HP poutá hráče k hernímu oltáři

Hewlett Packard (HP) má ve svém portfoliu notebook zaměřený na hráče nazvaný HP Omen. K příležitosti jeho vydání se rozhodla využít na vybraných prodejnách výrazný stojan, který působí vizuálně i zvukově. Stojan, který jsme…

POPAI Masters Chicago

V říjnu se v Chicagu uskuteční tradiční POPAI University Master´s Program. Prestižní vzdělávací program se zaměří například na využití neuromarketingu, design a kreativitu, nákupní chování a další témata z oblasti shopper m…

GlaxoSmithKline SIS v Globusu

Společnost GlaxoSmithKline Consumer Healthcare (GSK) se rozhodla využít shop-in-shop v plzeňském a pražském Globusu k prezentaci svých zubních značek. Kruhový stojan prezentuje značky Sensodyne, Paradontax a Corega. Vystave…

3D CHALUPY OD NESTLE V GLOBUSU

Společnost Nestlé v červnu a červenci podporuje prodej všech značek bonbonů. Činí tak pomocí soutěže „S bonbóny tě baví svět!“ ve spolupráci s portálem chatyachalupy.cz. Výherci v ČR i na Slovensku si užijí celkem 42 pobytů…

In-store v Šanghaji a Pekingu

Právě jsme se vrátili ze světa, kam jsme se vydali za dalším in-store dobrodružstvím s tradičním cílem inspirovat se a obhlédnout nové trendy v oboru P.O.P. komunikace. Tentokrát jsme zamířili do Číny. Nejprve na veletrh C-…

JOJO v Tesco přitahuje zákazníky uhrančivým kruhem

Značka bonbonů JOJO od minulého týdne podporuje prodeje ve vybraných prodejnách TESCO námi navrženými a vyrobenými regálovými čely s vířící fantazií v hlavní roli. Cílovou skupinou jsou trochu překvapivě mladé ženy. Kromě p…

Baileys ve stylové vaně

Našemu klientovi STOCK Plzeň, distributorovi známého likéru jsme do vybraných prodejen TESCO k uvedení nového dárkového balení dodali pravou stylovou koupelnovou vanu. Originální vystavení mělo za cíl vzbudit pozornost a zá…

Hodnocení lékáren pro Marketing & Media

Schubert Apotheke
Pullach, Německo

Moderní interiér ze světlého dřeva s promyšleným osvětlením a teplým odstínem dlažby vytváří i přes svou strohost pocit útulnosti. Důraz na každý detail pak současně zákazníkovi „říká“, že je zde v dobrých rukou. Pozornost přitahují designová světla nad tárou. Za návrhem stojí architekti oceňovaného důsseldorfského studia Raumkontor.
Přestavba proběhla v roce 2019.

Známka: 2
Světlé odstíny dřeva v kombinaci s kovem a šedými doplňky v člověku na první pohled nevyvolávají pocit „lékárenského prostředí“, což byl nejspíš také jeden z cílů designérů. Důvodem bylo nejspíš proboření zabudovaného nepříjemného pocitu, když musíme do lékárny jít (většinou je to na základě nějaké nemoci či bolesti). Prostředí tedy na zákazníky působí velice klidně a čistě. Spíše bych to na první pohled viděla na nějakou prodejnu s bio přírodní kosmetikou než úplně lékárnu s farmaceutickým zbožím. Není zde totiž nikde vidět žádná edukace, akční zboží a jiné, které je zejména pro starší generace klíčové. Cílení bych tedy viděla spíše na mladší lidi. Za mě technicky a designérsky zpracováno velmi hezky a precizně, nejsem si však jistá, zda šťastně pro lékárnu.

Medly Pharmacy
Brooklyn, USA

Medly Pharmacy je digitální lékárna, která doručuje léky volně prodejné i ty na předpis v tentýž den, kdy si je zákazník objedná. Společnost, kterou vlastní otec a syn Marg a Sahaj Patelové, nechala v roce 2018 přestavět kamennou pobočku, jež současně slouží i jako výdejna objednávek. Nová podoba, kterou navrhlo studio Sergio Mannino, odráží nutnost propojení online a offline světa.

Známka: 5
Vize propojení online a offline světa je určitě správný směr, o tom nikdo nepochybuje. Přednost tohoto konceptu, že zákazníci obdrží své objednané zboží tentýž den je určitě super. Bohužel při pohledu na provedení a design prostoru lékárny a výdejny mě trochu mrazí. Studený až chladný design připomíná prostředí nemocnice či nějakého léčebného ústavu a to je za mě místo, kam člověk chodit bohužel nechce. Prodejní kamenný pult, který ve spodní části vypadá, jako po povodni dle mého názoru není vhodný designérský kousek. To samé platí pro minimalistické sedačky v zelené barvě. Bohužel za mě toto není dobře volený design prodejny. U lékárny by mělo být cílem to, že když už tam lidé musí, tak ať se jim prodejce pokusí atmosférou navodit lepší náladu.

Lékárna ve Zwickau
Německo

Nemocnice Heinricha Brauna dostala v areálu již před několika lety novou lékárnu. Exteriéru, který svými ostrými tvary doplňuje architekturu okolí, kontrastuje zařízení interiéru. Ohýbané tmavé dřevo (Guibourtia ehie) doplňují bílé hladké plochy a nasvícené police v barvě zeleného jablka. Denní světlo dovnitř přivádějí velké stropní světlíky. O návrh se postaralo lipské studio Atelier st.

Známka: 1
Toto je za mě skvěle navržená lékárna. Ať už zvenčí či zevnitř. Exteriér na první pohled připomíná malý novodobý kostelík a to se krásně hodí. Má také své označení, díky kterému každý hned pozná, o co se jedná, přitom takovým minimalistickým způsobem. Vnitřní prostor je dobře využit. Regály mají dostatek prostoru pro prezentaci výrobků, které si mohou zákazníci prohlédnout a promyslet nákup, což je u farmaceutických produktů velmi důležité. Dřevěný lakovaný pult v bílé barvě doplněný o dekor dřeva se krásně line celou prodejnou a je také nenápadně praktický – prostor pro odložení tašky v čele či dostatek místa, kde mohou být vyskládané nakupované léky. Technické zpracování je nádherná, čistá práce. Velká stropní světla zaručují také dostatek osvětlení. Velmi povedená realizace.

Hodnotila Anna Brůžková, DAGO s.r.o.
Zdroj: Marketing & Media 8/2021

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This