Nápoje Fanta sázejí na Halloween

Halloween sice není typický český svátek, přesto pro obchodníky představuje skvělou příležitost k navázání kontaktu se zákazníky způsobem, jaký si jindy nemohou dovolit.

Získali jsme zlato v POPAI AWARDS PARIS

Prestižní evropská soutěž POPAI Awards Paris zná své vítěze. Vítězné projekty, které vybrala odborná porota, byly vyhlášeny 15. září v Paříži.

Kamenné prodejny u elektroniky vedou

Život se neustále zrychluje a dnešní doba přináší novinky a technické vychytávky jako na běžícím pásu. Veškeré dění se čím dál víc přesouvá do virtuálního prostoru a na nic není čas. Internetové prodeje raketově rostou, informace se na nás chrlí ze všech stran a téměř cokoliv je možné vyhledat, srovnat a ihned zakoupit v řádech maximálně minut. Firmy napříč všemi segmenty se musí přizpůsobit a elektronika není výjimkou. Kdo neumí oslovit zákazníky „skrz obrazovku“ monitoru, tabletu, televize nebo telefonu ocitá se rázem na chvostu pelotonu a prodeje klesají. Má v této době kamenný retail vůbec smysl? Zcela určitě ANO.

Zejména v oblasti elektroniky stále ještě funguje „ukázaná platí“ a nezáleží na tom, zda se jedná o televize, audio, PC, kuchyňské spotřebiče nebo příslušenství. Jak k tomu ale přistoupit? Prodej v kamenných obchodech se transformuje do prezentace zážitku. Značky musí zákazníkovi nabídnout svým způsobem show, přilákat ho do prodejny, ve které se bude cítit příjemně a pohodlně. Bude si chtít vystavené produkty vyzkoušet, hrát si s nimi, zjišťovat co umí a co mohou nabídnout.

To je důvod proč i prodejny s elektronikou využívají velké vzdušné prostory, a produkty jsou prezentovány na dřevěných stojanech místo kovových regálů. Prostředí, ve kterém využijeme hru se světlem a hudbou, kde každý produkt má svůj prostor a nenásilným způsobem je v centru všeho TOP produkt, který chceme ukázat. Většina prezentací funguje na systému touch & try. Doba, kdy chtěly značky na jednom místě představit komplet celé portfolio je dávno pryč. Ukažme zákazníkovi naše novinky a nejlepší produkty, aby měl možnost si je otestovat a zjistit, že to je to pravé a musí to mít. Přímá interakce, která vzbudí v zákazníkovi touhu po produktu, je v současné době jeden ze základních cílů kamenných prodejen.

Příklad prodejny:

Příkladem zdařilého provedení je například prodejna Sonos v New Yorku (na obrázku). Její koncept budí nadčasový a moderní dojem. Diferenciace jednotlivých částí obchodů je zcela jistě přínosná. Jednotlivé místnosti navozují domácí prostředí a přímo korespondují s použitím prodávaného výrobku. Zákazník si může v těchto stylizovaných pokojích vyzkoušet kvalitu zvuku reproduktorů a další jiné produkty této značky, což rozhodně kladně ovlivní jeho nákupní chování.

Michal Sůlovec, Dago
Zdroj: Marketing&Media

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This