Dvojnásobné zlato ze soutěže POPAI Awards

Ve čtvrtek 24. listopadu se jako každý rok konalo slavnostní vyhlášení výsledků soutěže POPAI Awards. V této soutěži jsou oceňovány nejlepší projekty in store komunikace na domácím trhu. I v letošním roce jsme uspěli a odnášíme si zlato celkem ze dvou kategorií.

Pomáháme tam, kde je to potřeba

Uvědomujeme si, jak důležité je pomáhat slabším a nezavírat oči před problémy, které tíží ostatní. Proto moc rádi podporujeme aktivity, které dávají smysl a přinášejí radost ostatním.

Halloween je pro děti: Hodnocení pro Marketing & Media

Pojďme se bát… Ale krásně bát! Jak se neztratit v oranžovém moři a prodat o trochu více bonbónů, čokolád, dekorací, bublinek i dýní? Ta nejlepší halloweenská vystavení pro časopis Marketing & Media hodnotila Radka Hejduková.

Nápoje Fanta sázejí na Halloween

Halloween sice není typický český svátek, přesto pro obchodníky představuje skvělou příležitost k navázání kontaktu se zákazníky způsobem, jaký si jindy nemohou dovolit.

Retail v růžové záplavě: Hodnocení pro Marketing & Media

Jen málokomu se na svátek sv. Valentýna podaří vymanit ze stereotypu prvoplánových symbolů a sladkých barevných kombinací.
 

Upřímně se přiznávám, že jako osoba narozená ještě před listopadovou revolucí, mám ke svátku sv. Valentýna trochu rezervovaný postoj. Nemůžu se ubránit dojmu „importovaného svátku“.  A v souvislosti s tím mi naskočí epizoda ze seriálu Simpsonovi, kde si „markeťáci“ vymysleli uprostřed srpna svátek lásky kvůli klesající křivce prodejů během léta a ve žluté rodince to skončilo nákupem zbytečných a nesmyslných dárků a kauzou přetékajícího odpadkového koše.

Teď vážně – je pravda, že Češi mají k Valentýnu vztah jen někteří, a to většinou ti mladší. U nás slaví svátek zamilovaných asi čtvrtina populace. Muži pak utratí za dárek přibližně 750 korun, ženy pak asi 600 korun. A vzhledem k neustávající pandemické situaci se dá očekávat, že lidé budou spíše slavit s dárkem doma než v restauracích nebo formou eurovíkendu v Paříži nebo Římě. Také se část zákazníků přesunulo z kamenných obchodů do prostředí on-line. Takže pro prodejce květin, čokoládových pralinek, šperků, papírových přáníček a vonných svíček nastává obrovská příležitost investovat do toho „být vidět“.

Nejsme zvyklí na přeslazené růžové výlohy plné srdíček, na které bychom zakopávali na každém kroku, jako ve Velké Británii nebo USA. Právě proto teď může výše zmíněný segment uchopit tuto výzvu, více či méně nákladně zviditelnit svoje produkty.  A myslím si, že těm se zdařilými instalacemi se povede nejen upevnit vztah se svými věrnými spotřebiteli, ale mají i velkou šanci oslovit nové, potenciální zákazníky, kteří navzdory svoji (mírné) averzi k zamilovaným nákupům na povel, by mohli obměkčit svoje srdce a peněženky uprostřed chladného února. Vzhledem k tomu, že podle statistik prodeje valentýnských dárků každý rok pomalu, ale jistě rostou, je jejich šance uspět o něco vyšší. Je jisté, že potenciál změnit nákupní zvyklosti nakupujících týkající Valentýna je velký a možná pro některé stále skrytý. Byla by škoda toho nevyužít.

 
1. Target (Open up the heart) 
 
Osobně mám ráda vystavení, které je čisté, a hlavně co nejadresnější — jak směrem k propagovanému předmětu či události, tak směrem k nakupujícímu. Proto mě nejvíce oslovilo provedení „Open up the heart“. Jednoduše, ale kreativně upozorňuje na „povinnost“ zakoupení maličkosti či většího dárku. Barevnost, která k Valentýnu patří, a dále využití různých tvarů a pěkné uspořádání, podle mě tahle trojice funguje výborně.
 
 
2. Target (Sweetheart savings)
 
Vystavení „Sweetshop“ v Targetu zaujalo úžasným využitím prostoru nad regály, zavěšená maxi srdce lákají k návštěvě a prozkoumání obchodu. Bohužel chybí návazná propracovanost sdělení u samotných regálů a polic. No a taková klasika pro zamilované — láhev vína a růže, kombinace, která prostě vždy platí a platit bude.
 
 
3. Ménage à Trois
 
Stojan Ménage à Trois si na nic víc nehraje, tady je opravdu slogan zbytečný. Navíc produkty jsou super dostupné a vystavení přehledné. Minimalismus s maximální možností oslovení spotřebitele.

 

Hodnotila: Radka Hejduková, DAGO s.r.o.
Zdroj: Marketing & Media 4/2022

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This