Jedinečné kávové moduly zahajují spolupráci J.J.Darboven se sítí pekáren Martin
Na začátku unikátního projektu byla myšlenka na vybavení pekáren Martin moduly pro sortiment káv, které má v portfoliu společnost J.J.Darboven. Ta nás následně oslovila s prvním zadáním, čímž začal poměrně dlouhý, rozsáhlý a pracný projekt, který vyžadoval aktivní...
Jsme u vzniku rumové novinky Ron de Azur
Pro našeho dlouhodobého klienta STOCK Plzeň-Božkov jsme připravili set POP médií k uvedení panamského rumu s názvem Ron de Azur. Již na první pohled je jasné, že provedení POS materiálů předává zákazníkům mnohem více než jen informaci o výrobku. Láká je na výpravu do...
Slovenský nealko trh obohatí novinka z Rajecké doliny
DAGO ve spolupráci s Kofola a.s. vdechuje na prodejních plochách život novým produktům značky pramenitých vod Rajec. Tradiční slovenské bylinky – sladkokyselý Rakytník, lahodný Měsíček a osvěžující Máta – se spojily s pravým čajem a přináší ještě intenzivnější chuť v...
Nový prémiový ležák Krušovice Bohém vstupuje do obchodů velkolepě
Heineken Česká republika, a.s. přichází na tradičně silný pivní trh s novinkou, a tou je prémiový ležák Krušovice Bohém. Už z jeho názvu je patrné, že řešení prezentace značky na prodejní ploše si žádalo kreativu a odvahu. Přenést do vystavení netradiční nápady,...
Royal Crown Cola láká atmosférou jižanské Ameriky na osvěžení i soutěž
Ve spolupráci se společností Kofola a.s. jsme pro Royal Crown Colu připravili na prodejnách Albert a Globus POS nosiče, které nakupujícím umožní vychutnat si pohodu a klid jižanské Ameriky. Přenést se za oceán je možné nejen díky atraktivnímu a originálnímu vystavení...
Hotpointy Jägermeister fandí hokejovému mistrovství světa
Společnost Mast-Jägermeister CZ s.r.o. nabízí fanouškům ledního hokeje možnost zpříjemnit si čekání na vyvrcholení hokejové sezóny. Oblíbená bylinná lihovina Jägermeister se nově prezentuje na prodejních plochách hypermarketů Albert, a to v rámci unikátních...
Aktivace Coca-Cola je vítězem POP STAR 02/2023
Naše aktivace pro společnost Coca-Cola získala první místo v soutěži POP STAR o nejlepší projekt za měsíc únor. Vystavení, které jsme vytvořili u příležitosti soutěže Coca-Cola o lístky do Disneylandu či na pražský Comic-Con, u odborné poroty zaujalo nejvíce svým...
Vystavení DAGO získala dvě nominace na ceny SHOP! France Awards 2023
V letošním ročníku prestižních SHOP! France Awards (v minulých ročnících označeny jako POPAI Awards Paris) máme hned dvě želízka v ohni. Nominaci získal shop-in-shop Sensodyne Nourish, a to v kategorii Zdraví a léčiva (kartonové POS) a dále vánoční paletové vystavení...
Radegast láká na hořkost i světelné a zvukové efekty. Nová aktivace zasáhne lidské smysly
Již od ledna se mohou zákazníci ve vybraných hypermarketech Albert setkat s novými aktivacemi piva Radegast, které jsme zhotovili ve spolupráci se společností Plzeňský Prazdroj. Pro výrobu setu POS materiálů bylo využito hned několik inovativních prvků tak, aby se...
Hrdinové Marvelu vyzývají k soutěži v in-store kampani Coca-Cola
Spolupráce dvou ikonických značek, jakými jsou Coca-Cola a Marvel, si žádá něco výjimečného. K právě probíhající soutěži o zájezd do Marvel Avengers Campusu v Disneylandu Paris jsme pro Coca-Colu připravili hned několik vystavení pro český a slovenský trh.
POP kampaně: Kdy se vyplatí větší investice?
![foto_pop-kampane-kdy-se-v53](https://www.dago.cz/wp-content/uploads/2018/09/foto_pop-kampane-kdy-se-v53-1.jpg)
Cena není vždy primárním atributem, kterým by se měl zadavatel při výběru POP kampaně řídit. Je třeba vzít v potaz i odbornost, kreativitu, know how, spolehlivost či vlastní zkušenost s daným dodavatelem. Kvalitně zpracovaná POP kampaň totiž zaručuje kýženou efektivitu.
Celkové investice do POP kampaní a in-store reklamy rok od roku mírně rostou, nebo v době recese alespoň výrazně neklesají jako některé jiné mediatypy. Důvody jsou prosté: efektivita dobrých kampaní a průzkumy průběžně prokazovaná nízká míra přesycenosti nakupujících reklamními nosiči v obchodech. Zadavatelé díky důrazu na celkovou kvalitu a efektivitu POP projektu a na průběžné zlepšování jejich zařazování do integrované kampaně snáze nacházejí cesty, jak plnit v této nelehké době své obchodní cíle. A také díky tomu jsou otevřenější do in-store kampaní investovat.
Vedla k tomu dlouhá cesta přes zvýšený tlak na cenu a vyšší vyjednávací sílu nákupních oddělení zadavatelů a v té souvislosti narušená dlouhodobá partnerství mezi zadavateli a jejich dodavateli, respektive striktní tendry na každý projekt a související častá ad hoc změna dodavatelů. S rostoucím počtem takto vzniklých realizací ale zadavatelé sami zjistili, že nejlevnější varianty nejsou vždy nejefektivnější. Často totiž trpěla kvalita projektů.
Fakt, že v současnosti vznikají lepší realizace než kdykoli dřív, je dán postupnou stabilizací trhu. Pohybujeme se v období rozumného kompromisu. Stále je pečlivě dohlíženo na ceny projektů, při výběru dodavatelů jsou ale zároveň brány v úvahu i další důležité atributy – odbornost, kreativita, know how, spolehlivost nebo dlouhodobá zkušenost s dodavatelem. Ekonomická recese tak v podstatě ozdravila trh s POP médii.
Lze (si) obhájit nákladnější řešení?
Většina zadavatelů chce investovat efektivně. Cena je pro ně tedy jednou z prvních proměnných, na kterou myslí. Pokud ale komplexní a často nákladnější projekt splňuje kritéria maximální efektivity a jednotlivé atributy, které evidentně naplní marketingový cíl projektu, jsou srozumitelné a jasné, zadavatelé často přistoupí k sofistikovanějším řešením a investicím větších rozpočtů. POP pak nevychází primárně jen z ceny a technických nároků, ale především z účelu, který výslednou kvalitu reprezentuje potenciálem naplnit očekávání zadavatele.
Jak ale zjistit, že investuji správně? Zadavatel snažící se dosáhnout co nejnižší ceny by si měl vždy nechat vyložit jasné argumenty. V návrzích kampaní bývají běžně popsány aspekty v kategorii „CO“ je navrženo. Stejně důležité je ale ptát se na otázky „PROČ“ a „JAK“. Proč návrh vypadá, jak vypadá? Jaké za ním stojí kontextuální myšlenky, nápady v souvislosti s místem určení, cílovým nakupujícím? Jakou má tento segment sehrát roli v komplexní komunikační kampani? Jak souvisí s produkty a jak přesně podporuje jejich prodej? Souzní-li zadavatel s odpověďmi na tyto otázky, vydává se správnou cestou. A klidně to může být ta nejlevnější z možných.
Martin Vorel
DAGO, s.r.o.
Reagujte na: martin.vorel@dago.cz