Budvar se spojil s Kofolou a předělal nápoje v Ternu

Českobudějovická prodejna Terno láká zákazníky předělanou kategorií piv a nealko nápojů. Je designově vzdušnější a přehlednější, což má vést ke zpříjemnění nakupování. Pilotní realizace je navržená podle výstupů ročního výz…

I tento rok se snažíme pomáhat

Uvědomujeme si, že pokud se nám daří, nesmíme být lhostejní vůči těm slabším a nesmíme na ně zapomínat. Pokud něco pro ně můžeme udělat, měli bychom to brát jako samozřejmost.

Dago každým rokem přispívá na několik organiza…

Robot Karel je k zastižení v Albertu a Hrušce

Kampaň Kofoly s robotem Karlem zaměřenou na podporu nových příchutí probíhá také v in-store prostředí. Po Globusu nyní běží v prodejnách Aholdu a vybraných obchodech Hruška. V tomto vystavení dal klient proti minulosti větš…

Captain Morgan brázdí vody prodejen Globus

V průběhu července je v řetězcích Globus k vidění akční vystavení připomínající loď, které jsme pro značku Captain Morgan vytvořili. Vedle důrazu na prodejní akci je záměrem také rozvoj značky. Výrazným rysem je námořní sty…

Analogové realizace opět předmětem zájmu

Pařížský veletrh příliš technologických inovací neukázal. Kreativita spočívala především v originálním designu a kombinacích materiálů.

Veletrh Marketing Point de Vente (MPV) si tradičně „vystačil“ s jedním pavilonem v pař…

Kavárny místo bank: Hodnocení pro Marketing & Media

To, že se spotřebitelé a jejich preference mění, je vidět také na designu bankovních poboček.
 
Virgin Money: otevřít se komunitám
Manchester, Velká Británie
 
Virgin Money absolvovala velkolepý rebranding, jehož náklady včetně komunikace z dílny Lowe and Partners překročily 60 milionů liber. Součástí této změny je také kompletně nový design 73 poboček. Ty mají reflektovat radikálně se měnící chování spotřebitelů. Banka oslovila designové
studio l-AM, aby navrhlo první generaci nových prodejních míst pro hlavní nákupní třídy. Studio navrhlo formát vycházející ze strategie maximálního zaměření se na zákazníka. Zahrnuje „rodinu“ konceptů přizpůsobitelných potřebám místních komunit. Jednou ze základních změn v designuje větší otevřenost vůči zákazníkům, ale i těm, kdo zákazníky nejsou. Pobočky například poskytují podnikatelům zázemí pro spolupráci a tvorbu v coworkingovém prostoru. Mohou se zde konat různá setkání, eventy, semináře, panelové diskuze, ale i setkání místních komunit.
 
Hodnocení: 4/5
Pojetí prostoru na mne působí velice přátelsky a mladistvě. Líbí se mi sezení na schodech, které osloví zejména mladší generaci a působí cool. Prostory ve mně evokují prostředí určené k odpočinku a relaxu, teplé barvy, které se linou celým konceptem, navozují pocit útulna. Dobře zvolené je i světlé přírodní dřevo a velké množství živých rostlin. Celkově je tento design velmi útulný a vybízí k posezení.
 
ING La Vie: za hranice korporátu
Utrecht, Nizozemsko
 
Už žádné šedé přepážky, studená káva nebo vlažné přijetí. ING reaguje na digitální revoluci bankovního sektoru tím, že klientům nabízí vřelou pohostinnost a prostor pro práci. Stejně jako v případě Virgin Money, realizovala ING nejprve průzkum, aby zjistila, jak by klienti nejraději přistupovali k „bance budoucnosti“ a co by jim pomohlo v lepší zkušenosti, a to z hlediska služeb i estetiky. Výsledek vypadá spíše jako kavárna. V rámci konceptu ING La Vie v Utrechtu jsou klasické přepážky zakázané. Zákazníci mohou jen tak posedět v kavárně, vyřídit si věci v samoobslužných kioscích nebo využít pomoc personálu. Prostor určených pro konzultace je zde několik, od otevřených po čistě soukromé. Korporátní barvou ING je oranžová, než ale lpět na tomto výrazném symbolu korporátní identity, rozhodla se banka, že z oranžové udělá spíše drobný akcent, který doplní celou paletu.
 
Hodnocení: 4/5
Velmi moderní a vzdušné pojetí prostoru, s originálně řešenými kójemi pro zachování soukromí. Koncept je zaměřen na celé spektrum návštěvníků – od mladých lidí přes rodiny s dětmi až po byznysmany. Je zde kladen důraz na detaily jako podsvícení podia, světlené brandy v rámech či designové osvětlení. Líbí se mi nenásilné zapojení barev doplňků, kterých se zde potkává celá barevná škála.
 
Halifax: jako doma
Londýn, Velká Británie
Kensington High Street je od loňského roku domovem nové pobočky banky Halifax. Dvanáct set metrů čtverečních je otevřeno i těm, kdo nepatří mezi klienty banky, a zavítat sem můžete každý den v roce kromě Štědrého dne. Podobu nové pobočky navrhlo designérské studio Honest Brand. Rozkládá se na třech podlažích a září barvami. Koncept Home, který se stejně jako další dva projekty zmíněné v tomto tématu snaží „lapit“ měnícího se zákazníka a současně jej obklopit pohodlím domova, pracuje s několika zónami: pro cestování, dětské úspory, majetek atd. Hlavním prvkem přízemí je „Home Hub“, interaktivní digitální zóna, která nabízí pomoc při nákupu bydlení. V horních patrech pak nechybí otevřené i privátní prostory projednání a samozřejmě kavárna, která slouží také jako místo setkávání, networkingu a seminářů.
 
Hodnocení: 5/5
Banka budoucnosti. To je to první, co mne napadlo při pohledu na tento design. Tematické rozdělení sekcí, výrazné barvy, moderní materiály, osvětlení, zapojení digitalizace a interaktivních prvků, to vše dohromady působí velmi nadčasově a stylově. I když je každá sekce designově jiná, přesto koncept působí uceleně. Zařízení je promyšlené a stylové.
 

Hodnotila: Lucie Michajlov, DAGO s.r.o.
Zdroj: Marketing & Media 49/2021

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This