Doba pečení se blíží. ECG promuje na prodejní ploše kuchyňské roboty
Od října mohou spotřebitele v prodejnách tuzemské́ sítě Expert Elektro nově zaujmout jedinečné́ POP stojany zhotovené pro značku ECG.
Dvojnásobné zlato ze soutěže POPAI Awards
Ve čtvrtek 24. listopadu se jako každý rok konalo slavnostní vyhlášení výsledků soutěže POPAI Awards. V této soutěži jsou oceňovány nejlepší projekty in store komunikace na domácím trhu. I v letošním roce jsme uspěli a odnášíme si zlato celkem ze dvou kategorií.
Čerstvý pohled na tradiční obor: Hodnocení pro Marketing & Media
Udělat z důvěrně známé věci, jakou je nákup potravin, příjemně překvapivý zážitek, se snaží designéři po celém světě.
Shop in shopy pro Pilsner Urquell získaly první místo v soutěži POP STAR
Portál Mistoprodeje.cz ve spolupráci se společností ppm factum vyhlásil nového vítěze soutěže POP STAR. „Zlatou medaili“ si za měsíc září odnáší naše realizace shop in shopů pro Pilsner Urquell.
Pomáháme tam, kde je to potřeba
Uvědomujeme si, jak důležité je pomáhat slabším a nezavírat oči před problémy, které tíží ostatní. Proto moc rádi podporujeme aktivity, které dávají smysl a přinášejí radost ostatním.
Shop in shop Semtexu promuje novou kampaň Kofoly a zaujme virtuální realitou
Značka energetických nápojů Semtex přichází společně s komunikační agenturou Dago s novými shop in shopy, které mají mimo jiné zvýšit povědomí o nové kampani s názvem „Life is funny, když máš money“.
Halloween je pro děti: Hodnocení pro Marketing & Media
Pojďme se bát… Ale krásně bát! Jak se neztratit v oranžovém moři a prodat o trochu více bonbónů, čokolád, dekorací, bublinek i dýní? Ta nejlepší halloweenská vystavení pro časopis Marketing & Media hodnotila Radka Hejduková.
Nová zimní edice, která vám dá křídla: Red Bull s příchutí jablka a fíku
Společnost Red Bull opět přichází s novou sezonní edicí svých energetických nápojů.
Nápoje Fanta sázejí na Halloween
Halloween sice není typický český svátek, přesto pro obchodníky představuje skvělou příležitost k navázání kontaktu se zákazníky způsobem, jaký si jindy nemohou dovolit.
Podzim v Albertu: Pilsner Urquell opět sází na historii a tradici
Výrobce oblíbeného českého piva – společnost Plzeňský Prazdroj, spojil své síly s komunikační agenturou Dago.
POP Trendy v Pet food kategorii
Tržby v segmentu Pet food každoročně stoupají. Tato kategorie však doposud nevyčerpala všechny možnosti inovací v oblasti POS prostředků, které pokud jsou správně navrženy a jdou s aktuálními trendy, zajistí navýšení prodejů i o několik procent.
Domácí mazlíčci se stávají plnohodnotnými členy rodiny, a tak je na ně při nákupu krmiva i nahlíženo. Zákazníci se již nespokojí s jakoukoliv kvalitou krmiva, chtějí prémiové a super prémiové produkty, a ty je také třeba prémiově prezentovat. Vliv humanizace na nákupní rozhodování zákazníků se pomalu začíná promítat i do této oblasti a dotýká se nejen způsobu výroby a složení krmiva, dostupnosti, ale i formy jak, kde a v jakém obalu je prezentováno. Mnoho „němých tváří“ trpí například dentálními problémy, alergiemi či oslabenou imunitou, a právě u výše zmíněného vidíme jako tvůrci a producenti POP komunikačních řešení stále řadu nevyčerpaných příležitostí.
Velký potenciál v současnosti pozorujeme také ve specializovaných prodejnách a veterinárních zařízeních. Tyto dva segmenty se již delší dobu drží stranou a jsou právě těmi, kteří zákazníci navštěvují nejčastěji, i když v případě veterinární ordinace ne zcela dobrovolně. Nejsou zde stimulovány pozitivní emoce, chybí inspirativní zóna, informace o novinkách. Vše bývá jeden velký stres. Proč například tuto návštěvu na veterinární klinice nevyužít jako prostor pro vytvoření inspirativní zóny našeho produktu/značky? Jednoduché digitální zařízení, které nás dle dané problematiky odnaviguje do příslušné kategorie a na konkrétní produkty a smysluplně zákazníka poučí na relevantním místě, v relevantním čase (např. dentální problémy – dentální tyčinky, tabletky atp.)
Z hlediska aktivace prostřednictvím POP médií však i nadále postrádáme ve specializovaných prodejnách, v obchodních řetězcích i tradičním trhu atypická vystavení, vystavení spojená s danou potřebou, problematikou, příležitostí či ročním obdobím.
Trendem se stávají:
- Atypické permanentní stojany (důraz kladen na tvar, použité materiály, světelné a 3D prvky), které prezentují značku v neobvyklém provedení. Díky odlišení se od konkurence a jednoznačnému vysvětlení benefitů produktu je zákazník schopen pochopit, že jde o nový produkt, nebo výrazně odlišný od současné nabídky běžného sortimentu.
- Stojany evokující prostředí mazlíčka (stojan ve tvaru psí boudy, kočičího škrabadla atp.). Důležité je klienta v prodejnách zaujmout. Zákazníci v tomto segmentu většinou kupují zaběhnuté značky a přimět je přejít na alternativní bývá problém. Ten ale lze vyřešit „vyrušením“ v podobě netradičního řešení a dobrou emoční a funkční argumentací.
- POP média na produkty pro speciální příležitosti, například na pamlsky (výcvik), oblečky (zimní období) a podobně.
- Vystavení, která vyvolají WOW efekt a svým designem naprosto odvedou pozornost od konkurenčních výrobků, například endcap ala JOJO v cukrovinkách. Jedná se velmi výrazné displaye, které jsou založeny na barvách, zvuku, designu a dotýkají se našich emocí. Segment cukrovinek neustále míří na naše chutě. Bohužel pet segment zatím prezentuje především obaly produktů a emoce nám často nepřináší. Zde je velký potenciál například pro prezentace novinek, při zavádění nových trendů, launchování nových produktů a podobně.
- Regálové moduly s komplexním portfoliem dané značky. Vše najde zákazník na jednom místě. V tomto případě je důležitá komplexnost. Pokud je můj mazlíček navyklý konzumovat například granule jedné značky, pak rozšířením portfolia a seznámení zákazníka s tímto portfoliem může vést k jeho edukaci a rozšíření nákupu o další produkty. Bohužel některé prodejny stále příliš nefungují z pohledu inspirace, ale spíše jako přeplněné místnosti s baleními produktů.
- Čela/endcapy: musí zaujmout a vyvolat emoce
- I dočasné a ekonomické kartonové řešení může být v případě zapojení kreativity správnou volbou a doručí kýžené výsledky.
- Dny našich mazlíčků: Světový den zvířat, Mezinárodní den koček, Mezinárodní den psů,…
Trendem v FMCG je maximální soustředění na aktivity v době svátků. Nejen slevy, akce 2+1, či obdobné aktivity podporují prodej. Samotné vystavení v prodejně, které je založeno na opět odlišném vystavení jako například paletový ostrov Purina vede opět k zábavnému vyrušení a pochopení příležitosti, kde a jak to zákazník očekává. Pokud ale emoce necháme příliš na uzdě, nemůžeme se divit, že se prodeje podobají těm dosavadním. Chcete více? Dělejte pro to více a zapojte více váš marketing do aktivit kolem svátků! - 3V (Vánoce, Valentýn, Velikonoce): celosvětové svátky, prolínající se i do života našich mazlíčků – nejdůležitější období – nejhůře prezentované. Stres, množství produktů, slevy jsou charakteristikou tohoto období. Nicméně zahraničí a opět segment FMCG řádně těží z emocí, které doprovází tyto nejplošnější svátky. Zkuste se zamyslet, zdali by nešlo vaše produkty prezentovat jinak, výrazněji. Například na originálních tematických stojanech, paletových vystaveních a endcapech s kreativními spojeními vašich produktů s patřičným svátkem. Inspirací opět mohou být například cukrovinky, které s těmito obdobími aktivně a kreativně pracují nejvíce.
- Inspirace: je jasně prokázáno, že řada nakupujících se nechá v prodejnách inspirovat a nákup pak provede za předpokladu, že inspirace se změnila v zájem. Pokud vytvoříte POP aktivity, které vás odliší a zákazníka inspirují, emočně vyruší a zaujmou, můžete dosáhnout nejen navýšení prodejů ale především přispět k hodnotě vašich značek.
Výčet těchto trendů skýtá pro kategorii Pet food příležitost k zamyšlení nad novými možnostmi a příležitostmi, kam se v místě prodeje posouvat dále. Ať se nám to společně v této štědré době daří v duchu „tripple-win“ principu, který zodpovědně cílí na spokojenost maloobchodníka, značky i koncového zákazníka.
Marek Končitík a Eva Perglová
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY