Pampers láká maminky interaktivním modulem
Jak zatraktivnit prostředí dětské sekce, konkrétně jednorázových plenek, a edukovat nakupující, jsme vymysleli společně se společností Procter & Gamble. V obchodním řetězci Globus jsme realizovali kampaň na podporu prém…
Další chuťovky z Pinterestu
Opět jsme pro vás vybrali zajímavé realizace, které jsme objevili na Pinterestu.
Nechte se inspirovat v naší fotogalerii nebo na Pi…
Jack Daniel’s oslavil 150. výročí s originálními regály v Tescu
U příležitosti 150. výročí založení první palírny Jack Daniel’s připravila společnost Brown-Forman pro zákazníky kampaň s limitovanou edicí whiskey Jack Daniel’s a prémiovými doprovodnými předměty. V obchodním řetězci Tesco…
Společnost Pet Center představila novou podobu poboček
Prodejce potřeb pro domácí mazlíčky Pet Center redesignuje prodejny a své zákazníky láká na vzdušnější a modernější prostředí. Modernizované pojetí in-store designu se netýká pouze nově otevřených prodejen, ale postupně se…
Originální Metaxa party
S nápadem, jak originálně ozvláštnit nadcházející letní party jsme přišli společně se společností Rémy Cointreau. Svým zákazníkům v Bratislavě nabízí během letních měsíců k pronájmu kontejner Metaxa Partyhaus zařízený jako…
Nescafé Dolce Gusto zve na kávu s novou podobou stojanů
Společnost Nestlé připravila pro milovníky kávy nový branding a také větší balení oblíbené kávy Nescafé Dolce Gusto. Jako součást komplexní podpory jsme pro klienta zrealizovali moderní a elegantní vystavení, které nyní lák…
Vítězství na POPAI Awards v Paříži pro tři naše projekty
Z letošního ročníku prestižní evropské soutěže POPAI Awards Paris putují do České republiky hned tři ocenění a všechna pro projekty realizované naší společností. Z Francie si přivezeme jedno zlaté umístění, jedno stříbrné a…
DAGO je nově partnerem výzkumného projektu POPAI CE
Znalost maloobchodního trhu v České republice je pro naší práci zásadní. Současně nám velmi záleží na jeho fungování, a proto jsme v DAGU přivítali možnost stát se partnerem výzkumného projektu asociace POPAI CE zaměřeného…
Metaxa domácí party a Kingswood Rosé s příjemným posezením se ciderem
Hned dvě realizace pro produkty z kategorie alkoholických nápojů jsme dostali od našich klientů příležitost vyvinout a implementovat do prodejen. Jednou z nich je originální regálový modul Metaxa, který radí zákazníkům, jak…
Vitana farmářské tržiště v hypermarketech
Praha, 9. května 2016 – Společnost Vitana, lídr v polévkové produktové kategorii, představila novou řadu polévek a rozhodla se podpořit launch lákavým vystavením. Zákazníky ke skvělým produktům lákala realizace, díky níž si…
Redesign sekce cukrovinek pro Nestlé: využití reflexe nákupního chování
Category team společnosti Nestlé si proto vytyčil ambiciózní cíl, chtěli tuto kategorii u zákazníků zatraktivnit a tím je přesvědčit k nákupu. „Z našich výzkumů jsme věděli, že největším problémem je motivovat nakupující ke vstupu do cukrovinkové uličky. Přestože touto uličkou projde jen každý desátý zákazník, je tato část obchodu pro nás z pohledu objemu prodejů stále nejdůležitějším místem. Je zde totiž nejvyšší míra interakce s výrobky a prodejní konverze, tedy podíl lidí, kteří projdou kolem prodejního místa a nakoupí,“ vysvětluje pozadí projektu David Wurst, specialista pro rozvoj kategorie cukrovinek z Nestlé a doplňuje, že důvody, proč cukrovinkovou uličku lidé v obchodě nenavštíví, jsou různé.
Kategorie cukrovinek je často umístěna mimo přirozenou zákaznickou cestu obchodem a nakupující tak na cukrovinky, které jsou z velké části nakupovány na základě impulzívního rozhodnutí, v obchodě zkrátka nenarazí. Jindy mají zákazníci již nakoupeno z druhotných umístění, kde dostanou zpravidla nejen dobrou cenu, ale zároveň nemusí řešit složité rozhodování, co nakoupit. Někteří se zase cukrovinkové uličce vyhýbají kvůli její „nezdravé“ pověsti.
Tato zjištění byla pro Nestlé natolik zajímavá, že se rozhodli hlouběji zkoumat motivy, nákupní mise a obecně celý rozhodovací proces zákazníka cukrovinek. Po podrobné analýze dat zjistili, že současná segmentace kategorie podle produktových atributů neodpovídá tomu, jak se rozhoduje současný nakupující: „Oproti zažitým zvyklostem v našem segmentu jsme zjistili, že primárním faktorem rozhodovacího procesu při nákupu je příležitost spotřeby,“ upřesňuje David Wurst. Na základě kvalitativních výzkumů jsme poté identifikovali tři základní spotřební příležitosti – individuální konzumaci, dárek a nákup pro rodinu.
Celý tento nový koncept otestovalo Nestlé v několika prodejnách moderního typu, kde kromě nového rozdělení výrobků vyvinuli ve spolupráci s námi také navigační POP média. Ta musela být dostatečně poutavá, inovativní a stimulující zvědavost a zájem zákazníků. Hlavním cílem bylo ztvárnit rozdělení na subkategorie podle příležitostí spotřeby „pro mě“, „pro tebe“ a „pro nás“. Prostor uličky cukrovinek není velký a podmínky realizace skýtaly množství omezení. Regálové sestavy nelze měnit, není možné umisťovat POP materiály nad nimi a podobně. Spolu s klientem proto navrhli jako hlavní prostředek komunikace na prodejně stoppery umístěné přímo na regálu. Jejich předností je krom celkové vizuální atraktivity také dominance a kontrast působící na procházející zákazníky. Stoppery jsou světelné a je možné měnit jejich komunikační obsah. Vedle stopperů upozorňují na kategorie také podlahové polepy a barevné cenovkové lišty. Vše je pak barevně sladěno dle jednotlivých subkategorií pro maximální přehlednost a dobrou orientaci zákazníka. Výsledkem je přehlednější navigace nakupujících, kteří jsou při vchodu do uličky postaveni před tři hlavní kategorie místo dřívějších šesti. Nová segmentace kategorie zároveň lépe odpovídá potřebám a rozhodovacím preferencím zákazníků.
Jejich reakce po změně byly ze 60 % pozitivní, prodeje v kategorii se v porovnání s předchozím rokem zvýšily o 5 %. Dobré výsledky byly potvrzeny i porovnáním s kontrolními obchody ve stejném období. „S výsledkem změny navigace podle příležitosti jsme spokojeni. V současné době je řešení nasazeno v 10 obchodech v České republice a na Slovensku a jednáme o dalších instalacích. Projekt jednoznačně ukázal, že práce se shopper insighty a výzkumy je smysluplná a vede k řešením prospěšným jak po obchodní stránce, tak především z pohledu lepší zákaznické zkušenosti,“ uzavírá David Wurst z Nestlé.
Členové realizačního týmu:
David Wurst, Category Specialist Confectionery, Nestlé
Jakub Krupička, Channel Development Specialist, Nestlé
Marek Končitík, Dago
Tomáš Žáček, Dago
Milan Marek, 3D Designér, Dago
Váš DAGO team
Fotogalerie
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY