Jak nakupuje Generace Z: podívejte se na potřeby nejvlivnější spotřebitelské skupiny
Generace Z – ti, kteří se narodili mezi lety 1997 a 2012 – jsou již nyní silnou spotřebitelskou skupinou a v nadcházejících letech jejich význam ještě vzroste. Co by tedy měli maloobchodníci vědět o preferencích, výdajových návycích, hodnotách, prioritách, způsobu a...
Coca-Cola fandí hokeji a na prodejních plochách je naprosto nepřehlédnutelná!
Coca-Cola je nápojovým partnerem českého hokeje, podporuje také ženský lední hokej i parahokej, ale především má nabitý marketingový kalendář s blížícím se Mistrovstvím světa. Šampionát letos v květnu proběhne v Praze a Ostravě, a tak bude výbornou příležitostí pro...
Jako v baru! DAGO vsadilo v shop-in-shopu pro tonik Kinley na kreativitu
Kreativita zpracování vystavení je přímo úměrná odvážnosti zadavatele. A u Coca-Cola HBC toto pravidlo rozhodně platí a funguje. Důkazem toho může být nový shop-in-shop pro jeden z vlajkových nealkoholických produktů, a tím je tonik Kinley. DAGO pracovalo s poselstvím...
Orkla Foods Česko a Slovensko a DAGO představují kreativní shop in shopy pro „zlaté dědictví“ – tradiční paštiku Májka
Hamé je hlavním partnerem českého biatlonu již od r. 2013, který je nejsledovanějším zimním lyžařským sportem v České republice. V souvislosti s blížícím se Mistrovstvím světa v biatlonu, které bude hostit Nové Město na Moravě v první půlce února, se značka rozhodla...
Predikce a trendy pro retail trh v roce 2024
Předpovědi pro retailový trh pro tento rok, publikované globální asociaci Shop! Je to sice platné pro USA, nicméně inspirativní i pro nás. US retail je o pár kroků před námi a zde se promítající trendy se často následně objeví také v Evropě a na českém trhu. Podpora...
Christmas recap: Čím jsme oživili vánoční období v obchodech
Letošní vánoční rekapitulace bude o nápojích, které Češi milují. Všechny značky jsme v nejrůznějších obchodech podpořili nevšedními a výraznými vystaveními. Prohlédněte si je… Tradiční „santovská“ Coca Cola Vánoce jsou tady, Vánoce jsou tady. To si nejspíš většina...
Zasněžené Vánoce s plzeňským pivem? Ideální kombinace
Nevšední zážitek během nákupu častokrát nezažijete. Vánoční vystavení pro Plzeňský Prazdroj to však dokázalo díky unikátnímu spojení tradice piva Pilsner Urquell a neobvyklé technologie. K vidění je v obchodech u nás i na Slovensku. Vytvořit vánoční POS médium pro...
Z POPAI Awards 2023 si odnášíme osm ocenění včetně jednoho zlata!
Letošní POPAI Awards nám vykouzlily mnoho úsměvů! I přes špičkovou a vyrovnanou konkurenci jsme proměnili nominace hned několikrát. Největší radost nám samozřejmě udělalo 1. místo v kategorii Světelná komunikace, kde jsme zazářili s prémiovým endcupem pro Radegast....
Originální POS média pro nealko segment od Kofoly poutají děti i dospělé
Od poloviny září se nakupující mohli na prodejních plochách řetězců Albert a Globus setkat s novými POS médii, které jsme pro ně připravili ve spolupráci se společností Kofola. V hypermarketech Globus si v rámci kombinovaného shop in shopu minerálních vod získává...
Nakoukněte pod pokličku DAGO zákulisí a pobavte se s námi
Jsme pracovně vytížení a připravujeme jedno vystavení za druhým. Kvalitně odvedená práce je pro nás prioritou, za stejně důležité ale považujeme vztahy mezi kolegy a příjemnou atmosféru. Jsme pro každou legraci a mezi povinnostmi se stíháme i dobře pobavit a dodat si...
Interiér prodejny: na co se zaměřit
![foto1_84](https://www.dago.cz/wp-content/uploads/2018/09/foto1_84.jpg)
Jednotný recept na volbu správné atmosféry prodejny není, je potřeba znát mnoho dalších aspektů, jako je velikost prodejny, zaměření, cílová skupina zákazníků a podobně. Obecně lze však říci, že cílem každé provozovny by mělo být navození příjemných, radostných pocitů zákazníkovi, který si užije čas strávený nakupováním, a proto se rád bude vracet.
Vede jednoduchost a přírodní dřevo
V dnešní době ještě stále ve většině interiérů převažují kovové regálové systémy, které jsou samozřejmě velmi účelné, ale bohužel většinou netvoří designový prvek prodejny. Vhodné jsou, zejména v menších luxusnějších prodejnách, čisté, jednoduché, lesklé, nepřekombinované regály, které působí velmi elegantním dojmem. Prodejnu lze také směřovat celou do přírodního dřeva. Platí zde jednoduché pravidlo: stylizovat design, materiály a celkový koncept prodejny ve shodě s nabízenými výrobky či službami.
Renovace může zásadně pomoci
Renovaci je vždy potřeba důkladně zvážit a ideálně si nechat poradit od profesionálů. Pokud prodejna působí nečistým, chaotickým, neuspořádaným a zašlým dojmem, nebudí to v nakupujících příjemné emoce a ohrožuje to v jejich očích důvěryhodnost podniku. Ve chvíli, kdy se klient nebude v daném prostředí cítit dobře, bude jeho hlavním cílem uskutečnit nákup co nejrychleji a zakoupit pouze to nejnutnější, případně si také nákup během pobytu v obchodě může úplně rozmyslet.
Správné POP materiály zvyšují prodej
Zejména ve velkých supermarketech můžeme vidět velkou škálu různých POP materiálů, které slouží k podpoře prodeje. Mnoho z nich má pouze za úkol „podstrčit“ nakupujícímu konkrétní produkt a to zejména v případech, kdy zákazník nemá preferovanou značku a nechce se mu trávit čas výběrem. V takovém případě koupí právě to, co se odliší od zbytku a je po ruce (zpravidla na nějakém kartonovém stojanu). Za pomoci POS materiálů samozřejmě můžeme komunikovat mnohem více, například představit nový produkt, vyzdvihnout jeho klady, upozornit na slevy. O úroveň výše jsou v rámci podpory prodeje nejrůznější permanentní vystavení, která jsou vyráběna z všemožných materiálů či jejich kombinací (dřevo, kov, plast…). Upoutají pozornost, motivují zákazníka ke koupi, informují o produktu, ale také mohou skvěle doplnit atmosféru prodejny. Velmi kladně působí na zákazníky také interaktivní prvky, cokoliv, co smysluplným způsobem generuje zvuky, hýbe se, zkrátka vše neobvyklé. Vhodné jsou také prvky, kde si lze na produkt sáhnout. Zejména pro děti je ideální podpora prodeje nějaká forma hry či zážitku. Díky stále se vyvíjejícím moderním technologiím v dnešním světě není nic nemožné, vše je pouze otázkou financí, které chce společnost do podpory prodeje investovat.
Základem je znalost zákazníka
Vedle kvalitního produktu záleží také na formě a způsobu prezentace při prodeji. V době silné konkurence je klíčové nad cílovou skupinou přemýšlet a dělat vše proto, aby se klient v prostředí, kde mu produkt nabízíme, cítil dobře a rád se vracel. Poznat potřeby a preference zákazníků může být klíčem k úspěchu a trvale udržitelné prosperitě podniku. Spokojený zákazník neznamená jen jednorázově uskutečněnou tržbu. Může si vytvořit nezlomné preference k danému produktu a místě nákupu, dávat doporučení své rodině a přátelům. To vše dává konkurenční výhodu, na jejímž začátku mohl stát třeba i jen střídmý redesign či remodeling prodejny.
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY