Jedinečné kávové moduly zahajují spolupráci J.J.Darboven se sítí pekáren Martin
Na začátku unikátního projektu byla myšlenka na vybavení pekáren Martin moduly pro sortiment káv, které má v portfoliu společnost J.J.Darboven. Ta nás následně oslovila s prvním zadáním, čímž začal poměrně dlouhý, rozsáhlý a pracný projekt, který vyžadoval aktivní...
Kláštorná Kalcia komunikuje svoje benefity na ekologických POS nosičích
DAGO s.r.o. nadále pokračuje v dlouhodobé a úspěšné spolupráci s Kofola a.s. Nově se nakupující na českém i slovenském trhu mohou díky POS nosičům blíže seznámit s minerální vodou Kláštorná Kalcia z portfolia nápojů firmy Kofola. Tato minerální voda pramenící...
Jsme u vzniku rumové novinky Ron de Azur
Pro našeho dlouhodobého klienta STOCK Plzeň-Božkov jsme připravili set POP médií k uvedení panamského rumu s názvem Ron de Azur. Již na první pohled je jasné, že provedení POS materiálů předává zákazníkům mnohem více než jen informaci o výrobku. Láká je na výpravu do...
Ze soutěže SHOP! Awards Paris 2023 si odvážíme zlato a stříbro
Ve čtvrtek 15. června se na galavečeru v Paříži konalo slavnostní vyhlášení cen SHOP! Awards Paris, dříve POPAI Awards Paris. Naše nominované projekty – oba přihlášené do realizací vyrobených z kartonu – byly odbornou porotou ohodnoceny takto: zlato získalo vánoční...
Slovenský nealko trh obohatí novinka z Rajecké doliny
DAGO ve spolupráci s Kofola a.s. vdechuje na prodejních plochách život novým produktům značky pramenitých vod Rajec. Tradiční slovenské bylinky – sladkokyselý Rakytník, lahodný Měsíček a osvěžující Máta – se spojily s pravým čajem a přináší ještě intenzivnější chuť v...
Nový prémiový ležák Krušovice Bohém vstupuje do obchodů velkolepě
Heineken Česká republika, a.s. přichází na tradičně silný pivní trh s novinkou, a tou je prémiový ležák Krušovice Bohém. Už z jeho názvu je patrné, že řešení prezentace značky na prodejní ploše si žádalo kreativu a odvahu. Přenést do vystavení netradiční nápady,...
Royal Crown Cola láká atmosférou jižanské Ameriky na osvěžení i soutěž
Ve spolupráci se společností Kofola a.s. jsme pro Royal Crown Colu připravili na prodejnách Albert a Globus POS nosiče, které nakupujícím umožní vychutnat si pohodu a klid jižanské Ameriky. Přenést se za oceán je možné nejen díky atraktivnímu a originálnímu vystavení...
Hotpointy Jägermeister fandí hokejovému mistrovství světa
Společnost Mast-Jägermeister CZ s.r.o. nabízí fanouškům ledního hokeje možnost zpříjemnit si čekání na vyvrcholení hokejové sezóny. Oblíbená bylinná lihovina Jägermeister se nově prezentuje na prodejních plochách hypermarketů Albert, a to v rámci unikátních...
Aktivace Coca-Cola je vítězem POP STAR 02/2023
Naše aktivace pro společnost Coca-Cola získala první místo v soutěži POP STAR o nejlepší projekt za měsíc únor. Vystavení, které jsme vytvořili u příležitosti soutěže Coca-Cola o lístky do Disneylandu či na pražský Comic-Con, u odborné poroty zaujalo nejvíce svým...
Vystavení DAGO získala dvě nominace na ceny SHOP! France Awards 2023
V letošním ročníku prestižních SHOP! France Awards (v minulých ročnících označeny jako POPAI Awards Paris) máme hned dvě želízka v ohni. Nominaci získal shop-in-shop Sensodyne Nourish, a to v kategorii Zdraví a léčiva (kartonové POS) a dále vánoční paletové vystavení...
Nepodceňujme mileniály aneb Kde hledat zaměstnance?
Naše branže se pod tlakem pandemických změn nachází v renesanční době.
Původně platilo, že zkušenosti v oboru, pět let praxe, zkušenost v řízení, vysoká škola, kreativní myšlení a chuť do práce jsou základními parametry pro přijetí brand nebo trade marketing manažera do nadnárodních společností. Mělo to opodstatnění. Takový člověk dokázal efektivně a rychle tvořit a koordinovat marketingové aktivity, měl tah na branku. Čím více se zkušenosti prohlubovaly a výsledky zaznamenávaly pozitivní evoluci, tím měl pro svého zaměstnavatele větší cenu pramenící ve společnou loajalitu.
Podobný přístup jsem zastával také u přijímaní lidí do naší společnosti, poslední dobou se ale trh mění. Na zmíněné pozice se u zadavatelů hledají a přijímají mladí lidé, bez zkušeností. Často s neskutečným zájmem o práci, snahou se učit a zcela odlišným přístupem jak k oboru samému, tak i k tvorbě a koordinaci aktivit, které mají na starosti. Zatímco předchozí manažer by obdržel jasně svěřený úkol a ten by za základě zkušeností zpracoval, mileniál k zadání přistupuje jinak. Chce vyzkoušet něco nového, hravého a funkčního, reflektujícího i mladší a úplně jiné nakupující. Nekopíruje předchozí realizace a mnohdy se jimi ani neinspiruje. V práci netráví tolik času jako my starší, ale jeho výsledky jsou často velmi překvapivé a v řadě případů neuvěřitelně funkční a kreativní, „out of box“.
Já osobně jsem zatím ohromen! A těším se na aktuální vánoční období, které bude jejich prvním větším výstupem v novém normálu, dostanou šanci předvést své kreativní a inovativní přístupy.
MĚNÍ SE MATERIÁLY I PŘÍSTUP
Letošní konec roku bude ovšem na prodejní ploše ve znamení i dalších změn. Všimneme si odlišného přístupu k práci. Do popředí se postupně dostávají nové materiálové kombinace, jako je například kombinace dočasných a trvanlivých materiálů, forexy (pevná pěnová PVC deska), které jsou levné na produkci a zároveň lehké na instalaci, nebo plexi materiály jako designérské vychytávky. Především je tady ale nákladově efektivní karton, který je sice určen pro krátkodobá vystavení, nicméně dnes se s ním důkladně a kreativně pracuje i po estetické stránce. Tyto konstrukce kombinující materiály jsou skvělé pro instalaci, protože jsou díky váze praktické na převoz a následnou manipulaci, a zároveň zbytečně nezvyšují náklady. Dají se rebrandovat, dají se přemísťovat z jedné akce na druhou.
Úžasné na tom všem je, že nejen materiály, ale i grafika a nápady se změnily pod tlakem nové generace. Můžeme si všimnout například nového vystavení značky Jagermeister, kdy je hlava jelena (namísto hologramu u původního staršího stojanu) znázorněna na imitaci malby na plátně stojícím na malířském stojanu. Můžeme vidět stojany na cukrovinky, jejichž bočnice jsou novými technologiemi vytištěny tak, že jejich schopnost vyvolat chuť je ještě neodolatelnější. U alkoholických nápojů narazíme na vystavení prezentující například medové varianty známých značek, kde kolem vás budou v prostoru „poletovat“ včelky snášející med. Vše jsou to nápady pojaté tak, aby je nebylo příliš složité realizovat.
Naše branže se pod tlakem pandemických změn a nákupních trendů nachází v renesanční době, učí se přemýšlet nově, jednoduše a inovacemi v grafice, designu a konstrukci přenášet nové přístupy do realizací.
Moc se těším na další projekty. Čekají nás aktuálně například v segmentu HOREKA, kde se hledají nové možnosti realizací, například lavičky využívající solární napájení s možností nabití mobilů, nebo pivní podtácky s QR kódy, které vás odkazují ke stažení online hry s možností piva jako výhry hned na místě, aplikace, které reflektují recyklovatelnost a udržitelnost. Novinky nás čekají i na FMCG trhu. Tam již nebudou tolik materiálově složité, ale budou „crazy“ a „cool“!
Autor: MAREK KONČITÍK
Dago
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY