Máme Shop! Global Award za Somersby

Sedmý ročník mezinárodní soutěže Shop! Global Awards zná vítěze nejlepších in-store realizací za rok 2016. Mezi oceněnými je také stojan cideru Somersby z dílny našeho týmu. Z maloobchodního veletrhu Euroshop v Dusseldorfu…

Nescafé Dolce s mixem kapslí na míru

Společnost Nestlé ve spolupráci s naší společností připravila pro příznivce kávy Nescafé Dolce Gusto možnost vytvořit si vlastní kolekci kapslí podle své chuti v unikátním pop-up store, v němž si mohou zákazníci sami vybrat…

GEM-GEN2 – máme nový informační systém

Náš tým DAGO se kromě zajímavých realizací může pochlubit ještě jednou zajímavou věcí. Je jí unikátní, na míru vytvořený informační systém GEM druhé generace, založený na platformě Lotus Notes od IBM.

„Ve společnosti DAGO…

Vánoční chuťovky z Pinterestu

Ani v prosinci jsme nezapomněli a vybrali jsme pro vás na Pinterestu zajímavé realizace. Jak jinak než s vánoční tematikou.
Nechte se inspirovat v naší fotogalerii nebo na

Díky za ocenění POPAI CE AWARDS 2016

Ve čtvrtek 24. listopadu proběhlo vyhlášení letošních POPAI Awards o nejlepší reklamní prostředky v oblasti in-store komunikace. A stejně jako v loňském roce si i letos nejvíce cen odnesla naše společnost. Uspěli jsme hned se…

DAGO partnerem POPAI průzkumu v segmentu HORECA

Segment hotelů, restaurací, pivnic, kaváren apod. často pro kontakt se zákazníky využívá nástrojů POP komunikace. Jejich funkci a vliv na spotřební chování, hodnotu značek a prodej podporovaných produktů právě v segmentu HO…

Pampers láká maminky interaktivním modulem

Jak zatraktivnit prostředí dětské sekce, konkrétně jednorázových plenek, a edukovat nakupující, jsme vymysleli společně se společností Procter & Gamble. V obchodním řetězci Globus jsme realizovali kampaň na podporu prém…

Nepodceňujme mileniály aneb Kde hledat zaměstnance?

Naše branže se pod tlakem pandemických změn nachází v renesanční době.

Původně platilo, že zkušenosti v oboru, pět let praxe, zkušenost v řízení, vysoká škola, kreativní myšlení a chuť do práce jsou základními parametry pro přijetí brand nebo trade marketing manažera do nadnárodních společností. Mělo to opodstatnění. Takový člověk dokázal efektivně a rychle tvořit a koordinovat marketingové aktivity, měl tah na branku. Čím více se zkušenosti prohlubovaly a výsledky zaznamenávaly pozitivní evoluci, tím měl pro svého zaměstnavatele větší cenu pramenící ve společnou loajalitu.

Podobný přístup jsem zastával také u přijímaní lidí do naší společnosti, poslední dobou se ale trh mění. Na zmíněné pozice se u zadavatelů hledají a přijímají mladí lidé, bez zkušeností. Často s neskutečným zájmem o práci, snahou se učit a zcela odlišným přístupem jak k oboru samému, tak i k tvorbě a koordinaci aktivit, které mají na starosti. Zatímco předchozí manažer by obdržel jasně svěřený úkol a ten by za základě zkušeností zpracoval, mileniál k zadání přistupuje jinak. Chce vyzkoušet něco nového, hravého a funkčního, reflektujícího i mladší a úplně jiné nakupující. Nekopíruje předchozí realizace a mnohdy se jimi ani neinspiruje. V práci netráví tolik času jako my starší, ale jeho výsledky jsou často velmi překvapivé a v řadě případů neuvěřitelně funkční a kreativní, „out of box“.

Já osobně jsem zatím ohromen! A těším se na aktuální vánoční období, které bude jejich prvním větším výstupem v novém normálu, dostanou šanci předvést své kreativní a inovativní přístupy.

MĚNÍ SE MATERIÁLY I PŘÍSTUP

Letošní konec roku bude ovšem na prodejní ploše ve znamení i dalších změn. Všimneme si odlišného přístupu k práci. Do popředí se postupně dostávají nové materiálové kombinace, jako je například kombinace dočasných a trvanlivých materiálů, forexy (pevná pěnová PVC deska), které jsou levné na produkci a zároveň lehké na instalaci, nebo plexi materiály jako designérské vychytávky. Především je tady ale nákladově efektivní karton, který je sice určen pro krátkodobá vystavení, nicméně dnes se s ním důkladně a kreativně pracuje i po estetické stránce. Tyto konstrukce kombinující materiály jsou skvělé pro instalaci, protože jsou díky váze praktické na převoz a následnou manipulaci, a zároveň zbytečně nezvyšují náklady. Dají se rebrandovat, dají se přemísťovat z jedné akce na druhou.

Úžasné na tom všem je, že nejen materiály, ale i grafika a nápady se změnily pod tlakem nové generace. Můžeme si všimnout například nového vystavení značky Jagermeister, kdy je hlava jelena (namísto hologramu u původního staršího stojanu) znázorněna na imitaci malby na plátně stojícím na malířském stojanu. Můžeme vidět stojany na cukrovinky, jejichž bočnice jsou novými technologiemi vytištěny tak, že jejich schopnost vyvolat chuť je ještě neodolatelnější. U alkoholických nápojů narazíme na vystavení prezentující například medové varianty známých značek, kde kolem vás budou v prostoru „poletovat“ včelky snášející med. Vše jsou to nápady pojaté tak, aby je nebylo příliš složité realizovat.

Naše branže se pod tlakem pandemických změn a nákupních trendů nachází v renesanční době, učí se přemýšlet nově, jednoduše a inovacemi v grafice, designu a konstrukci přenášet nové přístupy do realizací.

Moc se těším na další projekty. Čekají nás aktuálně například v segmentu HOREKA, kde se hledají nové možnosti realizací, například lavičky využívající solární napájení s možností nabití mobilů, nebo pivní podtácky s QR kódy, které vás odkazují ke stažení online hry s možností piva jako výhry hned na místě, aplikace, které reflektují recyklovatelnost a udržitelnost. Novinky nás čekají i na FMCG trhu. Tam již nebudou tolik materiálově složité, ale budou „crazy“ a „cool“!

Autor: MAREK KONČITÍK
Dago

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This