Opojení technologiemi polevilo, prim hraje autenticita

Z naší návštěvy veletrhu Globalshop bylo zřejmé, že adorace digitálními technologiemi ochladla.
Veletrh Globalshop, jenž se letos z Las Vegas přestěhoval zpět do Chicaga, vyzařoval o poznání méně nadšení z digitálních techn…

Metaxa v retailu rozvíjí značku

Značka řeckých destilátů Metaxa přišla s vystavením v prodejnách Globus. Vedle podpory prodeje se zaměřuje na budování značky. Letošní rok je k tomu dobrá příležitost, neboť Metaxa prochází změnou vizuální identity. Připrav…

POPAI Euro Awards Paris: 5 našich projektů ve finále

Na úterním vyhlášení letošních POPAI Awards Paris jsme jako jediná česká firma získali 5 nominací našich projektů. Přihlášeno bylo 313 projektů ze 46 kategorií (loni 277 realizací ve 37 kategoriích). Finále proběhne v červn…

BIG SHOCK! dakarský adrenalin

Značka energetického nápoje BIG SHOCK! připravila pro zákazníky soutěž, v níž mohou vyhrát projížďku v závodním speciálu, který se letos účastnil Rallye Dakar. Na soutěž láká dvoupaletové vystavení s kartonovou maketou závo…

Remodelling Nestlé podnikové prodejny

Společnost Nestlé provedla remodelling své podnikové prodejny v Praze Modřanech. Zadání usilovalo o inovativní řešení, které zvládne ještě lépe reprezentovat společnost a její produkty. Kombinace materiálů i rozvržení prode…

Vychází kniha Marketingová komunikace v místě prodeje

Představujeme Vám novou knihu Marketingová komunikace v místě prodeje, která mapuje oblasti POP komunikace a Shopper Marketingu. Autorem je náš Managing partner Daniel Jesenský s týmem spoluautorů.

Tato v našem oboru uniká…

Adrenalin v podání OMEN od HP v Alze

Řada herních produktů od HP nazvaná OMEN láká náruživé hráče do gaming zóny v pražské a bratislavské pobočce Alza. Vytvořili jsme ji v temperamentním provedení, jež využívá geometrické tvary a červené osvětlení. Kombinace č…

Vánoční zpestření z Pinterestu

Jak si někteří designéři představují vánoční POS materiály.

Tyto a mnoho dalších realizací naleznete jako vždy na 

POPAI AWARDS: 10 ocenění

23. listopadu proběhlo vyhlášení POPAI Awards o nejlepší reklamní prostředky v oblasti in-store komunikace za rok 2017. Z večera jsme si odnesli ocenění za šest projektů. Nejvíce úspěšná byla práce pro Jägermeister, která k…

Origami jelen od Jägermeistera láká na podzimní atmosféru

Pro značku bylinného likéru Jägermeister jsme vytvořili netradiční a atraktivní vystavení s „origami“ jelenem. Je určeno pro podzimní akci českých prodejen řetězce Globus a slovenské Metro.
Společně se společností Remy Coin…

Nealko je velmi rozmanité – k tématu nealko nápojů pro Marketing & Media

Nealkoholické nápoje jsou velmi obsáhlý segment produktů, kam se řadí vody, ochucené vody, limonády, kolové nápoje, džusy, energetické nápoje, káva a další. Na trhu se stále častěji objevují novinky právě v této kategorii. Z toho plyne, že nejen konkurenční boj značek, ale také uvádění nových produktů hraje do karet právě POP komunikaci.

Zajímavé u nealko nápojů je také to, že se reklamní kampaně velmi odlišují, je možné v nich najít skoro cokoliv — přírodu, lidi, zvířata, auta, historii, památky, zážitky, nadsázku, humor, serióznost a snad vše, co nás napadne. Díky tomu jsou POS materiály velmi rozmanité a to je pak mnohem zábavnější takové věci navrhovat a vyrábět. Zadavatelské společnosti velmi často dávají volnější ruce nám kreativcům, přijít s vlastním originálním nápadem, jak ten jejich reklamní stojan odlišit od ostatních, aby co nejvíce zaujal nakupující.

Co se týká konkrétních typů POS materiálů, v nealko kategorii se bavíme nejčastěji o kovových parazitech na lah­ve či plechovky, které jsou zavěšené do uličky, v kartonových či permanentních podlahových stojanech, jež jsou velmi často na své pozici sezonně, na regálových čelech permanentního charakteru, jakožto čelo uličky daného segmentu, v regálových systémech v maloobchodech, paletových ostrovech zpravidla pro účely speciálních akcí či uvádění produktů až po kompletní renovace nealko sekcí prodejen.

Právě proto, že je tak velká konkurence mezi nápoji, je výhodné být zákazníkovi „po ruce“ a tzv. se mu podstrčit. Svou reklamou udělat chuť právě na tento konkrétní výrobek. Samozřejmě ještě u každé podkategorie je nutné analyzovat a rozebrat, podle čeho zpravidla zákazníci nakupují. Například u neochucené vody se velmi často nakupující řídí cenou či slevou, u kolových nápojů zase zažitou preferencí, u džusů to je složení.

To vše je nutné nejprve znát a získat co nejvíce informací o daném produktu a celé kategorii, pokusit se co nejlépe specifikovat cílovou skupinu konkrétního produktu, a pak až je možné navrhnout relevantní a funkční POS kampaň.

Hodnotila Anna Brůžková, DAGO s.r.o.
Zdroj: Marketing & Media 30/2021

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This