Podporujeme děti i seniory

Na světě nejsme sami. Pomáhat je lidské a přirozené, zvlášť těm, kteří si sami pomoci nemohou. Rozhodli jsme se proto letos přispět částkou 250 000 Kč na několik projektů, které mají podle nás velký smysl a skutečně mohou p…

Purina od Nestlé oslavila se zákazníky Globusu den koček

Značka zvířecích krmiv Purina společnosti Nestlé letos na začátku srpna slavila den koček. V Globusu jsme spolu s Nestlé připravili originální hravé vystavení lákající na dlouhodobou slevovou akci.

Značka krmiv pro domácí…

Zlato s Kofolou na POPAI Awards Paris

V kategorii Nápoje prestižní evropské soutěže POPAI Awards Paris jsme si za realizaci paletového ostrova pro značku Rajec přivezli společně s naším klientem Kofolou zlatou medaili. Naše tři další projekty byly oceněny bronz…

Retail Safari v Düsseldorfu

Letošní cesta za inspirací v německém Düsseldorfu ukázala možnosti, jak se mohou prodejny stát příjemnou součástí volného času zákazníka.

V rámci návštěvy veletrhu Euroshop v Düsseldorfu jsme si nenechali ujít naši tradiční…

Jaro přináší další výběr zajímavostí z Pinterestu

Příklady zajímavých a působivých realizací, které pomáhají budovat atmosféru v místě prodeje.
Tyto a mnoho dalších realizací naleznete jako vždy na 

Globalshop Las Vegas 2017: špičková tradiční řešení

25. ročník veletrhu Globalshop Las Vegas 2017 (www.globalshop.org) se letos nesl v duchu sloganu „Experience Defines You“, zákaznická zkušenost tak i zde byla již tradičně na prvním místě.

Oproti düsseldorfskému Euroshopu b…

LG trendy shopping v Alze

Společně se značkou elektroniky LG Electronics jsme vytvořili další zajímavý projekt. Na 42 metrech čtverečních v pražském Alza showroomu jsme se podíleli na plně funkčním shop in shopu prezentujícím hned několik typů produ…

Euroshop 2017 pohledem týmu DAGO

V březnu se v Düsseldorfu konal již tradičně největší veletrh Euroshop zaměřený na reklamu a propagaci. Během pěti dnů měli návštěvníci možnost seznámit se s trendy a tématy, které letos v oblasti prezentace zboží hrají pri…

Orion přináší do obchodů atmosféru Velikonoc

S velikonočními svátky jsou vedle pomlázky a barvených vajec spojeny i čokoládové dobroty pro koledníky. Na to nezapomíná ani přední výrobce čokolády Orion společnosti Nestlé, která se svým zákazníkům rozhodla zprostředkova…

Opojení technologiemi polevilo, prim hraje autenticita

Z naší návštěvy veletrhu Globalshop bylo zřejmé, že adorace digitálními technologiemi ochladla.
Veletrh Globalshop, jenž se letos z Las Vegas přestěhoval zpět do Chicaga, vyzařoval o poznání méně nadšení z digitálních technologií, umělé inteligence a virtuální reality než v uplynulých dvou letech. Jejich prezentace byla mizivá, podobně tomu bylo i na souběžném MPV veletrhu v Paříži. Retailové komunikaci tento rok naopak vévodila klidná autenticita a esenciální snaha o ten nejlepší možný zákaznický zážitek na základě kvalitního in-store designu.

Při procházení jedné ze dvou největších přehlídek in-store komunikace na světě nemohl návštěvník přehlédnout snahu jejích organizátorů o multisenzorický zážitek hodný prezentovaným in-store řešením. Po výstavní hale byly šířeny příjemné vůně, které se během trasy měnily a neustále překvapovaly, uličky mezi expozicemi byly navíc „vystlány“ vysokými koberci s příjemným nášlapem.
Z expozic nás zaujaly především originální realizace pro segment HORECA, které na našem trhu tak zoufale chybí. Pozornost získala také POP média s originálními detaily, například provaz dekorující top kartu stojanu, kovové tyčky tvořící hrany polic v kartonovém stojanu či tisk působící kvazi 3D efektem. Zajímavý byl rovněž hologram systém na praktickém jednoduchém stojanu k aplikaci například do POP displeje.
Tradičně bylo vidět, že americký trh dokáže uživit i vysoce specializované firmy. Vystavovali například specialisté na magnety, zámečky, uzavírací mechanismy či kolečka využitelná pro POP média. Podobně jako na pařížském veletrhu pařížském Marketing Point de Vente (MPV) byl i v Chicagu kladen v rámci veletrhu důraz na interaktivní edukaci, a to například formou tréninku principů vizuálního merchandisingu. V Paříži to byl například koučing in-store komunikačních strategií, návrhů a realizací.
V mnohem větší míře než v Paříži vystavovali na americké půdě asijští dodavatelé. Úroveň jejich sortimentu byla však v porovnání s americkými či evropskými výrobci jako obvykle velmi nízká až ubohá. Zlepšila se pouze jejich proaktivita a schopnost komunikace v angličtině. Jejich početné zastoupení dokazuje intenzivní snahu asociace Shop! Global přilákat z Asie nové členy a propojit je se severoamerickým trhem.
Shop! OMA Awards
Součástí veletrhu byla také celoamerická národní soutěž Shop! OMA Awards, v jejímž rámci na jednom místě soutěžily ty nejlepší POP projekty na světě. Ty i letos prokázaly schopnost posunu svých tvůrců v kreativitě, originalitě i WOW efektu. Zatímco v Paříži nejvíce zazářily realizace z kategorie kosmetiky a beauty, v Chicagu pocházely ty nejatraktivnější a zároveň nejdominantnější exponáty z kategorií FMCG, především alkoholických nápojů, potravin a elektro. Netradiční byla kupříkladu kombinace kartonového dočasného řešení stojanu s aplikovanou digi/sensory movement technologií.
Trendem soutěže byl také příklon k přírodním materiálům a jejich imitací či využívání 3D aplikací a zvětšenin. Letos už nepřekvapily ani tradiční harmonické POP kompozice obalu, produktu a POP média, jejichž kombinace vytvářely zajímavé scénografie.
Zákaznická zkušenost v chicagském pojetí 
Při návštěvě chicagských obchodů nebylo možné nevšimnout si „všudypřítomné posedlosti pozitivní zákaznickou zkušeností“. Není výjimkou, že hned u vchodu prodejny vítá zákazníky její „vedoucí“, který se jich při odchodu ptá na hodnocení nákupu. Stane-li se chyba, například čeká-li zákazník ve fastfoodu déle na svou objednávku, je mu doslova vnucována kompenzace, třeba ve formě dezertu či kuponu na další nákup.
Z navštívených prodejen nás nejvíce zaujal supermarket Whole Foods Market v blízkosti Michigan Avenue, jenž propojuje prodejní prostor se stylovou kavárnou, kde je možné konzumovat také zde zakoupené a vynikající ready to eat produkty. V samotné prodejně se příjemně prolínají vůně ručně vyráběných mýdel s čerstvě mletou kávou. Vybírat je možné z mnohých pick & mix ostrůvků.
Sympatický personál se nejen usmívá, ale i pomáhá skládat nákupy do tašek. Vše působí poctivě, jasně a přehledně, a to jak na úrovni jednotlivostí, tak jako celek. Prodejna WFM dokáže komunikovat a těšit zákazníkovy smysly, aniž by ho něčím nevhodně rozptylovala nebo zdržovala. Jednoznačně se jedná o příklad velmi zdařilého in-store konceptu, ve kterém ztrácíte pojem o čase a těšíte se na příští návštěvu.
Daniel Jesenský & Martin Vorel DAGO, s.r.o.
Text vyšel na portálu Mediaguru.cz a ve zkrácené verzi v týdeníku MarketingSalesMedia

Fotogalerie

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This