Naše projekty berou v soutěži POP STAR zlato a stříbro

Soutěže portálu Místoprodeje.cz o nejlepší in-store realizaci měsíce se s našimi projekty účastníme pravidelně a daří se nám v ní uspět. Proto nás těší, že se nám zadařilo i v celkovém hodnocení za rok 2019. První dvě příčky v soutěži POP STAR obsadila právě naše vystavení.

Tullamore D.E.W. má nové bary, v Makru je z něj vidět do Irska

Oblíbenou irskou whiskey Tullamore D.E.W. najdou zákazníci v nových barech. Nejde však o podniky, ale o paletová vystavení v českých a slovenských řetězcích, která jsme vyrobili. Distributor whiskey Mast-Jaegermeister tím představil přepracovanou vizuální identitu, kterou chce zaujmout mladší cílovou skupinu.

Stojan pro Fantu z krvavého pomeranče vystraší, i pobaví

Svátek všech strašidel Halloween je u nás stále populárnější. Společnost Coca-Cola nedávno představila limitovanou edici nápoje Fanta Black Blood Orange, který svou příchutí krvavého pomeranče kombinuje halloweenskou hravost a bláznivost. Vyrobili jsme pro tento výrobek výrazný stojan se strašidelnou tématikou.

Oživený model auta ovládl prodejny Tesco a Globus

Výrobce cukrovinek, žvýkaček a krmiv Mars nedávno představil kampaň pro žvýkačky Orbit a Airwaves s názvem „Dojeď svěží v novém autě!“. Na akci upozorňovala naše jednopaletová vystavení, která v prodejnách Tesco a Globus poutala pozornost hlavně modelem auta s interaktivními prvky.

Naše loď Captain Morgana vyhrála prestižní Shop! Global Awards

Slavný koráb Captain Morgana, který jsme vyrobili pro společnost Stock Plzeň-Božkov, získal cenu mezinárodní asociace Shop! v soutěži Global Awards. Ze slavnostního vyhlášení, které se konalo v americkém Chicagu, si vezeme ocenění za nejlepší in-store marketingový projekt v silné kategorii alkoholických a tabákových výrobků.

Vezeme dvě zlaté medaile z POPAI Euro Awards 2019

Celkem pět medailových umístění jsme vybojovali na finále světové soutěže POPAI Euro Awards, ve kterém mezi sebou soutěží nejlepší projekty v oblasti in-store reklamy. Proměnili jsme všech pět březnových nominací.

Rok 2021 bude pro POS zcela jiný

V porovnání s minulostí budou zadavatelé paralyzovaní a nebudou tolik investovat

V letošním roce zadavatelé každou korunu dvakrát otočí a budou chtít z aktivit vytěžit maximum. HORECA je zavřená, v některých firmách jsou investice do tohoto segmentu na nule. Mnoho z nich není motivováno cokoliv vyrábět a mnohdy zvláštní firemní politika firem
znamená, že zadavatelé „nemají a nemusí“ investovat. Tento přístup se dá prezentovat jako úspora marketingových nákladů, i když značce tím rozhodně neprospívá.

VÝZKUMY POTVRZUJÍ, ŽE TRADE MARKETING JE ZÁSADNÍ
Z mého pohledu je trade marketing velmi podceňovaný. Dříve patřila tato pozice k jedné z nejdůležitějších, nyní je přehlížená. Úkolem trade marketingového oddělení má být pomoci značce a podpořit prodej, což je proti běžnému brand marketingu zásadní a přibližuje zboží zákazníkovi. Možná jsme už všichni zapomněli, že existuje řada marketingových výzkumů, které prokazují jasnou účinnost POS materiálů v prodejnách, že stojany, vystavení a poutače podporují prodej. I v průběhu pandemie covid-19 zákazníci chodí nakupovat a zboží potřebují. Samozřejmě se ale jejich nákupní chování změnilo a musí se tak změnit i POS materiály.

INOVACE A ZMĚNA PŘÍSTUPU
Velmi se mi líbilo vystavení společnosti Nestlé — paletový ostrov Jojo v cukrovinkách. Zatímco konkurence nic zásadního nerealizovala nebo realizovala běžné paletové ostrovy, Nestlé vsadila v hypermarketech na hlavní uličku a vytvořilo paletový ostrov s hologramem virtuálního papouška. Ten mluví a láká do kategorie, což přispívá k vyššímu počtu impulzivních nákupů než při běžném POS vystavení. Zadavatel se nebál inovovat. Jeho POS láká zákazníky ke vstupu do kategorie, a i když do ní případně nevstoupí, mohou si vzít produkty z daného vystavení. Svým originálním řešením zákazníka maximálně vyruší a přitáhne jeho pozornost a zájem.

INOVACE NA POLI POS HRAJÍ PRIM
Jsem přesvědčen, že existují dva typy zadavatelů. Ti, kteří se bojí a investovat nebudou. Těchto zadavatelů bude mnoho, převážně velké korporace budou šetřit. Oproti tomu existují i zadavatelé, kteří se budou snažit zviditelnit a svůj produkt maximálně prezentovat — samozřejmě na úkor těch konkurenčních. Příkladem je nový rum, který lze aktuálně vidět v prodejnách Albert. Je prezentován na brandovaném regálovém čele a toto atypicky ztvárněné prodejní místo je natolik poutavé, že konkurenční produkty vystavené v běžném regálu zapadají. I když má tento rum minimálně tři chuťově i cenově podobné konkurenty, svým vystavením dominuje a láká. Který rum si spotřebitel zakoupí, pokud nemá jasnou preferenci?

STRATEGICKÉ PROJEKTY ČEKÁ LETOS ÚTLUM
Obávám se, že strategických či konsolidovaných projektů uvidíme v příštím roce minimum. Bude náročné a složité vyjednat umístění projektů v prodejnách. Zároveň je nesmírně složité tyto projekty navrhnout, otestovat a následně na trh implementovat. Proto pouze ti největší zadavatelé budou mít chuť dělat POS materiály, které budou velmi unikátní, ale zároveň komplikované na vyjednání a instalaci. POS čeká náročný rok, tím hlavním důvodem bude opatrnost zadavatelů. I když hypermarkety řadu potravin prodávají více, změnilo se nákupní chování zákazníků (například prodej piva se přenesl ze sektoru HORECA do offtradu). Zadavatelé tyto změny nereflektují a jejich investice do podpory jsou víceméně shodné s předchozím rokem. Přejme si, abychom se probudili, nebáli se přinášet nové podněty spotřebitelům a nákup jim zpestřili se značkami po boku.

Autor: Marek Končitík, DAGO
Zdroj: MAM

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This