Předpovědi pro retailový trh pro tento rok, publikované globální asociaci Shop! Je to sice platné pro USA, nicméně inspirativní i pro nás. US retail je o pár kroků před námi a zde se promítající trendy se často následně objeví také v Evropě a na českém trhu.

Podpora růstu bude vyžadovat mimořádná kreativní opatření

Ať už jde o nákupy za dolary, crossmarketingová partnerství nebo jiné hodnotové nabídky, 71 procent špičkových maloobchodníků říká, že v roce 2024 navýší počet propagačních akcí.

Bezproblémový maloobchod změní definici potěšení z nakupování

Maloobchodníci a značky v tuto chvíli umožňují bezproblémové nakupování – kdekoli, kdykoli a cokoli – a oslovují spotřebitele pomocí inovativních taktik a převratných technologií.

Umělá inteligence podpoří efektivitu maloobchodu a zkušenosti nakupujících

Generaci Z nejvíce vyhovuje, když maloobchodníci používají AI ke zlepšení jejich zážitku z nakupování prostřednictvím personalizovaných odměn/doporučení.

Nakupující upřednostní to, co v jejich produktech NENÍ

Zrychlení trendu čistých etiket na potravinách v USA vyvolalo schválení zákona o bezpečnosti potravin* v Kalifornii v roce 2023, který vstoupí v platnost v lednu 2027. (*jedná se o legislativu zakazující výrobu, prodej nebo distribuci potravin obsahujících čtyři „možné toxické chemické přísady“ – bromovaný rostlinný olej, bromičnan draselný, propylparaben nebo červené barvivo 3.)

Maloobchodníci „přiloží pod kotlem“, aby přilákali strávníky

V roce 2024 budou maloobchodníci, c-stores a restaurace soupeřit o „žaludky“ nakupujících, což nadále bude stírat hranice mezi stravovacími službami a maloobchodem, protože to také přináší nové příležitosti pro růst prodejních kanálů a uspokojuje měnící se požadavky zákazníků.

Zdroj textu.

Zdroj ilustrační fotografie: StockSnap – Pixabay.

Pin It on Pinterest

Share This