Dvojnásobné zlato ze soutěže POPAI Awards
Ve čtvrtek 24. listopadu se jako každý rok konalo slavnostní vyhlášení výsledků soutěže POPAI Awards. V této soutěži jsou oceňovány nejlepší projekty in store komunikace na domácím trhu. I v letošním roce jsme uspěli a odnášíme si zlato celkem ze dvou kategorií.
Čerstvý pohled na tradiční obor: Hodnocení pro Marketing & Media
Udělat z důvěrně známé věci, jakou je nákup potravin, příjemně překvapivý zážitek, se snaží designéři po celém světě.
Shop in shopy pro Pilsner Urquell získaly první místo v soutěži POP STAR
Portál Mistoprodeje.cz ve spolupráci se společností ppm factum vyhlásil nového vítěze soutěže POP STAR. „Zlatou medaili“ si za měsíc září odnáší naše realizace shop in shopů pro Pilsner Urquell.
Pomáháme tam, kde je to potřeba
Uvědomujeme si, jak důležité je pomáhat slabším a nezavírat oči před problémy, které tíží ostatní. Proto moc rádi podporujeme aktivity, které dávají smysl a přinášejí radost ostatním.
Shop in shop Semtexu promuje novou kampaň Kofoly a zaujme virtuální realitou
Značka energetických nápojů Semtex přichází společně s komunikační agenturou Dago s novými shop in shopy, které mají mimo jiné zvýšit povědomí o nové kampani s názvem „Life is funny, když máš money“.
Halloween je pro děti: Hodnocení pro Marketing & Media
Pojďme se bát… Ale krásně bát! Jak se neztratit v oranžovém moři a prodat o trochu více bonbónů, čokolád, dekorací, bublinek i dýní? Ta nejlepší halloweenská vystavení pro časopis Marketing & Media hodnotila Radka Hejduková.
Nová zimní edice, která vám dá křídla: Red Bull s příchutí jablka a fíku
Společnost Red Bull opět přichází s novou sezonní edicí svých energetických nápojů.
Nápoje Fanta sázejí na Halloween
Halloween sice není typický český svátek, přesto pro obchodníky představuje skvělou příležitost k navázání kontaktu se zákazníky způsobem, jaký si jindy nemohou dovolit.
Podzim v Albertu: Pilsner Urquell opět sází na historii a tradici
Výrobce oblíbeného českého piva – společnost Plzeňský Prazdroj, spojil své síly s komunikační agenturou Dago.
Místa, jež najdete po čichu: Hodnocení pro Marketing & Media
Jako ve výstavních síních jsou představovány pekařské kousky v aktuálním hodnocení místa prodeje.
Smyslné nakupování aneb jak se chytá do sítě
![Tisk](https://www.dago.cz/wp-content/uploads/2018/09/foto_smyslne-nakupovani-a121-1-e1539602183802.jpg)
Postupně se začíná více a více rozvíjet i multisenzorický marketing, při němž hraje roli působení na sluch, čich, chuť a hmat. Ty jsou velmi mocnými přidruženými stimuly, které efekt zrakových vjemů až mnohanásobně zesilují. Vyvolávají totiž mnohem rychleji kýžené emoční zaujetí. Výzkum TNS z roku 2007 odhalil, že nákup cukrovinek nejvíce ovlivní atmosféra, která v zákaznících vyvolá chuť. To jinými slovy znamená, že pokud chce prodejce stimulovat prodej cukrovinek, měl by se primárně zaměřit na aktivity zaměřené na vzbuzování chuti. Nemusí ale jít přímo o ochutnávky – ty mimochodem chuť na sladké samotným aktem ochutnání mohou snížit, protože uspokojí chuťovou potřebu a touha po impulzním nákupu tak může být menší. Účinné je využití silného vizuálního vjemu, například nakousnuté nebo míchající se čokolády. Jde o stimulaci, která může způsobit až Pavlovův reflex, zákazník se v takto vytvořené atmosféře doslova „rozslintá“:o) a díky tomu si pak nakoupí, aniž by o tom dříve uvažoval.
Efekt vizuálního vjemu je navíc možné mnohonásobně zvýšit vhodně zvolenou vůní, kterou ale vůbec nemusí být vůně čokolády samotné – i ta, stejně jako ochutnávka, má tendenci zákazníka „nasytit“, aniž by nakoupil. V dnešní době existují sofistikované přístupy, které dokážou identifikovat relevantní aromata nebo zvuky ke konkrétním produktovým kategoriím, kterými se pak stimulují chuť nebo zájem o konkrétní zboží nebo služby. Příkladem může být známý princip šíření vůně kávy v trafikách – toto aroma totiž stimuluje chuť na tabákové výrobky – nebo šíření vůně čerstvého pečiva v prodejnách s potravinami, které funguje jako stimul vyvolávající pocit hladu – a hladový člověk nakupuje více než člověk nasycený.
Posledním ze zmíněných smyslů, které lze stimulovat v místě prodeje, je hmat. Příkladem využití hmatových smyslů při komunikaci v místě prodeje je prodejní stojan Milka, který využívá plyšovou hlavu kravičky lákající k pohlazení. Tím se zákazník dostává na dosah vystaveným produktům a příjemný hmatový pocit jej více motivuje k vložení čokolády do košíku.
Multisenzorický marketing funguje především podprahově, a tak se pro výběr vhodných vůní nebo zvuků využívá různých biometrických metod, které v podstatě měří, co se děje na základě vizuálních, sluchových, hmatových i čichových stimulů v těch částech mozku, u kterých prodejce potřebuje, aby byly ve správný okamžik aktivovány (neuromarketing). Nemyslete si však, že z vás tím výrobci a prodejci dělají roboty. Stimulace více smyslů ztratí efekt, pokud zákazník nebude se zakoupeným produktem spokojený. V takovém případě nedojde k opakované koupi, která je u rychloobrátkového zboží zásadní.
Daniel Jesenský, DAGO, s.r.o.
reagujte na: daniel.jesensky@dago.cz
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY