Střípky z POPAI PARIS
Popai v Paříži v nás každý rok budí velká očekávání, co uvidíme nového z technologických postupů i designových nápadů. Letošní ročník sice probíhal na velmi zajímavém místě u řeky, ale prostor byl velmi omezený, tudíž se do areálu vešly pouze výstavní exponáty na rozdíl od loňska, kde byly také stánky výrobců vystavení a existovala možnost si s nimi osobně promluvit.
Vedle emocí se soustřeďte i na pozitivní postoj
Představte si následující situaci: Navrhujete a prodáváte běžecké boty. Váš hlavní zákazník, běžec Martin, má už po čtyřicítce, miluje sport a běhat chodí pětkrát týdně. Nyní už zase trénuje na další půlmaraton a vy ho v té souvislosti můžete oslovit se svou nabídkou – novým párem skvělých běžeckých bot.
POP Trendy v Pet food kategorii
Vytvoření správné atmosféry prodejny je jeden z klíčových faktorů, které stimulují zákazníky k nákupu. Je důležité, aby se nakupující cítil dobře již při vstupu do prodejny a pocítil pozitivní emoce. Zákazník vnímá atmosfér…
AR i umělá inteligence změní nákupní zkušenost
Vypadá to, že v následujících 12 měsících význam umělé inteligence (AI) a rozšířené reality (AR) výrazně vzroste. Předloni v létě zažila masové přijetí AR aplikace PokémonGo, letos už se na trh dostávají AR aplikace s již kon…
Aktuální trendy v oblasti POP/POS: efektivita, moderní technologie a interaktivita
Obor POP/POS se v několika posledních letech vyvinul v mnoha ohledech. Klienti kladou důraz na strategické a jasně definované cíle, proto je zapotřebí komplexní přístup, který využívá nejmodernější technologie. Pro nás to z…
Nový Albert na Chodově: Slibný krok na cestě k prodejně budoucnosti
Maloobchodní řetězec Albert otevřel v pražském Centru Chodov svůj nový hypermarket. Po rekonstrukci, jež zabrala pouhých 16 dní, získala prodejna modernější vzhled a širší sortiment, součástí je i nově pojatá vinotéka, peka…
Nový Albert na Chodově: Slibný krok na cestě k prodejně budoucnosti
Maloobchodní řetězec Albert otevřel v pražském Centru Chodov svůj nový hypermarket. Po rekonstrukci, jež zabrala pouhých 16 dní, získala prodejna modernější vzhled a širší sortiment, součástí je i nově pojatá vinotéka, peka…
Obchodní centrum jako svatyně konzumu
Po chodníku šla dobře oblečená atraktivní dívka, vedle ní o půl kroku zaostávala její o něco méně pohledná a líbivě oblečená kamarádka. Ta první zastavila před na fotobuňku otevřenými dveřmi do velké nákupní galerie a význa…
Co očekávají klienti nejčastěji od POS řešení?
Celková komunikace se zákazníky v místech prodeje se vyvíjí podle očekávání nakupujících. Tuto skutečnost si obchodníci velmi dobře uvědomují, a proto promítají vědomosti o svých zákaznících do konkrétních požadavků na samo…
Retail Safari v Düsseldorfu
Letošní cesta za inspirací v německém Düsseldorfu ukázala možnosti, jak se mohou prodejny stát příjemnou součástí volného času zákazníka.
V rámci návštěvy veletrhu Euroshop v Düsseldorfu jsme si nenechali ujít naši tradičn…
Interiér prodejny: na co se zaměřit
![foto1_84](https://www.dago.cz/wp-content/uploads/2018/09/foto1_84.jpg)
Jednotný recept na volbu správné atmosféry prodejny není, je potřeba znát mnoho dalších aspektů, jako je velikost prodejny, zaměření, cílová skupina zákazníků a podobně. Obecně lze však říci, že cílem každé provozovny by mělo být navození příjemných, radostných pocitů zákazníkovi, který si užije čas strávený nakupováním, a proto se rád bude vracet.
Vede jednoduchost a přírodní dřevo
V dnešní době ještě stále ve většině interiérů převažují kovové regálové systémy, které jsou samozřejmě velmi účelné, ale bohužel většinou netvoří designový prvek prodejny. Vhodné jsou, zejména v menších luxusnějších prodejnách, čisté, jednoduché, lesklé, nepřekombinované regály, které působí velmi elegantním dojmem. Prodejnu lze také směřovat celou do přírodního dřeva. Platí zde jednoduché pravidlo: stylizovat design, materiály a celkový koncept prodejny ve shodě s nabízenými výrobky či službami.
Renovace může zásadně pomoci
Renovaci je vždy potřeba důkladně zvážit a ideálně si nechat poradit od profesionálů. Pokud prodejna působí nečistým, chaotickým, neuspořádaným a zašlým dojmem, nebudí to v nakupujících příjemné emoce a ohrožuje to v jejich očích důvěryhodnost podniku. Ve chvíli, kdy se klient nebude v daném prostředí cítit dobře, bude jeho hlavním cílem uskutečnit nákup co nejrychleji a zakoupit pouze to nejnutnější, případně si také nákup během pobytu v obchodě může úplně rozmyslet.
Správné POP materiály zvyšují prodej
Zejména ve velkých supermarketech můžeme vidět velkou škálu různých POP materiálů, které slouží k podpoře prodeje. Mnoho z nich má pouze za úkol „podstrčit“ nakupujícímu konkrétní produkt a to zejména v případech, kdy zákazník nemá preferovanou značku a nechce se mu trávit čas výběrem. V takovém případě koupí právě to, co se odliší od zbytku a je po ruce (zpravidla na nějakém kartonovém stojanu). Za pomoci POS materiálů samozřejmě můžeme komunikovat mnohem více, například představit nový produkt, vyzdvihnout jeho klady, upozornit na slevy. O úroveň výše jsou v rámci podpory prodeje nejrůznější permanentní vystavení, která jsou vyráběna z všemožných materiálů či jejich kombinací (dřevo, kov, plast…). Upoutají pozornost, motivují zákazníka ke koupi, informují o produktu, ale také mohou skvěle doplnit atmosféru prodejny. Velmi kladně působí na zákazníky také interaktivní prvky, cokoliv, co smysluplným způsobem generuje zvuky, hýbe se, zkrátka vše neobvyklé. Vhodné jsou také prvky, kde si lze na produkt sáhnout. Zejména pro děti je ideální podpora prodeje nějaká forma hry či zážitku. Díky stále se vyvíjejícím moderním technologiím v dnešním světě není nic nemožné, vše je pouze otázkou financí, které chce společnost do podpory prodeje investovat.
Základem je znalost zákazníka
Vedle kvalitního produktu záleží také na formě a způsobu prezentace při prodeji. V době silné konkurence je klíčové nad cílovou skupinou přemýšlet a dělat vše proto, aby se klient v prostředí, kde mu produkt nabízíme, cítil dobře a rád se vracel. Poznat potřeby a preference zákazníků může být klíčem k úspěchu a trvale udržitelné prosperitě podniku. Spokojený zákazník neznamená jen jednorázově uskutečněnou tržbu. Může si vytvořit nezlomné preference k danému produktu a místě nákupu, dávat doporučení své rodině a přátelům. To vše dává konkurenční výhodu, na jejímž začátku mohl stát třeba i jen střídmý redesign či remodeling prodejny.
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY