Rozjitřit hezké vzpomínky – k tématu grilování pro Marketing & Media

Grilování je u nás stále větším trendem a koníčkem všech věkových kategorií. Bude to nejspíš tou atmosférou, kterou si každý hned vybaví, jakmile slyší toto slovo. Nejen, že cítíme pohodovou a přátelskou atmosféru, setkání s blízkými, slunečné počasí, ale také velmi dobré a kvalitní pochutiny s tím spojené. Mnoho lidí se dokonce těší na letní dny právě kvůli grilování. Z toho logicky plyne, že se do vybavení a delikates investuje stále více finančních prostředků a na trhu sílí konkurenční prostředí.

Rok 2021 bude pro POS zcela jiný

V letošním roce zadavatelé každou korunu dvakrát otočí a budou chtít z aktivit vytěžit maximum. HORECA je zavřená, v některých firmách jsou investice do tohoto segmentu na nule. Mnoho z nich není motivováno cokoliv vyrábět a mnohdy zvláštní firemní politika firem znamená, že zadavatelé „nemají a nemusí“ investovat. Tento přístup se dá prezentovat jako úspora marketingových nákladů, i když značce tím rozhodně neprospívá.

Kávě jsme věrni. Než nás zláká chuť na jinou.

Úžasná chuť a vůně, rela­xace, „nakopnutí“, chvilka odpočinku nebo jen podvě­domá rutina. Každý z nás, kdo kávu pijeme a kdo si ji kupujeme, v ní vidíme jiného společníka. Doby, kdy si lidé vybírali pouze mezi zrnko­vou a rozpustnou kávou, jsou nenávratně pryč.

Střípky z POPAI PARIS

Popai v Paříži v nás každý rok budí velká očekávání, co uvidíme nového z technologických postupů i designových nápadů. Letošní ročník sice probíhal na velmi zajímavém místě u řeky, ale prostor byl velmi omezený, tudíž se do areálu vešly pouze výstavní exponáty na rozdíl od loňska, kde byly také stánky výrobců vystavení a existovala možnost si s nimi osobně promluvit.

Za zmínku stojí velmi jednoduše, ale elegantně zpracované vystavení na luxusní šampaňské. Na první pohled působí opravdu prémiově a draze, přitom z produkčního pohledu to není nic složitého, ani nákladného, jak by se mohlo zdát. Jedná se o dřevěnou podstavu, ve které je umístěno vygravírované a prosvícené čiré plexisklo uchycené k další desce. Jde především o prezentační stojan, nikoliv prodejní. Pro tento prémiový produkt je to však jistě dostačující.

Další věc, nad kterou jsme se pozastavili, ale spíše v negativním slova smyslu, bylo obrandování regálu s pivem Skoll. Samozřejmě na první pohled plexi stoppery zaujmou, na druhou stranu si klademe otázku, nakolik je takovéto vystavení dostatečně významné pro tuto soutěž. Další věcí je praktičnost těchto stopperů, kdy by mohly být i nebezpečné, co se úrazu týče. Ideální úroveň dětských očí s ostře vyfrézovaným čirým plexisklem v nás vzbuzuje obavy. Nehledě na to, že ve chvíli, kdy kvůli poruše přestane stopper svítit, je snadno přehlédnutelný. V českém prostředí odhadujeme výdrž takového prvku zhruba na týden.

Poměrně zdařilé bylo vystavení pro Fuzetea. Na první pohled působí opravdu mohutným dojmem. Při pohledu zblízka pozná znalý člověk, že je ekonomicky brilantně vyřešené. Celé POS jsou pouze kovové rámy, v nichž je předpružený potištěný pentaprint a police doplněny o jednoduché osvětlení. Žádná drahá a těžká MDF nebo celokovová konstrukce.

Vystavení Jameson v alkoholové kategorii pro nás představuje přímou konkurenci, takže jsme se o něj zajímali blíže. Celkově stojan neoplývá ve složitosti nebo kreativitě zpracování ničím, co bychom nedělali v Česku. Určitě se však můžeme inspirovat, přinejmenším právě na vystavení s alkoholem, v osvícení topperu stojanu. Malinké žárovičky zasazeny v názvu budí velmi hezký dojem. Někdo by možná řekl, že to působí malinko cirkusově, ale osobně se mi tento nápad moc líbí.

Na závěr stojí za zmínku, že na rozdíl od Fuzetea nebo Jamesona, kde technologické zpracování bylo skvělé, ale jednoduché, se našlo mnoho aplikací především u prémiových produktů, kde byla namístě velká pochvala úrovně technologie a výroby. Jako příklad jsme zvolili pojízdný servírovací a prezentační kufřík Moet.

Anna Brůžková a Miroslav Obrátil, DAGO

 

 

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This