Analogové realizace opět předmětem zájmu
Pařížský veletrh příliš technologických inovací neukázal. Kreativita spočívala především v originálním designu a kombinacích materiálů.
Veletrh Marketing Point de Vente (MPV) si tradičně „vystačil“ s jedním pavilonem v pař…
Opojení technologiemi polevilo, prim hraje autenticita
Z naší návštěvy veletrhu Globalshop bylo zřejmé, že adorace digitálními technologiemi ochladla.
Veletrh Globalshop, jenž se letos z Las Vegas přestěhoval zpět do Chicaga, vyzařoval o poznání méně nadšení z digitálních techn…
Metaxa v retailu rozvíjí značku
Značka řeckých destilátů Metaxa přišla s vystavením v prodejnách Globus. Vedle podpory prodeje se zaměřuje na budování značky. Letošní rok je k tomu dobrá příležitost, neboť Metaxa prochází změnou vizuální identity. Připrav…
POPAI Euro Awards Paris: 5 našich projektů ve finále
Na úterním vyhlášení letošních POPAI Awards Paris jsme jako jediná česká firma získali 5 nominací našich projektů. Přihlášeno bylo 313 projektů ze 46 kategorií (loni 277 realizací ve 37 kategoriích). Finále proběhne v červn…
BIG SHOCK! dakarský adrenalin
Značka energetického nápoje BIG SHOCK! připravila pro zákazníky soutěž, v níž mohou vyhrát projížďku v závodním speciálu, který se letos účastnil Rallye Dakar. Na soutěž láká dvoupaletové vystavení s kartonovou maketou závo…
Remodelling Nestlé podnikové prodejny
Společnost Nestlé provedla remodelling své podnikové prodejny v Praze Modřanech. Zadání usilovalo o inovativní řešení, které zvládne ještě lépe reprezentovat společnost a její produkty. Kombinace materiálů i rozvržení prode…
Vychází kniha Marketingová komunikace v místě prodeje
Představujeme Vám novou knihu Marketingová komunikace v místě prodeje, která mapuje oblasti POP komunikace a Shopper Marketingu. Autorem je náš Managing partner Daniel Jesenský s týmem spoluautorů.
Tato v našem oboru uniká…
Adrenalin v podání OMEN od HP v Alze
Řada herních produktů od HP nazvaná OMEN láká náruživé hráče do gaming zóny v pražské a bratislavské pobočce Alza. Vytvořili jsme ji v temperamentním provedení, jež využívá geometrické tvary a červené osvětlení. Kombinace č…
Vánoční zpestření z Pinterestu
Jak si někteří designéři představují vánoční POS materiály.
Tyto a mnoho dalších realizací naleznete jako vždy na
23. listopadu proběhlo vyhlášení POPAI Awards o nejlepší reklamní prostředky v oblasti in-store komunikace za rok 2017. Z večera jsme si odnesli ocenění za šest projektů. Nejvíce úspěšná byla práce pro Jägermeister, která k…
POPAI AWARDS: 10 ocenění
Krize nám pomohla k vnitřní proměně
Zdá se, že téma současné krize nás hned tak neopustí. Slyšíme o něm ze všech stran, a místo abychom se soustředili především na práci, bez přestání řešíme, co přijde. V Dagu jsme se rozhodli přistoupit k této krizi pozitivně a proaktivně. Provedli jsme restrukturalizaci, jejímiž nejviditelnějšími prvky jsou zvýšení efektivity vícesměnného provozu a nalezení příležitostí u lidí s potenciálem ve vlastních řadách.
Chceme dávat příležitost mladým, nadšeným lidem s chutí pracovat. Chceme, aby se realizovali. Proto jsme jim nabídli vyšší pozici, řízení vlastního týmu anebo přechod do jiného oddělení. Kupříkladu jeden z našich technologů se začal díky vhodně naplánovanému přesunu podílet na řízení naší výroby z plastů.
Další příklad takové restrukturalizace představuje jedna z produkčních. Vytvořila si nový tým produkčního oddělení, dohodla si nová pravidla řízení zakázek a společně s obchodníky vytvořila inovované procesy komunikace. K těmto změnám přistupujeme s velmi jednoduchým heslem: „Každý, kdo má chuť něco dokázat, má nyní šanci to udělat!“
Nemotivují jenom finance. Od zajetého a neefektivního způsobu odměňování odvozovaného čistě od odpracované doby jsme upustili. Nově se odměna na všech pozicích více odvíjí od pracovních výsledků a podílu zaměstnance na společných úspěších, na kterých participuje.
Vylepšili jsme systém řízení projektů. Zrychlily se výpočty kalkulací a zefektivnilo se zadávání do výroby a produkce. Rozšířila se všechna oddělení, a to včetně technologického, grafického, produkčního a obchodního. Přijali jsme jedenáct nových manažerů a dalších přibližně deset hledáme.
Produkční oddělení jsme kompletně restrukturalizovali. Připravili jsme pro ně nové aplikace v našich informačních systémech, které koordinují veškeré interní i externí objednávky, dělí je dle materiálu, času dokončení, zadavatele (obchodníka), rychlosti zpracování a dalších parametrů. Do aplikací jsme zapojili řízení skrze Gaussův diagram.
A snažíme se udržovat si pozitivní přístup. Častěji si připomínáme, že když člověk dělá práci rád, jde mu sama od ruky. Zajeté koleje jsme nahradili novými a vnesli jsme do našeho pracovního kolektivu svěží vítr. Ačkoliv tato rychlá transformace nebyla pod tíhou okolního dění vůbec jednoduchá, těšíme se z nových projektů a z přicházejících výzev.
Lidé mají sklony k tomu, hledat na nepříliš příznivé současnosti jen negativa. V Dagu jsme zvolili opačný postoj. S potěšením tvrdíme, že kdyby nepřišla krize a s ní spojené ochlazení odbytu, nebyli bychom ke změnám a restrukturalizaci tolik motivováni. Problémy jsou pro nás „převlečené příležitosti“.
Počet zakázek aktuálně stoupá. Každý den přijímáme další a další. Svým zákazníkům nabízíme inovativní řešení a originální POS realizace, se kterými naše inovované týmy tráví poctivý čas v maximálním pracovním nasazení. Na poslední období letošního roku, stejně tak jako na další období, jsme připraveni pohotově, motivovaní a v plné síle. A za to díky krizi i všem našim klientům, kolegům i ostatním partnerům.
Marek Končitík, DAGO, s.r.o.
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY