Nové displeje NESCAFÉ
Naše společnost byla svým dlouholetým klientem společností NESTLÉ oslovena a následně vybrána v rámci tendru jako výrobce nového typu permanentního podlahového stojanu pro produkty značky NESCAFÉ. Cílovým místem určení jsou…
Unikátní paletové vystavení pro Budvar
Pro svého zákazníka Budějovický Budvar, n.p., jsme vytvořili netradiční prodejní jednotky pro druhotné vystavení promovaných skupinových balení piva Budvar. Kromě návrhu a výroby v rekordním čase jsme zajistili také instala…
Displeje Tassimo pro Kraft Foods
Naše společnost pro svého zákazníka Kraft Foods navrhla, vyrobila a na českém trhu v listopadu 2012 implementovala luxusní podlahové displeje Tassimo. Tyto POP stojany slouží k podpoře prodeje kávovarů Bosch a kávy Tassimo…
POP Tullamore Dew do barů
Při příležitosti uvedení nové lahve legendární irské whiskey Tullamore Dew a v kontextu dalších marketingových aktivit spojených s tímto launchem byla naše společnost oslovena distributorem této značky, společností STOCK Pl…
POPAI awards 2012
Ocenění v POPAI Awards 2012
Praha, 26. 11. 2012 – Do letošní soutěže o nejlepší reklamní prostředky v oblasti in-store komunikace POPAI Awards 2012 jsme přihlásili celkem sedm projektů. Tři z nich se staly vítězi kategorie,…
Demo jednotky Samsung
Společnost Samsung a její dceřiná agentura Cheil (zastoupená p. Kamilem Kaliszanem) ve spolupráci s naší společností zrealizovala v extrémně krátkém čase tři speciální demo jednotky pro prezentaci nejnovějších tabletů Galax…
Chráněné dílny
Naše společnost rozšířila v letošním srpnu spolupráci s organizacemi se statutem chráněná dílna. V kontextu našeho etického kodexu se snažíme pomoci handicapovaným občanům se níženou pracovní schopností, tedy těm, kteří maj…
Nové fotostěny v ElectroWorld
Nové in-store řešení fotostěn v ElectroWorld od Dago. Již několik měsíců naše společnost ve spolupráci s maloobchodní společností Electro World, s.r.o., spolupracuje na projektu remodelingu prezentačních stěn na fotoaparáty…
Mobilní prodejní vozík KOLONÁDA
Pro svého klienta Kraft Foods jsme navrhli a vyrobili specifický prezentační stánek KOLONÁDA – mobilní prodejní vozík v retro stylu evokující dobu založení výroby tradičních oplatek Kolonáda.
Tvarem i konstrukčním řešením…
POP Jacobs – promo hrnky
Prostředky pro podporu spotřebitelské soutěže „Hrníčky, které sbližují“ (www.jacobskronung.cz/hrnicky), běžící v termínu od 1. 7. 2012 do 31. 8. 2012.
Promoakce prob…
Globalshop Las Vegas – shoppercentrismus standardem
Český a evropský svět in-store komunikace má své limity dané regionem i mentalitou. Uvažuje ve vlastním kulturním a myšlenkovém rámci a i když je logicky nutné tento přístup přijímat a pracovat s ním, trendy nastolené za oceánem případně v jiných krajích světa mají v globalizovaném světě nadnárodních korporací výrazný potenciál prosadit se u nás také. I proto je vhled a rozšíření obzorů, které poskytuje jedna z celosvětově největších konferencí v daném segmentu veletrh Global Shop velmi důležitý. To byl hlavní důvod, proč náš DAGO team do Las Vegas vyrazil a můžeme se proto s Vámi podělit o dovezené dojmy.
Hlavní dojem – propracovaná samozřejmost
USA vs. Evropa – 2:0 na body
Konkrétní tipy, rady a návody
- Totální zaměření na změny nákupního chování zákazníků v čele s “onlajnizací”. Američané si uvědomují sílu digitálních technologií, ale zároveň vědí, že kamenný obchod, bude existovat i nadále jako férové místo nákupu a prostor, kde se dá budovat loajalita i vytvářet zážitek.
- Lidé, kteří kdekoli při nakupování čekají, přerušují v tu chvíli shopping mód a snaží se přestat čekat (vytahují mobily atp. …). Není proto efektivní je v takovém místě a za takových podmínek oslovovat reklamou. Tento poznatek potvrzuje často nízkou účinnost POP médií v uličkách před pokladnami, nebo v zónách u obslužných pultů s čerstvými potravinami.
- Nákupní košíky by měly být vždy umístěny vně prodejní plochy, nebo obchodu. Zákazník je díky tomu již během příchodu do obchodu schopen přeladit se do nákupního modu, nakupovat a chovat se impulzivně. Špatně umístěné vozíky navíc negativně ovlivňují efektivitu POP umístěných na začátku vstupních zón. Zákazník se zde totiž teprve „kalibruje“ na nákup a vstup je pro něj tzv. dekompresní zónou, ve které jen zřídka reaguje na komunikaci a impulzní pobídky.
- I kvůli výše zmíněnému se doporučuje v obchodech hned u vstupu umisťovat tzv. speed bumps (specifická vystavení se silnou schopností zaujmout), která mají zákazníky zpomalit a naladit je originálními a hodnotově zajímavými produkty do nákupního módu. Na těchto vystaveních je hlavním stimulem systematický merchandising průběžně měnící sortiment. I stálí zákazníci mohou být díky tomu hned u vchodu neustále překvapováni něčím novým, zajímavým.
- Atmosféru nákupu pak můžou ovlivnit i praktické drobnosti.
- Rohožka před obchodem, která může u vhodného obchodního formátu vyvolat pocit domácí atmosféry.
- Maximální průhlednost výloh, protože se lidé rádi dívají na jiné, kteří nakupují a láká je to vstoupit dovnitř obchodu.
- Uvítání vstoupivšího návštěvníka, tak, aby to nevypadalo násilně a strojeně, ale zároveň vydalo signál „vím o Tobě, záleží mi na Tobě, pokud budeš cokoli potřebovat, jsem tu pro Tebe … „.
- Důraz na eliminaci dojmu obtěžování a nátlaku.
- Orientace a navigace uvnitř obchodu by měla být srozumitelná i pro „opilého člověka“, což je dle švýcarského výzkumu stav podobně nízké míry vědomé angažovanosti, jako v polovědomém a automatizovaném nákupním módu.
- Maloobchodníci by se měli vyhýbat takzvaným „loužím“ („pathholes“) – zbytečným nebo na pohled nebezpečným místům, jakými jsou prázdné police a stojany, produkty narovnané tak, jako by měly spadnout, ostré hrany atp. … Ty totiž odrazují nejen samy od sebe, ale také od svého okolí, které pak zákazník v důsledku vedení svým intuitivním „autopilotem“ míjí.
- Důležité je naopak umocnění potenciálu komunikace všude, kde je to v obchodě možné. Cokoli může, mělo by podtrhávat atmosféru, včetně stropů a podlah. Toppery jsou dle tohoto přístupu jsou výrazně efektivnější pro podporu atmosféry než jako nosič sdělení, zdroj informací… .
- Multisensorická komunikace by měla stále častěji a smysluplněji pracovat i s hmatem. Prim v tomto ohledu začnou hrát vzorky, testery…, které dají zákazníkovi hmatovou zkušenost vtáhnou ho do hry a zvýší šanci prodat.