Kávě jsme věrni. Než nás zláká chuť na jinou.

Úžasná chuť a vůně, rela­xace, „nakopnutí“, chvilka odpočinku nebo jen podvě­domá rutina. Každý z nás, kdo kávu pijeme a kdo si ji kupujeme, v ní vidíme jiného společníka. Doby, kdy si lidé vybírali pouze mezi zrnko­vou a rozpustnou kávou, jsou nenávratně pryč.

Olivové oleje prodávejte přes ekologii a přírodu

„Strava, která je založena na velkém množství olivového oleje, přináší blahodárné účinky na lidský organismus.“ Je to již několik let, co tato věta obletěla celý svět a olivový olej zažil svůj boom. V obchodech se řešilo jen jedno – zda je olej panenský, za studena lisovaný a 100% přírodní.

Regál jako nejefektivnější POP médium a nástroj category managementu

Regálové systémy všichni známe. Dlouhá léta je můžeme vidět v každém maloobchodě. Slouží převážně jako nosič produktů. Čím více polic, tím lépe. Každý má jinou barvu, velikost, celkové rozměry. Některé si pořídil přímo maloobchodník a některé dodal dodavatel zdarma. Za historii podnikání každého obchodu vznikla směs regálových systémů, v nichž je mírný nepořádek.

Důležitou roli sehrají pohyb, světlo a zvuk

Vývoj POP je velmi úzce spjat s obalovým trhem. Jakýkoliv obal produktu představuje de facto základní klíč k tvorbě POSM, od kterého se odvíjí finální grafický design, výběr materiálu pro produkční část a následná implementace v místě prodej.

Případová studie: Jak na chaotickou správu POS realizací?

Na výrobě a instalaci POS materiálů se podílí celá řada subjektů. Vstupuje do ní mnoho osob na straně výrobce, klienta a prodejce. Čím je projekt rozsáhlejší, tím vzrůstá pravděpodobnost, že se realizace neodehraje zcela hladce. Jak tedy zajistit, aby byla správa každého projektu efektivnější a přehlednější?

Retail po koroně? Čekejme posilování on-linu a silné Vánoce

Bezpečnostní opatření, která měla zabránit dalšímu šíření koronaviru, se začínají pomalu uvolňovat. Zdá se, že se život pomalu navrací do normálu. Už teď je ale jasné, že ekonomické následky krize, kterou jsme si v uplynulých týdnech prošli, budou dlouhodobé a projeví se ve většině odvětví. Jak se covid-19 podepíše na budoucnosti retailového prostředí?

Dodavatel nebo strategický partner – kdo přinese větší hodnotu?

Česká a Slovenská republika je v segmentu POS marketingu neuvěřitelná. Chrlíme obrovské množství nosičů, vytváříme řadu promočních aktivit a máme spoustu prodejen, kde lidé nakupují a firmy jako my pomáhají prodávat. Roste ale také prodejní efekt? Měli bychom se vždy zaměřovat pouze na výnos z prodejů, nebo máme budovat značku? Jak si na tom stojíme ve srovnání se zahraničím?

BLOG: 10 taktik ke stimulaci impulzívních nákupů

V době, kdy lidé čím dál více nakupují na internetu, nabývají impulzívní nákupy v kamenných obchodech na důležitosti. Jsou podněcovány především správně zvolenými produkty, jejich umístěním, anebo získáním pozornosti nakupujících. V těchto 10 tipech se můžete seznámit s možnostmi, jak zvýšit jejich frekvenci i hodnotu.

POP Trendy v Pet food kategorii

Tržby v segmentu Pet food každoročně stoupají. Tato kategorie však doposud nevyčerpala všechny možnosti inovací v oblasti POS prostředků, které pokud jsou správně navrženy a jdou s aktuálními trendy, zajistí navýšení prodejů i o několik procent.

Domácí mazlíčci se stávají plnohodnotnými členy rodiny, a tak je na ně při nákupu krmiva i nahlíženo. Zákazníci se již nespokojí s jakoukoliv kvalitou krmiva, chtějí prémiové a super prémiové produkty, a ty je také třeba prémiově prezentovat. Vliv humanizace na nákupní rozhodování zákazníků se pomalu začíná promítat i do této oblasti a dotýká se nejen způsobu výroby a složení krmiva, dostupnosti, ale i formy jak, kde a v jakém obalu je prezentováno. Mnoho „němých tváří“ trpí například dentálními problémy, alergiemi či oslabenou imunitou, a právě u výše zmíněného vidíme jako tvůrci a producenti POP komunikačních řešení stále řadu nevyčerpaných příležitostí.

Velký potenciál v současnosti pozorujeme také ve specializovaných prodejnách a veterinárních zařízeních. Tyto dva segmenty se již delší dobu drží stranou a jsou právě těmi, kteří zákazníci navštěvují nejčastěji, i když v případě veterinární ordinace ne zcela dobrovolně. Nejsou zde stimulovány pozitivní emoce, chybí inspirativní zóna, informace o novinkách. Vše bývá jeden velký stres. Proč například tuto návštěvu na veterinární klinice nevyužít jako prostor pro vytvoření inspirativní zóny našeho produktu/značky? Jednoduché digitální zařízení, které nás dle dané problematiky odnaviguje do příslušné kategorie a na konkrétní produkty a smysluplně zákazníka poučí na relevantním místě, v relevantním čase (např. dentální problémy – dentální tyčinky, tabletky atp.)

Z hlediska aktivace prostřednictvím POP médií však i nadále postrádáme ve specializovaných prodejnách, v obchodních řetězcích i tradičním trhu atypická vystavení, vystavení spojená s danou potřebou, problematikou, příležitostí či ročním obdobím.

Trendem se stávají:

  • Atypické permanentní stojany (důraz kladen na tvar, použité materiály, světelné a 3D prvky), které prezentují značku v neobvyklém provedení. Díky odlišení se od konkurence a jednoznačnému vysvětlení benefitů produktu je zákazník schopen pochopit, že jde o nový produkt, nebo výrazně odlišný od současné nabídky běžného sortimentu.
  • Stojany evokující prostředí mazlíčka (stojan ve tvaru psí boudy, kočičího škrabadla atp.). Důležité je klienta v prodejnách zaujmout. Zákazníci v tomto segmentu většinou kupují zaběhnuté značky a přimět je přejít na alternativní bývá problém. Ten ale lze vyřešit „vyrušením“ v podobě netradičního řešení a dobrou emoční a funkční argumentací.
  • POP média na produkty pro speciální příležitosti, například na pamlsky (výcvik), oblečky (zimní období) a podobně.
  • Vystavení, která vyvolají WOW efekt a svým designem naprosto odvedou pozornost od konkurenčních výrobků, například endcap ala JOJO v cukrovinkách. Jedná se velmi výrazné displaye, které jsou založeny na barvách, zvuku, designu a dotýkají se našich emocí. Segment cukrovinek neustále míří na naše chutě. Bohužel pet segment zatím prezentuje především obaly produktů a emoce nám často nepřináší. Zde je velký potenciál například pro prezentace novinek, při zavádění nových trendů, launchování nových produktů a podobně.
  • Regálové moduly s komplexním portfoliem dané značky. Vše najde zákazník na jednom místě. V tomto případě je důležitá komplexnost. Pokud je můj mazlíček navyklý konzumovat například granule jedné značky, pak rozšířením portfolia a seznámení zákazníka s tímto portfoliem může vést k jeho edukaci a rozšíření nákupu o další produkty. Bohužel některé prodejny stále příliš nefungují z pohledu inspirace, ale spíše jako přeplněné místnosti s baleními produktů.
  • Čela/endcapy: musí zaujmout a vyvolat emoce

  • I dočasné a ekonomické kartonové řešení může být v případě zapojení kreativity správnou volbou a doručí kýžené výsledky.
  • Dny našich mazlíčků: Světový den zvířat, Mezinárodní den koček, Mezinárodní den psů,…
    Trendem v FMCG je maximální soustředění na aktivity v době svátků. Nejen slevy, akce 2+1, či obdobné aktivity podporují prodej. Samotné vystavení v prodejně, které je založeno na opět odlišném vystavení jako například paletový ostrov Purina vede opět k zábavnému vyrušení a pochopení příležitosti, kde a jak to zákazník očekává. Pokud ale emoce necháme příliš na uzdě, nemůžeme se divit, že se prodeje podobají těm dosavadním. Chcete více? Dělejte pro to více a zapojte více váš marketing do aktivit kolem svátků!
  • 3V (Vánoce, Valentýn, Velikonoce): celosvětové svátky, prolínající se i do života našich mazlíčků – nejdůležitější období – nejhůře prezentované. Stres, množství produktů, slevy jsou charakteristikou tohoto období. Nicméně zahraničí a opět segment FMCG řádně těží z emocí, které doprovází tyto nejplošnější svátky. Zkuste se zamyslet, zdali by nešlo vaše produkty prezentovat jinak, výrazněji. Například na originálních tematických stojanech, paletových vystaveních a endcapech s kreativními spojeními vašich produktů s patřičným svátkem. Inspirací opět mohou být například cukrovinky, které s těmito obdobími aktivně a kreativně pracují nejvíce.
  • Inspirace: je jasně prokázáno, že řada nakupujících se nechá v prodejnách inspirovat a nákup pak provede za předpokladu, že inspirace se změnila v zájem. Pokud vytvoříte POP aktivity, které vás odliší a zákazníka inspirují, emočně vyruší a zaujmou, můžete dosáhnout nejen navýšení prodejů ale především přispět k hodnotě vašich značek.

Výčet těchto trendů skýtá pro kategorii Pet food příležitost k zamyšlení nad novými možnostmi a příležitostmi, kam se v místě prodeje posouvat dále. Ať se nám to společně v této štědré době daří v duchu „tripple-win“ principu, který zodpovědně cílí na spokojenost maloobchodníka, značky i koncového zákazníka.

Marek Končitík a Eva Perglová

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This