Euroshop 2017 pohledem týmu DAGO
V březnu se v Düsseldorfu konal již tradičně největší veletrh Euroshop zaměřený na reklamu a propagaci. Během pěti dnů měli návštěvníci možnost seznámit se s trendy a tématy, které letos v oblasti prezentace zboží hrají pri…
Orion přináší do obchodů atmosféru Velikonoc
S velikonočními svátky jsou vedle pomlázky a barvených vajec spojeny i čokoládové dobroty pro koledníky. Na to nezapomíná ani přední výrobce čokolády Orion společnosti Nestlé, která se svým zákazníkům rozhodla zprostředkova…
POPAI Awards Paris: Čtyři naše projekty ve finále POPAI Awards Paris
Hned čtyři naše realizace postupují do finále prestižních evropských cen POPAI Awards Paris. V úterý byly na soutěži, kam se zapojilo 277 realizací ve 37 kategoriích, vyhlášeny projekty, které budou oceněny v červnu na finá…
Máme Shop! Global Award za Somersby
Sedmý ročník mezinárodní soutěže Shop! Global Awards zná vítěze nejlepších in-store realizací za rok 2016. Mezi oceněnými je také stojan cideru Somersby z dílny našeho týmu. Z maloobchodního veletrhu Euroshop v Dusseldorfu…
Nescafé Dolce s mixem kapslí na míru
Společnost Nestlé ve spolupráci s naší společností připravila pro příznivce kávy Nescafé Dolce Gusto možnost vytvořit si vlastní kolekci kapslí podle své chuti v unikátním pop-up store, v němž si mohou zákazníci sami vybrat…
GEM-GEN2 – máme nový informační systém
Náš tým DAGO se kromě zajímavých realizací může pochlubit ještě jednou zajímavou věcí. Je jí unikátní, na míru vytvořený informační systém GEM druhé generace, založený na platformě Lotus Notes od IBM.
„Ve společnosti DAGO…
Vánoční chuťovky z Pinterestu
Ani v prosinci jsme nezapomněli a vybrali jsme pro vás na Pinterestu zajímavé realizace. Jak jinak než s vánoční tematikou. Ve čtvrtek 24. listopadu proběhlo vyhlášení letošních POPAI Awards o nejlepší reklamní prostředky v oblasti in-store komunikace. A stejně jako v loňském roce si i letos nejvíce cen odnesla naše společnost. Uspěli jsme hned se… Segment hotelů, restaurací, pivnic, kaváren apod. často pro kontakt se zákazníky využívá nástrojů POP komunikace. Jejich funkci a vliv na spotřební chování, hodnotu značek a prodej podporovaných produktů právě v segmentu HO… Značka potřeb pro zubní hygienu Oral-B společnosti Procter & Gamble připravila pro zákazníky v showroomech Alza nové Shop in Shop vystavení elektrických kartáčků. To zaujme prémiovým provedením, které se kromě vzhledu a…
Nechte se inspirovat v naší fotogalerii nebo na
Díky za ocenění POPAI CE AWARDS 2016
DAGO partnerem POPAI průzkumu v segmentu HORECA
Elektrické zubní kartáčky Oral-B se v Alze „chlubí“ recenzemi zákazníků
Nové pokladní zóny od Nestlé zvyšují prodej cukrovinek o více než polovinu
Projekt, který realizujeme se společnostmi Neslé Česko a Slovensko jasně ukazuje, že pokud je pokladní zóna modernizována na základě aktuálních trendů, může zajistit zvýšené prodeje celé sortimentní kategorii. Jedná se o unikátní projekt do rozsahu i rychlosti realizace. Nové vybavení je umisťováno na Slovensku i v České republice a nejčastějším klientem je obchodní řetězec Coop. Jedná se o flexibilní pokladní prodejní systém pro cukrovinky a žvýkačky, který je vždy uzpůsobený přesně podle specifik a potřeb dané obchodní jednotky. Produkce započala před čtyřmi měsíci a do současnosti bylo instalováno více než 300 zón. Do konce příštího roku by mělo být nově vybaveno dalších 1000 pokladen. Základním materiálem je kov a nesvětelné obrandované prvky. Výrazným rozdílem proti dosavadním zónám je jejich větší kapacita ve smyslu počtu druhů i množství produktů a jejich modernizované rozložení. Přínosem je větší výběr a také méně častá potřeba doplňování.
Potenciál mají cukrovinky
Z prodejních dat sesbíraných na slovenském trhu vyplývá, že cukrovinky jsou největší kategorií v segmentu potravinového rychloobrátkového zboží a zaujímají 11% podíl, přičemž každoročně stabilně roste o 1 %. Je pro ně typická vysoká impulzivita, denní konzumace a také se často nakupují jako dárek či pozornost. A právě jejich impulzivní charakter je předurčuje k tomu, aby byly vystaveny způsobem, který naplno využije jejich potenciál. Ze zákazníků, kteří cukrovinku nakoupí, ji 74 % plánovalo nakoupit a 40 % tento plánovaný nákup také provede. Poměrně velká část z nich (34 %) se ale o nákupu konkrétního produktu rozhoduje až přímo v obchodě. Více než čtvrtina (26 %) z těch, kteří kupují cukrovinky, ale tento nákup provede zcela neplánovaně. „Z toho vyplývá, že v prodejně máme možnost ovlivnit až šedesát procent nakupujících zákazníků,“ konstatuje Patrícia Borárošová, Channel and Category Development Specialist Confectionery SK ve společnosti Neslé. Věnovat pozornost správnému vybavení, které tento impulz podpoří, se tedy jednoznačně vyplatí.
Kategorie vzrostla o polovinu
Pro doladění konečné podoby nové pokladní zóny bylo nejprve nutné provést její test. Na základě prodejních dat byl po šesti měsících zjištěn nárůst prodeje z tohoto místa o 57 %. „Pozitivní vliv byl přitom patrný na cukrovinky všech dodavatelů, přičemž přínos na jednu položku činil průměrně třicet osm eur,“ konstatuje Patrícia Borárošová. Z měření dále vyplývá, že TOP 10 položek generuje až 69 % celkového prodeje.
Obchodník neřeší náklady
Pokladní zóny byly pro každou prodejnu řešeny zvlášť a byly vybaveny menšími impulzními segmenty pro pultový prodej, většími umístěnými před pokladním pásem a také stojany, které se nacházely v blízkosti samoobslužných pokladen. Vždy byla instalována sestava, která rozměrově nejlépe vyhovovala konkrétnímu typu prodejny. „Jde o to, aby byl pokladní prostor využit co nejefektivněji, protože chceme dosáhnout růstu celé kategorie cukrovinek,“ konstatuje Patrícia Borárošová. Benefity, které přitom firma Nestlé obchodníkům nabízí, jsou následující: žádné náklady spojené s instalací a servisem, rychlá montáž díky variabilitě polic a jednoduchému sestavení. Díky skladovým zásobám jsme schopni instalovat zóny do druhého dne. Pomáhá nám v tom také náš systém, který slučuje komunikaci a procesy od zaměření a návrhu až po instalaci.
Čekání nesmí působit negativně
Kromě běžného vystavení v regále či druhotného vystavení je pokladna další možností, jak zboží zákazníkovi nabídnout. „Je to specifické místo v prodejně, kterým projde v podstatě každý nakupující, zastaví se zde, případně čeká a má čas se rozhodnout. A hlavně dokáže aktivovat impulz především pro okamžitou spotřebu, rozšířit tak již naplněný nákupní košík a zároveň zpříjemnit zákazníkům čekání a přispět tak k celkovému nákupnímu zážitku,“ podotýká Patrícia Borárošová.
Váš DAGO team
Fotogalerie
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY