Model jelení hlavy aneb 3D tisk jako nový prvek POS materiálu

V měsíci srpnu mohli zákazníci v prodejnách Ahold narazit na inovativní vystavení od společnosti DAGO s použitím nového prvku POS materiálů – 3D tisku. Vznikl tak originální shop-in-shop, který na první pohled zachycuje jedinečnou filozofii značky Jägermeister.

Pro Purinu jsme vytvořili unikátní shop-in-shop vystavení

Prodeje chovatelských potřeb v kamenných i internetových obchodech stále rostou. Češi, proslulí jako chovatelé domácích mazlíčků, se tak stávají lídry v segmentu pet food. Jedním z nejdůležitějších kritérií při výběru krmiva je rozhodně jeho kvalita.

Big Shock! přináší hudební zážitek přímo do prodejen

Tradiční letní limitovaná edice energetických drinků Big Shock! MUSIC, která reprezentuje hravost hudebních zážitků a letních festivalů, na sebe nyní v obchodech upozorňuje pomocí unikátního vystavení ve tvaru sluchátek, které jsme v Dagu vytvořili.

Ocenění POP STAR měsíce února 2021 získala realizace JOJO

Portál Mistoprodeje.cz vyhlašuje nového vítěze soutěže POP STAR. Vítězem za měsíc únor se stala realizace JoJo. V tomto měsíci bylo přihlášeno 10 In-storových realizací, které porotci opět hodnotili ve třech kritériích: kreativní zpracování, celkové produkční...

Správně zvolené POS jako podpora prodeje funguje

Úspěšné POS vychází z poznání klienta/zadavatele a brandu. Na ně navazuje určení si cíle, vytvoření strategie řešení POS, kontrola nákupního procesu, nalezení funkčních elementů pro prodej, nalezení benefitů, odlišností atd. Příprava těchto studií zabere více času než produkce samotného POS.

Mazlíčkům dopřáváme víc než sobě

Česká republika je vyhlášeným národem pejskařů, v počtu psů na obyvatele se držíme na prvních příčkách Evropské unie. Nejedná se však jen o psy – nějakého domácího mazlíčka najdeme ve zhruba 70 procentech domácností, ať už se jedná o psy, kočky, králíky, morčata, či stále oblíbené rybičky.

Nákup krmiva vyjde chovatele na zhruba deset tisíc korun za rok, což není úplně malá částka, a křivka výdajů má navíc rostoucí tendenci. Zvířátka u nás prostě budou vždy trendy a stále více je bereme jako členy domácnosti, kterým dopřáváme stejný, ne-li větší luxus než lidským jedincům.

Z toho nám jednoduše vyplývá, že investice výrobců do POS v kategorii krmiv pro domácí mazlíčky budou i dále růst. Oproti lidským potravinám má zvířecí strava tu výhodu, že ji neovlivňuje sezónnost, roční období ani nic jiného. Zvířata budou jíst během celého roku stejně a žádné osvěžující letní nápoje pro psy zatím nikdo nevymyslel.

To je nejspíš i důvod, proč se setkáváme s POS dlouhodobějšího, permanentnějšího charakteru, a to je určitě velké plus. Firmy se nebojí investovat větší částky do svých stojanů, regálových čel či paletových vystavení, jelikož vědí či doufají, že na rozdíl od akčních či sezónních produktů bude jejich produkt na vzestupu po delší dobu a má dlouhodobý charakter. Například u potravin pro lidi stačí v mnoha případech jednoduché, levné kartonové vystavení, které za pár týdnů skončí v kontejneru.

Co se materiálového zpracování týče, vedou v této kategorii rozhodně přírodní materiály, jako je dřevo. Velmi často od klientů slýcháváme nejdůležitější podmínku, kterou je propojení vystavení s přírodou.

Jak toho docílit jinak než kvalitním dřevěným (ideálně jen lehce opracovaným) vystavením? Samozřejmě i u zvířecích pochutin se klade důraz na bio a ekologickou výrobu a zdravé složky uvnitř. A to přece nelze „zabít“ nějakým kýčovitým brandingem.

Rozhodně by nejen výrobci, ale také obchody či obchodní řetězce měli investovat právě do rebrandingu celých kategorií, jako je například krmení pro zvířata pet food. Společný a ucelený koncept pak dodá nakupování naprosto jinou atmosféru. A jak bylo popsáno výše, lidé své pejsky a zvířátka zbožňují, takže dobrá reklama v tomto případě zákazníka velmi rychle přesvědčí, aby udělal svému mazlíčkovi radost či mu dopřál ten nejlepší komfort a péči bez ohledu na dopad na obsah jeho peněženky. 

Příklad prodejny:
Freshpet
Čerstvé krmivo pro zvířata na trhu v České republice zatím chybí. Tento záměr zahraničního výrobce Freshpet musím hodnotit pozitivně. Přece jen tyto „hotovky“ pro pejsky zákazníky určitě zaujmou. Reklama se zdá být, alespoň dle fotografie, střídmá. Pouze v horní části lednice vyniká světelný topper. Volila bych poněkud výraznější, nápaditější reklamu, třeba s nějakou formou edukace pro lidi, kteří zatím své mazlíčky čerstvou stravou nekrmí. Obaly produktů vypadají opravdu vábivě a chutně.

Anna Brůžková, Dago
Zdroj: Marketing&Media

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This