Zprávy z retailu: Jak DAGO připravilo klienty na Velikonoce?
Velikonoce jsou pro obchodníky dalším obdobím hned po Vánocích, kdy mohou popustit uzdu své fantazii a blýsknout se nějakým nápaditým vystavením.
Irsko letí na med od českých včel
Tullamore D.E.W. Honey byla uvedena na trh již na podzim loňského roku. Komunikační agentura Dago pro tuto novinku letos vytvořila samplingový stánek, který efektivně propaguje spojení českého medu a irské whisky.
Dago se zaměřilo na karton, chystá stavbu nové haly
V loňském roce jsme zaznamenali růst obratu v projektech z kartonu o 40 %.
Palírna U Zeleného stromu se chlubí destilační varnou a láká na nové příchutě rumu Heffron
V posledních týdnech jsme realizovali hned několik vystavení pro produkty české likérky Palírna U Zeleného stromu.
NEW EDGE: Představujeme se světu nové reality v novém levelu
Co se stalo na trhu POS komunikace během pandemické krize a proč jsme nyní silnější a efektivnější?
Retail v růžové záplavě: Hodnocení pro Marketing & Media
Jen málokomu se na svátek sv. Valentýna podaří vymanit ze stereotypu prvoplánových symbolů a sladkých barevných kombinací
Nové vystavení Veselé krávy od Daga se zalíbí dětem i dospělým
Sýry od Veselé krávy a oblíbené pochoutky Sýr a Křup uniknou v těchto dnech pozornosti asi málokterého zákazníka.
Vánoční sumář: Jak jsme v obchodech podpořili naše klienty a jejich značky
Předvánoční čas je samozřejmě naprosto klíčový, co se prodejů čehokoliv týče. Pro DAGO je to čas plný výzev.
Rozdáváme radost v Nestlé
Ve čtvrtek 20. ledna jsme slavnostně předali diplom ze soutěže POP STAR za nejlepší in-store realizaci měsíce října. Vítězná realizace prodejní stěny Purina je k vidění v brněnské prodejně Mall.cz. Tato prodejní stěna získala od odborné poroty celkovou známku 7,87 bodů z maxima 10 bodů.
Za prodejní stěnu Purina jsme získali ocenění POP STAR měsíce října 2021
Portál Mistoprodeje.cz vyhlašuje nového vítěze soutěže POP STAR. Vítězem za měsíc říjen se stala realizace Prodejní stěna Purina.
Mazlíčkům dopřáváme víc než sobě
Česká republika je vyhlášeným národem pejskařů, v počtu psů na obyvatele se držíme na prvních příčkách Evropské unie. Nejedná se však jen o psy – nějakého domácího mazlíčka najdeme ve zhruba 70 procentech domácností, ať už se jedná o psy, kočky, králíky, morčata, či stále oblíbené rybičky.
Nákup krmiva vyjde chovatele na zhruba deset tisíc korun za rok, což není úplně malá částka, a křivka výdajů má navíc rostoucí tendenci. Zvířátka u nás prostě budou vždy trendy a stále více je bereme jako členy domácnosti, kterým dopřáváme stejný, ne-li větší luxus než lidským jedincům.
Z toho nám jednoduše vyplývá, že investice výrobců do POS v kategorii krmiv pro domácí mazlíčky budou i dále růst. Oproti lidským potravinám má zvířecí strava tu výhodu, že ji neovlivňuje sezónnost, roční období ani nic jiného. Zvířata budou jíst během celého roku stejně a žádné osvěžující letní nápoje pro psy zatím nikdo nevymyslel.
To je nejspíš i důvod, proč se setkáváme s POS dlouhodobějšího, permanentnějšího charakteru, a to je určitě velké plus. Firmy se nebojí investovat větší částky do svých stojanů, regálových čel či paletových vystavení, jelikož vědí či doufají, že na rozdíl od akčních či sezónních produktů bude jejich produkt na vzestupu po delší dobu a má dlouhodobý charakter. Například u potravin pro lidi stačí v mnoha případech jednoduché, levné kartonové vystavení, které za pár týdnů skončí v kontejneru.
Co se materiálového zpracování týče, vedou v této kategorii rozhodně přírodní materiály, jako je dřevo. Velmi často od klientů slýcháváme nejdůležitější podmínku, kterou je propojení vystavení s přírodou.
Jak toho docílit jinak než kvalitním dřevěným (ideálně jen lehce opracovaným) vystavením? Samozřejmě i u zvířecích pochutin se klade důraz na bio a ekologickou výrobu a zdravé složky uvnitř. A to přece nelze „zabít“ nějakým kýčovitým brandingem.
Rozhodně by nejen výrobci, ale také obchody či obchodní řetězce měli investovat právě do rebrandingu celých kategorií, jako je například krmení pro zvířata pet food. Společný a ucelený koncept pak dodá nakupování naprosto jinou atmosféru. A jak bylo popsáno výše, lidé své pejsky a zvířátka zbožňují, takže dobrá reklama v tomto případě zákazníka velmi rychle přesvědčí, aby udělal svému mazlíčkovi radost či mu dopřál ten nejlepší komfort a péči bez ohledu na dopad na obsah jeho peněženky.
Příklad prodejny:
Freshpet
Čerstvé krmivo pro zvířata na trhu v České republice zatím chybí. Tento záměr zahraničního výrobce Freshpet musím hodnotit pozitivně. Přece jen tyto „hotovky“ pro pejsky zákazníky určitě zaujmou. Reklama se zdá být, alespoň dle fotografie, střídmá. Pouze v horní části lednice vyniká světelný topper. Volila bych poněkud výraznější, nápaditější reklamu, třeba s nějakou formou edukace pro lidi, kteří zatím své mazlíčky čerstvou stravou nekrmí. Obaly produktů vypadají opravdu vábivě a chutně.
Anna Brůžková, Dago
Zdroj: Marketing&Media
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY