Společnost Pet Center představila novou podobu poboček

Prodejce potřeb pro domácí mazlíčky Pet Center redesignuje prodejny a své zákazníky láká na vzdušnější a modernější prostředí. Modernizované pojetí in-store designu se netýká pouze nově otevřených prodejen, ale postupně se…

Originální Metaxa party

S nápadem, jak originálně ozvláštnit nadcházející letní party jsme přišli společně se společností Rémy Cointreau. Svým zákazníkům v Bratislavě nabízí během letních měsíců k pronájmu kontejner Metaxa Partyhaus zařízený jako…

Nescafé Dolce Gusto zve na kávu s novou podobou stojanů

Společnost Nestlé připravila pro milovníky kávy nový branding a také větší balení oblíbené kávy Nescafé Dolce Gusto. Jako součást komplexní podpory jsme pro klienta zrealizovali moderní a elegantní vystavení, které nyní lák…

DAGO je nově partnerem výzkumného projektu POPAI CE

Znalost maloobchodního trhu v České republice je pro naší práci zásadní. Současně nám velmi záleží na jeho fungování, a proto jsme v DAGU přivítali možnost stát se partnerem výzkumného projektu asociace POPAI CE zaměřeného…

Vitana farmářské tržiště v hypermarketech

Praha, 9. května 2016 – Společnost Vitana, lídr v polévkové produktové kategorii, představila novou řadu polévek a rozhodla se podpořit launch lákavým vystavením. Zákazníky ke skvělým produktům lákala realizace, díky níž si…

POPAI Awards Paris – i letos se nám zadařilo.

Praha, Paříž, 7. dubna 2016 – Prestižní evropská soutěž POPAI Awards Paris v úterý oznámila projekty, které postupují do červnového finále. Tři z nich realizovala naše společnost a již teď je jasné, že získají ve svých kate…

Halloween je pro děti: Hodnocení pro Marketing & Media

Pojďme se bát… Ale krásně bát! Jak se neztratit v oranžovém moři a prodat o trochu více bonbónů, čokolád, dekorací, bublinek i dýní? Ta nejlepší halloweenská vystavení pro časopis Marketing & Media hodnotila Radka Hejduková.

Musím přiznat, že mě velmi potěšilo, kolik krásných halloweenských realizací připravila redakce MAM nám hodnotitelům k posouzení. Po Valentýnu další, pro nás v Čechách stále tak nějak cizí svátek, pro anglosaský svět důležitý každoroční milník podzimních dnů. A fotografie vystavení dokazují, jaký potenciál má Halloween v retailu. Můžete namítat, že „to“ skoro nikdo neslaví, ale změny se dějí.

Zájem o Halloween si vzala na starost nastupující generace, která využije svátku jako příležitosti se sejít, bavit se (ve strašidelných kostýmech) a konzumovat různé občerstvení mající tematické tvary lebek nebo dýní. A děti předškolního i školního věku mají zájem se připojit, aby ten (z valné většiny) pošmourný podzim měl nějaký veselý a barevný moment, na který se mohou těšit a pobavit se. Vyzdobit byt či dům, vydlabat dýni a vzpomenout si veseleji na ty, kteří tu s námi být už nemohou.

Poptávka po produktech s halloweenskou tematikou stoupá rok od roku, což potvrzují i řetězce, které už jí věnují i stránky v letácích a rozšiřují nabídku sortimentu – od původních dobrot a sladkostí až nyní k čarodějnickému oblečení, maskám a doplňkům. A navíc – nejsme už všichni otráveni tím, jak od října potkáváme v obchodech palety a palety čokoládových Mikulášů a vánočních kolekcí? Nevím, zda je horší čekat, že další rok nás to potká už v září, nebo zda si skutečně prodejci myslí, že bychom nestihli pár čokolád koupit později v listopadu nebo v prosinci, když mají obchody otevřeno skoro pořád?

Věřím, že se trendu vzrůstající obliby Halloweenu konečně „chytí“ i samotní zadavatelé. Letos se do toho výrazně pustila limonáda Fanta, jejíž povedený koncept stojanů a regálových čel dokázala navíc propojit se spotřebitelskou soutěží a v některých obchodech i s cross promem produktů značky Intersnack. A moje malé duchařské věštění na závěr? Pohanská oslava dne, kdy se stírá hranice mezi živými a mrtvými, se bude jednou dělit o „popularitu“ ve stejném poměru s Dušičkami. Každému, co vlastní jest, můžeme si vybrat, který ze svátků je nám bližší.

Hodnocení:

1. Shop-in-shop Hershey
Je vidět, jak důležitou podzimní prodejní sezonou je Halloween v zahraničí. Nejvíce mě oslovil shop-in-shop Reese’s (Hershey). Je tam krásný nápad, výborné grafické ztvárnění, dostupnost produktů a hlavně zábava pro cílovou skupinu, pro děti. Vytváří zážitkové nakupování, které spotřebitele láká do kamenných obchodů. Navíc vystavení nepracuje s prvoplánovými halloweenskými prvky, jako jsou kostlivci a prosvětlené dýně, a možná právě proto je pro mě velmi originální.
 
 
2. Stojan Kinder Bueno
Můj druhý favorit je Kinder stojan, a to pro super provázání tradičního brand symbolu — postavičky — s tématikou „předvečera všech svatých“. Stojan je úžasně nápaditý a opět musím pochválit dostupnost produktů ve vtipných koších.
 
 
3. Halloween saturday
Všechna tři různá vystavení pro prodejny Target hodnotím jako povedené, liší se v podstatě typem grafiky, od méně strašidelné a více podzimní až po tu nejznámější „klasiku“. Je nutné ale přiznat, že díky sortimentu jsou tyto prodejny v jisté výhodě.
 
 
 
Hodnotila: Radka Hejduková, DAGO s.r.o.
Zdroj:
Marketing & Media 44/2022

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This