzv. dekompresní zónou, ve které jen zřídka reaguje na komunikaci a impulzní pobídky.
- I kvůli výše zmíněnému se doporučuje v obchodech hned u vstupu umisťovat tzv. speed bumps (specifická vystavení se silnou schopností zaujmout), která mají zákazníky zpomalit a naladit je originálními a hodnotově zajímavými produkty do nákupního módu. Na těchto vystaveních je hlavním stimulem systematický merchandising průběžně měnící sortiment. I stálí zákazníci mohou být díky tomu hned u vchodu neustále překvapováni něčím novým, zajímavým.
- Atmosféru nákupu pak můžou ovlivnit i praktické drobnosti.
- Rohožka před obchodem, která může u vhodného obchodního formátu vyvolat pocit domácí atmosféry.
- Maximální průhlednost výloh, protože se lidé rádi dívají na jiné, kteří nakupují a láká je to vstoupit dovnitř obchodu.
- Uvítání vstoupivšího návštěvníka, tak, aby to nevypadalo násilně a strojeně, ale zároveň vydalo signál „vím o Tobě, záleží mi na Tobě, pokud budeš cokoli potřebovat, jsem tu pro Tebe … „.
- Důraz na eliminaci dojmu obtěžování a nátlaku.
- Orientace a navigace uvnitř obchodu by měla být srozumitelná i pro „opilého člověka“, což je dle švýcarského výzkumu stav podobně nízké míry vědomé angažovanosti, jako v polovědomém a automatizovaném nákupním módu.
- Maloobchodníci by se měli vyhýbat takzvaným „loužím“ („pathholes“) – zbytečným nebo na pohled nebezpečným místům, jakými jsou prázdné police a stojany, produkty narovnané tak, jako by měly spadnout, ostré hrany atp. … Ty totiž odrazují nejen samy od sebe, ale také od svého okolí, které pak zákazník v důsledku vedení svým intuitivním „autopilotem“ míjí.
- Důležité je naopak umocnění potenciálu komunikace všude, kde je to v obchodě možné. Cokoli může, mělo by podtrhávat atmosféru, včetně stropů a podlah. Toppery jsou dle tohoto přístupu jsou výrazně efektivnější pro podporu atmosféry než jako nosič sdělení, zdroj informací… .
- Multisensorická komunikace by měla stále častěji a smysluplněji pracovat i s hmatem. Prim v tomto ohledu začnou hrát vzorky, testery…, které dají zákazníkovi hmatovou zkušenost vtáhnou ho do hry a zvýší šanci prodat.