Model jelení hlavy aneb 3D tisk jako nový prvek POS materiálu

V měsíci srpnu mohli zákazníci v prodejnách Ahold narazit na inovativní vystavení od společnosti DAGO s použitím nového prvku POS materiálů – 3D tisku. Vznikl tak originální shop-in-shop, který na první pohled zachycuje jedinečnou filozofii značky Jägermeister.

Pro Purinu jsme vytvořili unikátní shop-in-shop vystavení

Prodeje chovatelských potřeb v kamenných i internetových obchodech stále rostou. Češi, proslulí jako chovatelé domácích mazlíčků, se tak stávají lídry v segmentu pet food. Jedním z nejdůležitějších kritérií při výběru krmiva je rozhodně jeho kvalita.

Big Shock! přináší hudební zážitek přímo do prodejen

Tradiční letní limitovaná edice energetických drinků Big Shock! MUSIC, která reprezentuje hravost hudebních zážitků a letních festivalů, na sebe nyní v obchodech upozorňuje pomocí unikátního vystavení ve tvaru sluchátek, které jsme v Dagu vytvořili.

Ocenění POP STAR měsíce února 2021 získala realizace JOJO

Portál Mistoprodeje.cz vyhlašuje nového vítěze soutěže POP STAR. Vítězem za měsíc únor se stala realizace JoJo. V tomto měsíci bylo přihlášeno 10 In-storových realizací, které porotci opět hodnotili ve třech kritériích: kreativní zpracování, celkové produkční...

Správně zvolené POS jako podpora prodeje funguje

Úspěšné POS vychází z poznání klienta/zadavatele a brandu. Na ně navazuje určení si cíle, vytvoření strategie řešení POS, kontrola nákupního procesu, nalezení funkčních elementů pro prodej, nalezení benefitů, odlišností atd. Příprava těchto studií zabere více času než produkce samotného POS.

Retail po koroně? Čekejme posilování on-linu a silné Vánoce

Bezpečnostní opatření, která měla zabránit dalšímu šíření koronaviru, se začínají pomalu uvolňovat. Zdá se, že se život pomalu navrací do normálu. Už teď je ale jasné, že ekonomické následky krize, kterou jsme si v uplynulých týdnech prošli, budou dlouhodobé a projeví se ve většině odvětví. Jak se covid-19 podepíše na budoucnosti retailového prostředí?

Maloobchod právě prochází restartem. Digitalizace a virtuálnost zažívají svou renesanci, kterou zapříčinila dočasná odstávka kamenných prodejen ve většině segmentů. Omezily se možnosti zákazníků a ti začali k nakupování hledat jinou cestu. Na internetu a v e-shopech ji našli i ti, kteří dosud odolávali. Dá se předpokládat, že tento prodejní kanál bude mít v retailu skokově větší podíl než dřív.

Očekávejme, že služeb, které budou zákazníci využívat digitálně, bude přibývat. Nepůjde zdaleka jen o nakupování. Bude běžné, že se například budeme učit hrát na klavír online anebo budeme doma cvičit, zatímco nás bude trenér kontrolovat prostřednictvím videohovoru nebo aplikace.

Jsme přesvědčeni, že si lidé vytvoří nové nákupní návyky a řadu těch původních již neobnoví. Zákazníci budou znovu věnovat větší pozornost ceně, která se jim při nakupování v příštím období stane klíčovým kritériem. Poptávka po zbytném sortimentu, například módě, autech a luxusním zboží, poklesne.

Na všechny tyto proměny budou muset maloprodejci adekvátně zareagovat. A stejně tak se změna přístupu nevyhne ani propagaci v místě prodeje. Pokud obhájí svůj přínos, zbude prostor i pro nákladnější kreativní řešení. Krize roku 2009 nám však ukázala, že poptávat se bude hlavně nízká cena POS realizací a jejich maximální efektivnost. Bude proto potřeba investovat do kreativity, s níž se podaří proměněnou poptávku pokrýt vhodným a levným způsobem.

Bohužel řada firem tuto potřebu nereflektuje. V lepším případě o investicích částečně uvažují, ale jejich náročné schvalovací procesy tyto úvahy často úplně pozastavují. Vyčkávání na signály z trhu, které takové podniky uplatňují, nic nepřináší. Z krize vyjdou s největšími ztrátami. Ještě hůře si vedou firmy, které daly podpoře prodeje totální „stopku“, aby zachránily vlastní náklady. Jejich viditelnost na trhu poklesne, dost možná se vytratí úplně. Jejich přístup se negativně odrazí i na dodavatelích POP řešení, což by mohlo vést k značnému ochlazení místního trhu. Toho pak mohou využít zahraniční výrobci POP materiálů s nabídkou levnějších řešení.

Věříme, že stoupne POP podpora některých segmentů, které nyní strádají. Příkladem může být hotelnictví a restauratérství. Pokud jde o sezónnost, věříme, že letošní sezóny „zpátky do školy“ a Vánoce vykompenzují nedávné Velikonoce, které byly z hlediska komunikace silně omezené. Takové příležitosti hledají firmy, které se současné situace nebojí a uvědomují si, že právě teď musí své aktivity podpořit. Tyto firmy jsou hodny obdivu a ostatní by si je měli vzít za příklad. Řídí se postupy prověřenými předchozími krizemi, myslí proaktivně a chytře investují.

Zatím lze stěží odhadnout, zda nás v důsledku pandemie koronaviru čekají složitější měsíce, nebo podstatně delší období. Především též s ohledem na naše ekonomické vazby k silně zasaženým trhům na západ od nás, jejichž postižení se postupně bude odrážet také na dění u nás. Každopádně nejrozumnější je začít s přípravami okamžitě. Nečekejme na nic a začněme se soustředit na postkrizové období hned teď. Nejlepším lékem je poctivá dobrá práce, vytrvalost a proaktivita.

Daniel Jesenský a Marek Končitík, Dago

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This