Dvojnásobné zlato ze soutěže POPAI Awards
Ve čtvrtek 24. listopadu se jako každý rok konalo slavnostní vyhlášení výsledků soutěže POPAI Awards. V této soutěži jsou oceňovány nejlepší projekty in store komunikace na domácím trhu. I v letošním roce jsme uspěli a odnášíme si zlato celkem ze dvou kategorií.
Čerstvý pohled na tradiční obor: Hodnocení pro Marketing & Media
Udělat z důvěrně známé věci, jakou je nákup potravin, příjemně překvapivý zážitek, se snaží designéři po celém světě.
Shop in shopy pro Pilsner Urquell získaly první místo v soutěži POP STAR
Portál Mistoprodeje.cz ve spolupráci se společností ppm factum vyhlásil nového vítěze soutěže POP STAR. „Zlatou medaili“ si za měsíc září odnáší naše realizace shop in shopů pro Pilsner Urquell.
Pomáháme tam, kde je to potřeba
Uvědomujeme si, jak důležité je pomáhat slabším a nezavírat oči před problémy, které tíží ostatní. Proto moc rádi podporujeme aktivity, které dávají smysl a přinášejí radost ostatním.
Shop in shop Semtexu promuje novou kampaň Kofoly a zaujme virtuální realitou
Značka energetických nápojů Semtex přichází společně s komunikační agenturou Dago s novými shop in shopy, které mají mimo jiné zvýšit povědomí o nové kampani s názvem „Life is funny, když máš money“.
Halloween je pro děti: Hodnocení pro Marketing & Media
Pojďme se bát… Ale krásně bát! Jak se neztratit v oranžovém moři a prodat o trochu více bonbónů, čokolád, dekorací, bublinek i dýní? Ta nejlepší halloweenská vystavení pro časopis Marketing & Media hodnotila Radka Hejduková.
Nová zimní edice, která vám dá křídla: Red Bull s příchutí jablka a fíku
Společnost Red Bull opět přichází s novou sezonní edicí svých energetických nápojů.
Nápoje Fanta sázejí na Halloween
Halloween sice není typický český svátek, přesto pro obchodníky představuje skvělou příležitost k navázání kontaktu se zákazníky způsobem, jaký si jindy nemohou dovolit.
Podzim v Albertu: Pilsner Urquell opět sází na historii a tradici
Výrobce oblíbeného českého piva – společnost Plzeňský Prazdroj, spojil své síly s komunikační agenturou Dago.
Místa, jež najdete po čichu: Hodnocení pro Marketing & Media
Jako ve výstavních síních jsou představovány pekařské kousky v aktuálním hodnocení místa prodeje.
Rok 2021 bude pro POS zcela jiný
V porovnání s minulostí budou zadavatelé paralyzovaní a nebudou tolik investovat
V letošním roce zadavatelé každou korunu dvakrát otočí a budou chtít z aktivit vytěžit maximum. HORECA je zavřená, v některých firmách jsou investice do tohoto segmentu na nule. Mnoho z nich není motivováno cokoliv vyrábět a mnohdy zvláštní firemní politika firem
znamená, že zadavatelé „nemají a nemusí“ investovat. Tento přístup se dá prezentovat jako úspora marketingových nákladů, i když značce tím rozhodně neprospívá.
VÝZKUMY POTVRZUJÍ, ŽE TRADE MARKETING JE ZÁSADNÍ
Z mého pohledu je trade marketing velmi podceňovaný. Dříve patřila tato pozice k jedné z nejdůležitějších, nyní je přehlížená. Úkolem trade marketingového oddělení má být pomoci značce a podpořit prodej, což je proti běžnému brand marketingu zásadní a přibližuje zboží zákazníkovi. Možná jsme už všichni zapomněli, že existuje řada marketingových výzkumů, které prokazují jasnou účinnost POS materiálů v prodejnách, že stojany, vystavení a poutače podporují prodej. I v průběhu pandemie covid-19 zákazníci chodí nakupovat a zboží potřebují. Samozřejmě se ale jejich nákupní chování změnilo a musí se tak změnit i POS materiály.
INOVACE A ZMĚNA PŘÍSTUPU
Velmi se mi líbilo vystavení společnosti Nestlé — paletový ostrov Jojo v cukrovinkách. Zatímco konkurence nic zásadního nerealizovala nebo realizovala běžné paletové ostrovy, Nestlé vsadila v hypermarketech na hlavní uličku a vytvořilo paletový ostrov s hologramem virtuálního papouška. Ten mluví a láká do kategorie, což přispívá k vyššímu počtu impulzivních nákupů než při běžném POS vystavení. Zadavatel se nebál inovovat. Jeho POS láká zákazníky ke vstupu do kategorie, a i když do ní případně nevstoupí, mohou si vzít produkty z daného vystavení. Svým originálním řešením zákazníka maximálně vyruší a přitáhne jeho pozornost a zájem.
INOVACE NA POLI POS HRAJÍ PRIM
Jsem přesvědčen, že existují dva typy zadavatelů. Ti, kteří se bojí a investovat nebudou. Těchto zadavatelů bude mnoho, převážně velké korporace budou šetřit. Oproti tomu existují i zadavatelé, kteří se budou snažit zviditelnit a svůj produkt maximálně prezentovat — samozřejmě na úkor těch konkurenčních. Příkladem je nový rum, který lze aktuálně vidět v prodejnách Albert. Je prezentován na brandovaném regálovém čele a toto atypicky ztvárněné prodejní místo je natolik poutavé, že konkurenční produkty vystavené v běžném regálu zapadají. I když má tento rum minimálně tři chuťově i cenově podobné konkurenty, svým vystavením dominuje a láká. Který rum si spotřebitel zakoupí, pokud nemá jasnou preferenci?
STRATEGICKÉ PROJEKTY ČEKÁ LETOS ÚTLUM
Obávám se, že strategických či konsolidovaných projektů uvidíme v příštím roce minimum. Bude náročné a složité vyjednat umístění projektů v prodejnách. Zároveň je nesmírně složité tyto projekty navrhnout, otestovat a následně na trh implementovat. Proto pouze ti největší zadavatelé budou mít chuť dělat POS materiály, které budou velmi unikátní, ale zároveň komplikované na vyjednání a instalaci. POS čeká náročný rok, tím hlavním důvodem bude opatrnost zadavatelů. I když hypermarkety řadu potravin prodávají více, změnilo se nákupní chování zákazníků (například prodej piva se přenesl ze sektoru HORECA do offtradu). Zadavatelé tyto změny nereflektují a jejich investice do podpory jsou víceméně shodné s předchozím rokem. Přejme si, abychom se probudili, nebáli se přinášet nové podněty spotřebitelům a nákup jim zpestřili se značkami po boku.
Autor: Marek Končitík, DAGO
Zdroj: MAM
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY