Světelné regály pro Imperial Tobacco

Naše společnost přišla s elegantním a jednoduchým řešením, jak zaujmout potenciální zákazníky značek společnosti Imperial Tobacco hned při příchodu do obchodu. Pro svého klienta jsme navrhli, vyrobili a instalovali nové svě…

Globalshop Las Vegas – shoppercentrismus standardem

Český a evropský svět in-store komunikace má své limity dané regionem i mentalitou. Uvažuje ve vlastním kulturním a myšlenkovém rámci a i když je logicky nutné tento přístup přijímat a pracovat s ním, trendy nastolené za oc…

Euroshop 2014 – sci-fi realitou

Naše branže se nesmírně mění a rozvíjí. Jasným důkazem toho byl letošní maloobchodní veletrh Euroshop 2014, kterého se nás několik z DAGO teamu tradičně zúčastnilo a proto se s Vámi můžeme alespoň touto cestou podělit o naš…

Demo stěny na mobilní telefony v Electroworld

Naše světelné stěny na mobilní telefony jsou jako dětská skládačka. Pomocí několika kliků na ovladači je možné změnit jejich barvu, snadno lze zaměnit i logo značky. Úplné přestavení aktuální nabídky telefonů na prodejně je…

Nové LEGO světy: Pojďte si hrát!

Naše společnost vytvořila pro svého klienta LEGO do sítě hračkářství Bambule (na Slovensku Alltoys) unikátní instalaci světů LEGO pro malé i velké příznivce této světoznámé značky. První pilotní projekt byl právě instalován…

Sledujte DAGO novinky a hodnocení na Linked In !

Kdo dnes není na síti, jako by nežil. Proto jsme se rozhodli prezentovat DAGO na LinkedIn – největší profesionální síti světa.

Sociální sítě skýtají nevídaný potenciál firemní komunikace, a tak jsme se rozhodli zřídit si <...

POPAI Awards – nejvíce ocenění pro DAGO

Naše společnost získala mezi všemi přihlášenými soutěžícími nejvíce cen v letošní mezinárodní soutěži o nejlepší prostředky komunikace a reklamy v prodejních místech POPAI AWARDS . Na slavnostním galavečeru jsme přebrali še…

Rémy Cointreau Whiskey POP

Češi a Slováci díky naší nové POP aplikaci lépe porozumí whisky. Rostoucí segment prodeje destilátů z kategorie whisky má podpořit nová POP kampaň zaměřená na vzdělávání zákazníků. Pro našeho klienta Rémy Cointreau a jeho z…

Nové POP stojany Tassimo

Vítězství stojanu Tassimo v oborové soutěti POPAI Awards 2012 bylo pro nás výzvou k navržení a nasledné výrobě a implementaci nové verze menšího podlahového stojanu o půdorysu 1/4 palety. Zadavatelem projektu byla společnos…

Promostolky Sommersby pro Budvar

Promostolky připomínající dubový sud s jabloní, motiv, který provází alkoholický cider Sommersby, které navrhla a vyrobila naše společnost, přilákaly k ochutnání zhruba devět tisíc lidí a celkem se vypilo dva a půl tisíce l…

Nové pokladní zóny od Nestlé zvyšují prodej cukrovinek o více než polovinu

Nestlé realizuje v Česku a na Slovensku dodávky pokladních zón do maloobchodních prodejen. Nese s tím spojené náklady a obchodům nabízí také výrazné zvýšení prodejů kategorie cukrovinek, které v testech dosáhly 57 %. Zajistili jsme realizaci již více než 300 pokladních zón a do konce příštího roku jich přidáme další tisícovku. Nejvíce zastoupeny jsou prodejny Coop.
Projekt, který realizujeme se společnostmi Neslé Česko a Slovensko jasně ukazuje, že pokud je pokladní zóna modernizována na základě aktuálních trendů, může zajistit zvýšené prodeje celé sortimentní kategorii. Jedná se o unikátní projekt do rozsahu i rychlosti realizace. Nové vybavení je umisťováno na Slovensku i v České republice a nejčastějším klientem je obchodní řetězec Coop. Jedná se o flexibilní pokladní prodejní systém pro cukrovinky a žvýkačky, který je vždy uzpůsobený přesně podle specifik a potřeb dané obchodní jednotky. Produkce započala před čtyřmi měsíci a do současnosti bylo instalováno více než 300 zón. Do konce příštího roku by mělo být nově vybaveno dalších 1000 pokladen. Základním materiálem je kov a nesvětelné obrandované prvky. Výrazným rozdílem proti dosavadním zónám je jejich větší kapacita ve smyslu počtu druhů i množství produktů a jejich modernizované rozložení. Přínosem je větší výběr a také méně častá potřeba doplňování.

Potenciál mají cukrovinky

Z prodejních dat sesbíraných na slovenském trhu vyplývá, že cukrovinky jsou největší kategorií v segmentu potravinového rychloobrátkového zboží a zaujímají 11% podíl, přičemž každoročně stabilně roste o 1 %. Je pro ně typická vysoká impulzivita, denní konzumace a také se často nakupují jako dárek či pozornost. A právě jejich impulzivní charakter je předurčuje k tomu, aby byly vystaveny způsobem, který naplno využije jejich potenciál. Ze zákazníků, kteří cukrovinku nakoupí, ji 74 % plánovalo nakoupit a 40 % tento plánovaný nákup také provede. Poměrně velká část z nich (34 %) se ale o nákupu konkrétního produktu rozhoduje až přímo v obchodě. Více než čtvrtina (26 %) z těch, kteří kupují cukrovinky, ale tento nákup provede zcela neplánovaně. „Z toho vyplývá, že v prodejně máme možnost ovlivnit až šedesát procent nakupujících zákazníků,“ konstatuje Patrícia Borárošová, Channel and Category Development Specialist Confectionery SK ve společnosti Neslé. Věnovat pozornost správnému vybavení, které tento impulz podpoří, se tedy jednoznačně vyplatí.

Kategorie vzrostla o polovinu

Pro doladění konečné podoby nové pokladní zóny bylo nejprve nutné provést její test. Na základě prodejních dat byl po šesti měsících zjištěn nárůst prodeje z tohoto místa o 57 %. „Pozitivní vliv byl přitom patrný na cukrovinky všech dodavatelů, přičemž přínos na jednu položku činil průměrně třicet osm eur,“ konstatuje Patrícia Borárošová. Z měření dále vyplývá, že TOP 10 položek generuje až 69 % celkového prodeje.

Obchodník neřeší náklady

Pokladní zóny byly pro každou prodejnu řešeny zvlášť a byly vybaveny menšími impulzními segmenty pro pultový prodej, většími umístěnými před pokladním pásem a také stojany, které se nacházely v blízkosti samoobslužných pokladen. Vždy byla instalována sestava, která rozměrově nejlépe vyhovovala konkrétnímu typu prodejny. „Jde o to, aby byl pokladní prostor využit co nejefektivněji, protože chceme dosáhnout růstu celé kategorie cukrovinek,“ konstatuje Patrícia Borárošová. Benefity, které přitom firma Nestlé obchodníkům nabízí, jsou následující: žádné náklady spojené s instalací a servisem, rychlá montáž díky variabilitě polic a jednoduchému sestavení. Díky skladovým zásobám jsme schopni instalovat zóny do druhého dne. Pomáhá nám v tom také náš systém, který slučuje komunikaci a procesy od zaměření a návrhu až po instalaci.

Čekání nesmí působit negativně

Kromě běžného vystavení v regále či druhotného vystavení je pokladna další možností, jak zboží zákazníkovi nabídnout. „Je to specifické místo v prodejně, kterým projde v podstatě každý nakupující, zastaví se zde, případně čeká a má čas se rozhodnout. A hlavně dokáže aktivovat impulz především pro okamžitou spotřebu, rozšířit tak již naplněný nákupní košík a zároveň zpříjemnit zákazníkům čekání a přispět tak k celkovému nákupnímu zážitku,“ podotýká Patrícia Borárošová.

Váš DAGO team

Fotogalerie

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This