Budvar se spojil s Kofolou a předělal nápoje v Ternu
Českobudějovická prodejna Terno láká zákazníky předělanou kategorií piv a nealko nápojů. Je designově vzdušnější a přehlednější, což má vést ke zpříjemnění nakupování. Pilotní realizace je navržená podle výstupů ročního výz…
Devět ocenění z POPAI AWARDS, Captain Morgan je absolutní vítěz
Na letošních POPAI Awards o nejlepší in-store reklamní prostředky se nám opět podařilo uspět a získali jsme celkem devět ocenění pro sedm projektů včetně absolutního vítězství. To získalo vystavení Captain Morgan, které je…
Nové pokladní zóny od Nestlé zvyšují prodej cukrovinek o více než polovinu
Nestlé realizuje v Česku a na Slovensku dodávky pokladních zón do maloobchodních prodejen. Nese s tím spojené náklady a obchodům nabízí také výrazné zvýšení prodejů kategorie cukrovinek, které v testech dosáhly 57 %. Zajist…
I tento rok se snažíme pomáhat
Uvědomujeme si, že pokud se nám daří, nesmíme být lhostejní vůči těm slabším a nesmíme na ně zapomínat. Pokud něco pro ně můžeme udělat, měli bychom to brát jako samozřejmost.
Dago každým rokem přispívá na několik organiza…
V Electroworldu spolu s Nestlé vylepšujeme prezentaci kapslové kávy
Prodejce elektrospotřebičů Electroworld spouští v prodejnách redesign kategorie kapslové kávy. Aktuálně se testuje na dvou prodejnách, do konce roku jich bude dalších pět, v příštím roce zbývající. Projekt koordinujeme se záš…
Robot Karel je k zastižení v Albertu a Hrušce
Kampaň Kofoly s robotem Karlem zaměřenou na podporu nových příchutí probíhá také v in-store prostředí. Po Globusu nyní běží v prodejnách Aholdu a vybraných obchodech Hruška. V tomto vystavení dal klient proti minulosti větš…
Captain Morgan brázdí vody prodejen Globus
V průběhu července je v řetězcích Globus k vidění akční vystavení připomínající loď, které jsme pro značku Captain Morgan vytvořili. Vedle důrazu na prodejní akci je záměrem také rozvoj značky. Výrazným rysem je námořní sty…
Podařilo se nám proměnit všech pět nominací: Z POPAI Awards Paris si vezeme zlato, dvě stříbra a dva bronzy
Ve čtvrtek se nám podařilo proměnit všechny nominace a získali jsme první místo za vystavení Lego Duplo, druhé a třetí místo v kategorii nápojů pro Jaegermeister a Birell a druhé místo za playtable, u něhož si zákazníci v G…
Jarní dávka čerstvého Pinterestu
Analogové realizace opět předmětem zájmu
Pařížský veletrh příliš technologických inovací neukázal. Kreativita spočívala především v originálním designu a kombinacích materiálů.
Veletrh Marketing Point de Vente (MPV) si tradičně „vystačil“ s jedním pavilonem v pař…
Redesign sekce cukrovinek pro Nestlé: využití reflexe nákupního chování
![foto_redesign-sekce-cukro160](https://www.dago.cz/wp-content/uploads/2017/08/foto_redesign-sekce-cukro160-e1539628889348.jpg)
Category team společnosti Nestlé si proto vytyčil ambiciózní cíl, chtěli tuto kategorii u zákazníků zatraktivnit a tím je přesvědčit k nákupu. „Z našich výzkumů jsme věděli, že největším problémem je motivovat nakupující ke vstupu do cukrovinkové uličky. Přestože touto uličkou projde jen každý desátý zákazník, je tato část obchodu pro nás z pohledu objemu prodejů stále nejdůležitějším místem. Je zde totiž nejvyšší míra interakce s výrobky a prodejní konverze, tedy podíl lidí, kteří projdou kolem prodejního místa a nakoupí,“ vysvětluje pozadí projektu David Wurst, specialista pro rozvoj kategorie cukrovinek z Nestlé a doplňuje, že důvody, proč cukrovinkovou uličku lidé v obchodě nenavštíví, jsou různé.
Kategorie cukrovinek je často umístěna mimo přirozenou zákaznickou cestu obchodem a nakupující tak na cukrovinky, které jsou z velké části nakupovány na základě impulzívního rozhodnutí, v obchodě zkrátka nenarazí. Jindy mají zákazníci již nakoupeno z druhotných umístění, kde dostanou zpravidla nejen dobrou cenu, ale zároveň nemusí řešit složité rozhodování, co nakoupit. Někteří se zase cukrovinkové uličce vyhýbají kvůli její „nezdravé“ pověsti.
Tato zjištění byla pro Nestlé natolik zajímavá, že se rozhodli hlouběji zkoumat motivy, nákupní mise a obecně celý rozhodovací proces zákazníka cukrovinek. Po podrobné analýze dat zjistili, že současná segmentace kategorie podle produktových atributů neodpovídá tomu, jak se rozhoduje současný nakupující: „Oproti zažitým zvyklostem v našem segmentu jsme zjistili, že primárním faktorem rozhodovacího procesu při nákupu je příležitost spotřeby,“ upřesňuje David Wurst. Na základě kvalitativních výzkumů jsme poté identifikovali tři základní spotřební příležitosti – individuální konzumaci, dárek a nákup pro rodinu.
Celý tento nový koncept otestovalo Nestlé v několika prodejnách moderního typu, kde kromě nového rozdělení výrobků vyvinuli ve spolupráci s námi také navigační POP média. Ta musela být dostatečně poutavá, inovativní a stimulující zvědavost a zájem zákazníků. Hlavním cílem bylo ztvárnit rozdělení na subkategorie podle příležitostí spotřeby „pro mě“, „pro tebe“ a „pro nás“. Prostor uličky cukrovinek není velký a podmínky realizace skýtaly množství omezení. Regálové sestavy nelze měnit, není možné umisťovat POP materiály nad nimi a podobně. Spolu s klientem proto navrhli jako hlavní prostředek komunikace na prodejně stoppery umístěné přímo na regálu. Jejich předností je krom celkové vizuální atraktivity také dominance a kontrast působící na procházející zákazníky. Stoppery jsou světelné a je možné měnit jejich komunikační obsah. Vedle stopperů upozorňují na kategorie také podlahové polepy a barevné cenovkové lišty. Vše je pak barevně sladěno dle jednotlivých subkategorií pro maximální přehlednost a dobrou orientaci zákazníka. Výsledkem je přehlednější navigace nakupujících, kteří jsou při vchodu do uličky postaveni před tři hlavní kategorie místo dřívějších šesti. Nová segmentace kategorie zároveň lépe odpovídá potřebám a rozhodovacím preferencím zákazníků.
Jejich reakce po změně byly ze 60 % pozitivní, prodeje v kategorii se v porovnání s předchozím rokem zvýšily o 5 %. Dobré výsledky byly potvrzeny i porovnáním s kontrolními obchody ve stejném období. „S výsledkem změny navigace podle příležitosti jsme spokojeni. V současné době je řešení nasazeno v 10 obchodech v České republice a na Slovensku a jednáme o dalších instalacích. Projekt jednoznačně ukázal, že práce se shopper insighty a výzkumy je smysluplná a vede k řešením prospěšným jak po obchodní stránce, tak především z pohledu lepší zákaznické zkušenosti,“ uzavírá David Wurst z Nestlé.
Členové realizačního týmu:
David Wurst, Category Specialist Confectionery, Nestlé
Jakub Krupička, Channel Development Specialist, Nestlé
Marek Končitík, Dago
Tomáš Žáček, Dago
Milan Marek, 3D Designér, Dago
Váš DAGO team
Fotogalerie
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY