Olivové oleje prodávejte přes ekologii a přírodu
„Strava, která je založena na velkém množství olivového oleje, přináší blahodárné účinky na lidský organismus.“ Je to již několik let, co tato věta obletěla celý svět a olivový olej zažil svůj boom. V obchodech se řešilo jen jedno – zda je olej panenský, za studena lisovaný a 100% přírodní.
Regál jako nejefektivnější POP médium a nástroj category managementu
Regálové systémy všichni známe. Dlouhá léta je můžeme vidět v každém maloobchodě. Slouží převážně jako nosič produktů. Čím více polic, tím lépe. Každý má jinou barvu, velikost, celkové rozměry. Některé si pořídil přímo maloobchodník a některé dodal dodavatel zdarma. Za historii podnikání každého obchodu vznikla směs regálových systémů, v nichž je mírný nepořádek.
Důležitou roli sehrají pohyb, světlo a zvuk
Vývoj POP je velmi úzce spjat s obalovým trhem. Jakýkoliv obal produktu představuje de facto základní klíč k tvorbě POSM, od kterého se odvíjí finální grafický design, výběr materiálu pro produkční část a následná implementace v místě prodej.
Případová studie: Jak na chaotickou správu POS realizací?
Na výrobě a instalaci POS materiálů se podílí celá řada subjektů. Vstupuje do ní mnoho osob na straně výrobce, klienta a prodejce. Čím je projekt rozsáhlejší, tím vzrůstá pravděpodobnost, že se realizace neodehraje zcela hladce. Jak tedy zajistit, aby byla správa každého projektu efektivnější a přehlednější?
Retail po koroně? Čekejme posilování on-linu a silné Vánoce
Bezpečnostní opatření, která měla zabránit dalšímu šíření koronaviru, se začínají pomalu uvolňovat. Zdá se, že se život pomalu navrací do normálu. Už teď je ale jasné, že ekonomické následky krize, kterou jsme si v uplynulých týdnech prošli, budou dlouhodobé a projeví se ve většině odvětví. Jak se covid-19 podepíše na budoucnosti retailového prostředí?
EuroShop předvedl nejnovější technologie retailu
LCD obrazovky propojené s mobilním zařízením, interaktivní podlahy i chytré regály ukázal v Düsseldorfu veletrh EuroShop. Jaké další zajímavé inovace jsme tam objevili?
Tucet doporučení pro efektivní in-store komunikaci kosmetiky a péče o pleť
Ze studie Shop! Global Network & POPAI Storedits Skin Care, Make-Up & Cosmetics vyplynulo také 12 doporučení k tvorbě POP materiálů pro kategorii kosmetiky a péče o pleť.
Dodavatel nebo strategický partner – kdo přinese větší hodnotu?
Česká a Slovenská republika je v segmentu POS marketingu neuvěřitelná. Chrlíme obrovské množství nosičů, vytváříme řadu promočních aktivit a máme spoustu prodejen, kde lidé nakupují a firmy jako my pomáhají prodávat. Roste ale také prodejní efekt? Měli bychom se vždy zaměřovat pouze na výnos z prodejů, nebo máme budovat značku? Jak si na tom stojíme ve srovnání se zahraničím?
BLOG: 10 taktik ke stimulaci impulzívních nákupů
V době, kdy lidé čím dál více nakupují na internetu, nabývají impulzívní nákupy v kamenných obchodech na důležitosti. Jsou podněcovány především správně zvolenými produkty, jejich umístěním, anebo získáním pozornosti nakupujících. V těchto 10 tipech se můžete seznámit s možnostmi, jak zvýšit jejich frekvenci i hodnotu.
Případová studie Birell: Jak se půlí bicykl?
Zadání od klienta znělo jednoduše: vytvořit permanentní regálové čelo pro nealkoholické osvěžení Birell. Mělo rezonovat hlavními prvky výrobku – důrazem na lidi, pobytem v přírodě, pobavením s přáteli a dobrou letní pohodou. Vytvořili jsme proto několik různých návrhů, které se postupně vyvíjely, až jsme nakonec… rozpůlili jízdní kolo. Co nás k tomu přivedlo?
Interiér prodejny: na co se zaměřit
![foto1_84](https://www.dago.cz/wp-content/uploads/2018/09/foto1_84.jpg)
Jednotný recept na volbu správné atmosféry prodejny není, je potřeba znát mnoho dalších aspektů, jako je velikost prodejny, zaměření, cílová skupina zákazníků a podobně. Obecně lze však říci, že cílem každé provozovny by mělo být navození příjemných, radostných pocitů zákazníkovi, který si užije čas strávený nakupováním, a proto se rád bude vracet.
Vede jednoduchost a přírodní dřevo
V dnešní době ještě stále ve většině interiérů převažují kovové regálové systémy, které jsou samozřejmě velmi účelné, ale bohužel většinou netvoří designový prvek prodejny. Vhodné jsou, zejména v menších luxusnějších prodejnách, čisté, jednoduché, lesklé, nepřekombinované regály, které působí velmi elegantním dojmem. Prodejnu lze také směřovat celou do přírodního dřeva. Platí zde jednoduché pravidlo: stylizovat design, materiály a celkový koncept prodejny ve shodě s nabízenými výrobky či službami.
Renovace může zásadně pomoci
Renovaci je vždy potřeba důkladně zvážit a ideálně si nechat poradit od profesionálů. Pokud prodejna působí nečistým, chaotickým, neuspořádaným a zašlým dojmem, nebudí to v nakupujících příjemné emoce a ohrožuje to v jejich očích důvěryhodnost podniku. Ve chvíli, kdy se klient nebude v daném prostředí cítit dobře, bude jeho hlavním cílem uskutečnit nákup co nejrychleji a zakoupit pouze to nejnutnější, případně si také nákup během pobytu v obchodě může úplně rozmyslet.
Správné POP materiály zvyšují prodej
Zejména ve velkých supermarketech můžeme vidět velkou škálu různých POP materiálů, které slouží k podpoře prodeje. Mnoho z nich má pouze za úkol „podstrčit“ nakupujícímu konkrétní produkt a to zejména v případech, kdy zákazník nemá preferovanou značku a nechce se mu trávit čas výběrem. V takovém případě koupí právě to, co se odliší od zbytku a je po ruce (zpravidla na nějakém kartonovém stojanu). Za pomoci POS materiálů samozřejmě můžeme komunikovat mnohem více, například představit nový produkt, vyzdvihnout jeho klady, upozornit na slevy. O úroveň výše jsou v rámci podpory prodeje nejrůznější permanentní vystavení, která jsou vyráběna z všemožných materiálů či jejich kombinací (dřevo, kov, plast…). Upoutají pozornost, motivují zákazníka ke koupi, informují o produktu, ale také mohou skvěle doplnit atmosféru prodejny. Velmi kladně působí na zákazníky také interaktivní prvky, cokoliv, co smysluplným způsobem generuje zvuky, hýbe se, zkrátka vše neobvyklé. Vhodné jsou také prvky, kde si lze na produkt sáhnout. Zejména pro děti je ideální podpora prodeje nějaká forma hry či zážitku. Díky stále se vyvíjejícím moderním technologiím v dnešním světě není nic nemožné, vše je pouze otázkou financí, které chce společnost do podpory prodeje investovat.
Základem je znalost zákazníka
Vedle kvalitního produktu záleží také na formě a způsobu prezentace při prodeji. V době silné konkurence je klíčové nad cílovou skupinou přemýšlet a dělat vše proto, aby se klient v prostředí, kde mu produkt nabízíme, cítil dobře a rád se vracel. Poznat potřeby a preference zákazníků může být klíčem k úspěchu a trvale udržitelné prosperitě podniku. Spokojený zákazník neznamená jen jednorázově uskutečněnou tržbu. Může si vytvořit nezlomné preference k danému produktu a místě nákupu, dávat doporučení své rodině a přátelům. To vše dává konkurenční výhodu, na jejímž začátku mohl stát třeba i jen střídmý redesign či remodeling prodejny.
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY