DAGO se rozšířilo o novou kompletační halu v rekordním čase
Nové zakázky si žádají nové a větší prostory – proto jsme v dubnu otevřeli novou kompletační halu, která se nachází jen kousek od naší centrály ve Zdicích. Najít ji můžete v nedaleké Bavoryni. K čemu bude hala sloužit?
Birell Světlý uvádí po 30 letech novou recepturu
Jak upozornit zákazníky na to, že se Birell Světlý dočkal po třiceti letech vylepšené receptury?
Optice tradiční prodej přeje: HODNOCENÍ PRO MARKETING & MEDIA
V segmentu brýlí dochází k propojení onlinového a reálného světa, dbá se na udržitelné materiály. Vybrané optiky pro oborový časopis Marketing & Media hodnotil náš projektový manažer Jakub Petráš. 1. For art’s sake Mezi zajímavé řešení prodejního místa...
Stojany pro barvy AkzoNobel Coatings CZ: Každý rok nové, přesto maximálně udržitelné
Už před třemi lety jsme pro společnost AkzoNobel, která se zabývá prodejem dekorativních nátěrových hmot, vyrobili na první pohled obyčejné kovové stojany.
Přivítejte svátky jara… a tun čokolády taky
Velikonoce jsou významným svátkem, který obchodníkům dopřává spoustu prostoru ke kreativitě.
Zprávy z retailu: Jak DAGO připravilo klienty na Velikonoce?
Velikonoce jsou pro obchodníky dalším obdobím hned po Vánocích, kdy mohou popustit uzdu své fantazii a blýsknout se nějakým nápaditým vystavením.
Irsko letí na med od českých včel
Tullamore D.E.W. Honey byla uvedena na trh již na podzim loňského roku. Komunikační agentura Dago pro tuto novinku letos vytvořila samplingový stánek, který efektivně propaguje spojení českého medu a irské whisky.
Dago se zaměřilo na karton, chystá stavbu nové haly
V loňském roce jsme zaznamenali růst obratu v projektech z kartonu o 40 %.
Palírna U Zeleného stromu se chlubí destilační varnou a láká na nové příchutě rumu Heffron
V posledních týdnech jsme realizovali hned několik vystavení pro produkty české likérky Palírna U Zeleného stromu.
NEW EDGE: Představujeme se světu nové reality v novém levelu
Co se stalo na trhu POS komunikace během pandemické krize a proč jsme nyní silnější a efektivnější?
Globalshop Las Vegas – shoppercentrismus standardem

Český a evropský svět in-store komunikace má své limity dané regionem i mentalitou. Uvažuje ve vlastním kulturním a myšlenkovém rámci a i když je logicky nutné tento přístup přijímat a pracovat s ním, trendy nastolené za oceánem případně v jiných krajích světa mají v globalizovaném světě nadnárodních korporací výrazný potenciál prosadit se u nás také. I proto je vhled a rozšíření obzorů, které poskytuje jedna z celosvětově největších konferencí v daném segmentu veletrh Global Shop velmi důležitý. To byl hlavní důvod, proč náš DAGO team do Las Vegas vyrazil a můžeme se proto s Vámi podělit o dovezené dojmy.
Hlavní dojem – propracovaná samozřejmost
USA vs. Evropa – 2:0 na body
Konkrétní tipy, rady a návody
- Totální zaměření na změny nákupního chování zákazníků v čele s “onlajnizací”. Američané si uvědomují sílu digitálních technologií, ale zároveň vědí, že kamenný obchod, bude existovat i nadále jako férové místo nákupu a prostor, kde se dá budovat loajalita i vytvářet zážitek.
- Lidé, kteří kdekoli při nakupování čekají, přerušují v tu chvíli shopping mód a snaží se přestat čekat (vytahují mobily atp. …). Není proto efektivní je v takovém místě a za takových podmínek oslovovat reklamou. Tento poznatek potvrzuje často nízkou účinnost POP médií v uličkách před pokladnami, nebo v zónách u obslužných pultů s čerstvými potravinami.
- Nákupní košíky by měly být vždy umístěny vně prodejní plochy, nebo obchodu. Zákazník je díky tomu již během příchodu do obchodu schopen přeladit se do nákupního modu, nakupovat a chovat se impulzivně. Špatně umístěné vozíky navíc negativně ovlivňují efektivitu POP umístěných na začátku vstupních zón. Zákazník se zde totiž teprve „kalibruje“ na nákup a vstup je pro něj tzv. dekompresní zónou, ve které jen zřídka reaguje na komunikaci a impulzní pobídky.
- I kvůli výše zmíněnému se doporučuje v obchodech hned u vstupu umisťovat tzv. speed bumps (specifická vystavení se silnou schopností zaujmout), která mají zákazníky zpomalit a naladit je originálními a hodnotově zajímavými produkty do nákupního módu. Na těchto vystaveních je hlavním stimulem systematický merchandising průběžně měnící sortiment. I stálí zákazníci mohou být díky tomu hned u vchodu neustále překvapováni něčím novým, zajímavým.
- Atmosféru nákupu pak můžou ovlivnit i praktické drobnosti.
- Rohožka před obchodem, která může u vhodného obchodního formátu vyvolat pocit domácí atmosféry.
- Maximální průhlednost výloh, protože se lidé rádi dívají na jiné, kteří nakupují a láká je to vstoupit dovnitř obchodu.
- Uvítání vstoupivšího návštěvníka, tak, aby to nevypadalo násilně a strojeně, ale zároveň vydalo signál „vím o Tobě, záleží mi na Tobě, pokud budeš cokoli potřebovat, jsem tu pro Tebe … „.
- Důraz na eliminaci dojmu obtěžování a nátlaku.
- Orientace a navigace uvnitř obchodu by měla být srozumitelná i pro „opilého člověka“, což je dle švýcarského výzkumu stav podobně nízké míry vědomé angažovanosti, jako v polovědomém a automatizovaném nákupním módu.
- Maloobchodníci by se měli vyhýbat takzvaným „loužím“ („pathholes“) – zbytečným nebo na pohled nebezpečným místům, jakými jsou prázdné police a stojany, produkty narovnané tak, jako by měly spadnout, ostré hrany atp. … Ty totiž odrazují nejen samy od sebe, ale také od svého okolí, které pak zákazník v důsledku vedení svým intuitivním „autopilotem“ míjí.
- Důležité je naopak umocnění potenciálu komunikace všude, kde je to v obchodě možné. Cokoli může, mělo by podtrhávat atmosféru, včetně stropů a podlah. Toppery jsou dle tohoto přístupu jsou výrazně efektivnější pro podporu atmosféry než jako nosič sdělení, zdroj informací… .
- Multisensorická komunikace by měla stále častěji a smysluplněji pracovat i s hmatem. Prim v tomto ohledu začnou hrát vzorky, testery…, které dají zákazníkovi hmatovou zkušenost vtáhnou ho do hry a zvýší šanci prodat.