Olivové oleje prodávejte přes ekologii a přírodu

„Strava, která je založena na velkém množství olivového oleje, přináší blahodárné účinky na lidský organismus.“ Je to již několik let, co tato věta obletěla celý svět a olivový olej zažil svůj boom. V obchodech se řešilo jen jedno – zda je olej panenský, za studena lisovaný a 100% přírodní.

Regál jako nejefektivnější POP médium a nástroj category managementu

Regálové systémy všichni známe. Dlouhá léta je můžeme vidět v každém maloobchodě. Slouží převážně jako nosič produktů. Čím více polic, tím lépe. Každý má jinou barvu, velikost, celkové rozměry. Některé si pořídil přímo maloobchodník a některé dodal dodavatel zdarma. Za historii podnikání každého obchodu vznikla směs regálových systémů, v nichž je mírný nepořádek.

Důležitou roli sehrají pohyb, světlo a zvuk

Vývoj POP je velmi úzce spjat s obalovým trhem. Jakýkoliv obal produktu představuje de facto základní klíč k tvorbě POSM, od kterého se odvíjí finální grafický design, výběr materiálu pro produkční část a následná implementace v místě prodej.

Případová studie: Jak na chaotickou správu POS realizací?

Na výrobě a instalaci POS materiálů se podílí celá řada subjektů. Vstupuje do ní mnoho osob na straně výrobce, klienta a prodejce. Čím je projekt rozsáhlejší, tím vzrůstá pravděpodobnost, že se realizace neodehraje zcela hladce. Jak tedy zajistit, aby byla správa každého projektu efektivnější a přehlednější?

Retail po koroně? Čekejme posilování on-linu a silné Vánoce

Bezpečnostní opatření, která měla zabránit dalšímu šíření koronaviru, se začínají pomalu uvolňovat. Zdá se, že se život pomalu navrací do normálu. Už teď je ale jasné, že ekonomické následky krize, kterou jsme si v uplynulých týdnech prošli, budou dlouhodobé a projeví se ve většině odvětví. Jak se covid-19 podepíše na budoucnosti retailového prostředí?

Dodavatel nebo strategický partner – kdo přinese větší hodnotu?

Česká a Slovenská republika je v segmentu POS marketingu neuvěřitelná. Chrlíme obrovské množství nosičů, vytváříme řadu promočních aktivit a máme spoustu prodejen, kde lidé nakupují a firmy jako my pomáhají prodávat. Roste ale také prodejní efekt? Měli bychom se vždy zaměřovat pouze na výnos z prodejů, nebo máme budovat značku? Jak si na tom stojíme ve srovnání se zahraničím?

BLOG: 10 taktik ke stimulaci impulzívních nákupů

V době, kdy lidé čím dál více nakupují na internetu, nabývají impulzívní nákupy v kamenných obchodech na důležitosti. Jsou podněcovány především správně zvolenými produkty, jejich umístěním, anebo získáním pozornosti nakupujících. V těchto 10 tipech se můžete seznámit s možnostmi, jak zvýšit jejich frekvenci i hodnotu.

Případová studie Birell: Jak se půlí bicykl?

Zadání od klienta znělo jednoduše: vytvořit permanentní regálové čelo pro nealkoholické osvěžení Birell. Mělo rezonovat hlavními prvky výrobku – důrazem na lidi, pobytem v přírodě, pobavením s přáteli a dobrou letní pohodou. Vytvořili jsme proto několik různých návrhů, které se postupně vyvíjely, až jsme nakonec… rozpůlili jízdní kolo. Co nás k tomu přivedlo?

Reportáž z pařížského veletrhu a POPAI Euro Awards

Do Francie jsme se v DAGO teamu vydali kvůli veletrhu Le salon du marketing point de ventre a souběžně probíhající soutěži POPAI Awards. Do červnového finále v ní postupují hned 3 naše realizace. Radost jsme však měli z celkové úrovně veletrhu i soutěže – a také z POP komunikace v pařížských obchodech.

První dojmy z veletrhu: neotřelé nápady a pokročilé technologie

Jako první nás u vchodu na veletrh MPV Paris přivítala důsledná ochranka. V Paříži nyní prohledává zavazadla téměř na každém veřejném místě ve snaze o bezpečnost – často i při opouštění prostor.

Hned za ní nás ovšem překvapily originální nafukovací kostýmy hostesek s integrovaným tichým kompresorem, který je průběžně dofukoval. A tím originální setkání teprve začínala.

Na stáncích i vystavovaných POP médiích všude něco blikalo a svítilo. Dominovaly exponáty pokročilé z hlediska moderních technologií. Už ze začátku bylo zřejmé, že v té záplavě sdělení v místech prodeje zákazníka dnes jen tak něco nevyruší a že je třeba být velmi aktivní, výrazný a dominantní. Také je však možné, že budoucí vývoj povede naopak zpátky k většímu komunikačnímu klidu s posílením relevance a komunikované hodnoty.

Originalita se projevovala i v kombinacích materiálů

Viděli jsme mnoho standardních komunikačních médií vytvářených neobyčejným způsobem. Vystavovatelé používali různé varianty vrstvení a vytvářeli tak zajímavé 3D efekty.

Překvapilo nás, jak hojně západní marketéři používají kombinace dočasných a trvanlivých materiálů. K vidění byl často především karton. Ne jako levné řešení, ale jako estetický materiál v kreativních kombinacích s dražšími a trvanlivějšími materiály jako je kov, plexisklo, textil nebo provaz. V Paříži dostal karton novou roli a dodával POP médiím originální charisma.

Přesvědčili jsme se také o tom, že „na západě“ hraje větší roli než u nás ekologie. V tématech i použitých materiálech rezonoval respekt k přírodě a ekologické image značek.

Do budoucnosti nás vzali roboti i 3D projekce

Velmi emotivní pro nás bylo setkání s roboty, humanoidy nahrazujícími prodavače, a to ovšem nejen na veletrhu, ale také přímo v pařížské prodejně Sephora. Tito roboti rozeznají, kdo jsme a jak se zrovna cítíme. Odpovídají na naše otázky, prezentují produkty a aktivně reagují na to, co zvolíme na jejich touch screen displeji.

Zaujali nás také stojany s RFID systémem. Ve chvíli, kdy jsme vzali do ruky některý z vystavených produktů, zabudovaný RFID systém to rozpoznal a na plejádě vestavěných LCD k nim pustil rozšířenou realitu.

Díky 3D brýlím jsme pak mohli zažít používání produktu na vlastní kůži. Různé objekty a produkty na veletrhu ožívaly a bombardovaly nás emocemi za pomoci 3D projekcí přímo na ně samotné. Zdá se, že od hologramů jsme už jen kousek.

Veletrhu vévodily LCD technologie ve všech podobách

Úplnou samozřejmostí byly různé miniaturní LCD displeje. V šanonu místo papírů, v provozovnách služeb, ve víku krabice na produkty, v menu restaurace místo klasických listů – i s možností přímého objednání jídla. Běžnou novinkou byla i projekce digitálního obsahu na sklo ze spodní hrany s touch screen funkcemi.

Zatímco před třemi lety jsme na Euroshopu v Dusseldorfu překvapeně hleděli na Face Recognition/Coding aplikaci na LCD pro reklamní účely, dnes se na veletrhu jednalo o běžnou záležitost. Systém sbírá a analyzuje data z obrazu na monitoru získaná prostřednictvím zabudované mini kamery. V reálném čase je pak možné sledovat základní sociodemografické údaje toho kdo komunikaci sleduje, jak dlouho se na ni dívá a jakou má přitom náladu. Na základě toho danému člověku pustí systém z databáze ten nejvhodnější komunikační obsah z mnoha uložených na disku. Tento systém se dá s pomocí generovaných dat velmi dobře využívat také pro optimalizaci funkčnosti různých typů a umístění POP aplikací.

Velký posun zaznamenaly LCD a také světelné systémy z hlediska spotřeby a využití nezávislých zdrojů energie. Na veletrhu jsme viděli realizace s LCD obrazovkou na stojanu a s LED nasvícením, které na kompaktní sadu běžných baterií vydrží fungovat i 3 měsíce. LED osvětlení je levnější, efektivnější a výkonnější, takže postupně vytlačuje ostatní světelné zdroje. Drtivá většina světelných efektů na vystavených exponátech je využívala. Své místo stále častěji nachází i v levnějších a dočasných POP aplikacích.

Samoobslužné stojany vás vyfotí i vydají zvolený produkt

Dalším hitem veletrhu byly stojany, které vám udělají fotku (třeba se zkoušeným produktem) a pošlou ji buď na zadaný e-mail nebo ji umožní rovnou sdílet na sociálních sítích. Tyto aplikace prodejní prostředí gamifikují a představují především pro gen Z zákazníky důvod navštívit takto vybavená místa prodeje. Navíc systém umožňuje snadné a praktické propojení se soutěžemi nebo různými promoakcemi maloobchodníků a značek a nabízí zajímavou emoční i praktickou hodnotu, kterou zákazníci rádi vymění za svůj kontaktní údaj.

Prvek interaktivity obsahovalo i řešení, kdy si zákazník na LCD u regálu s vystavenými vzorky produktů vybere barvu a velikost a ve speciální kapsli vyjede z podavače u regálu zvolený produkt přímo ze skladu. Takový systém je ideální třeba v místech, kde není dost prostoru pro výstavku veškerého zboží. Zároveň k vybranému zboží může i anonymnímu zákazníkovi doporučit další související položky.

Je vidět, že nad tvorbou POP aplikací je třeba stále více přemýšlet a přicházet s kreativními nápady. Jen tak budeme stále umět překvapit investory i koncové zákazníky. Veletrh MPV byl v tomto velkou inspirací a vytknout by se mu dalo jen to, že z mnoha stánků nebylo na první pohled znát, co vlastně nabízí (to v naší branži působí jaksi paradoxně), a také že byl konferenční program celé 3 dny výhradně ve francouzštině.

Sami jsme se v Paříži blýskli na soutěži

Souběžně s veletrhem probíhala soutěž POPAI EURO AWARDS. Spolu s námi soutěžilo celkem 396 prací z celé Evropy. Mezi exponáty opět i u permanentních realizací dominoval karton, který je ekologický, recyklovatelný a dodává POP médiím určité kouzlo. Jak se na Francii sluší, tradičně byly nejčastěji k vidění aplikace pro kosmetiku soutěžící v řadě kategorií.

I naše vlastní realizace sklidily úspěch. V úterý 5. 4. jsme se dozvěděli, že tři ze čtyř přihlášených postupují do červnového finále soutěže, a již teď je jasné, že ve svých kategoriích získají nejhůře bronzovou příčku.

Jednou z nich je Loď Kapitána Morgana, která se již loni stala absolutním vítězem soutěže POPAI CE AWARDS. Jde vlastně o mobilní bar ve tvaru lodi. Oceněni jsme byli za působivou prezentaci značky, originální design, kvalitní materiály i důraz na detaily a funkčnost.

Další nominaci získalo naše regálové čelo bonbonů JOJO. Uvidíte na něm barvy měnící vír ovládaný pohybovými senzory a získáte dojem, že se díváte do kotle plného ovocné šťávy. V kategorii Food – floor display se mezi tři nejlepší zařadil náš stojan realizovaný pro výrobce superprémiového psího krmiva Carnilove.

Vítězné projekty budou v Paříži vyhlášeny 16. června 2016.

Váš DAGO team

Fotogalerie

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This