Naše projekty berou v soutěži POP STAR zlato a stříbro

Soutěže portálu Místoprodeje.cz o nejlepší in-store realizaci měsíce se s našimi projekty účastníme pravidelně a daří se nám v ní uspět. Proto nás těší, že se nám zadařilo i v celkovém hodnocení za rok 2019. První dvě příčky v soutěži POP STAR obsadila právě naše vystavení.

Tullamore D.E.W. má nové bary, v Makru je z něj vidět do Irska

Oblíbenou irskou whiskey Tullamore D.E.W. najdou zákazníci v nových barech. Nejde však o podniky, ale o paletová vystavení v českých a slovenských řetězcích, která jsme vyrobili. Distributor whiskey Mast-Jaegermeister tím představil přepracovanou vizuální identitu, kterou chce zaujmout mladší cílovou skupinu.

Stojan pro Fantu z krvavého pomeranče vystraší, i pobaví

Svátek všech strašidel Halloween je u nás stále populárnější. Společnost Coca-Cola nedávno představila limitovanou edici nápoje Fanta Black Blood Orange, který svou příchutí krvavého pomeranče kombinuje halloweenskou hravost a bláznivost. Vyrobili jsme pro tento výrobek výrazný stojan se strašidelnou tématikou.

Oživený model auta ovládl prodejny Tesco a Globus

Výrobce cukrovinek, žvýkaček a krmiv Mars nedávno představil kampaň pro žvýkačky Orbit a Airwaves s názvem „Dojeď svěží v novém autě!“. Na akci upozorňovala naše jednopaletová vystavení, která v prodejnách Tesco a Globus poutala pozornost hlavně modelem auta s interaktivními prvky.

Naše loď Captain Morgana vyhrála prestižní Shop! Global Awards

Slavný koráb Captain Morgana, který jsme vyrobili pro společnost Stock Plzeň-Božkov, získal cenu mezinárodní asociace Shop! v soutěži Global Awards. Ze slavnostního vyhlášení, které se konalo v americkém Chicagu, si vezeme ocenění za nejlepší in-store marketingový projekt v silné kategorii alkoholických a tabákových výrobků.

Vezeme dvě zlaté medaile z POPAI Euro Awards 2019

Celkem pět medailových umístění jsme vybojovali na finále světové soutěže POPAI Euro Awards, ve kterém mezi sebou soutěží nejlepší projekty v oblasti in-store reklamy. Proměnili jsme všech pět březnových nominací.

Trh pod tlakem nedostatku surovin a rostoucích cen

Souboj materiálů pro tvorbu in-store komunikace letos značně přitvrdil

Úspěšné POS materiály nejsou jen o excelentním nápadu a grafickém návrhu designéra. Tím to vše začíná, ale klíčovou roli hraje také samotná realizace a příprava. Během tvorby technologických výkresů je zásadní volit správné materiály s ohledem na mnoho aspektů, jako je velikost POS média, jeho umístění, doba vystavení, finanční náročnost, průběh instalace a nespočet dalších. Rok 2021 nám tento proces však vůbec nezjednodušuje. Přetrvávající krize na poli materiálů, jako je kov, dřevo, karton či plast je velmi špatná. Komodity potřebné pro výrobu některých materiálů docházejí a jejich ceny razantně stoupají. Veškeré predikce jsou velmi spekulativní a nejisté. Snažíme se této situaci maximálně přizpůsobit a směřovat výrobu tam, kde očekáváme materiálový dostatek a alespoň částečnou stabilitu cen.

VÝKYVY SE MUSEJÍ HLÍDAT

Nikde není a nikdy nebylo jasně definováno, jaký materiál je na konkrétní typy POS aplikací nejvhodnější a měl by být použit pro jeho výrobu. To, že se podlahové stojany dělají hlavně z kartonu, prémiové shop-in-shopy ze dřeva, regálová čela z kovu a pultové barketky z plastu, je již minulost. Ne vždy to může být ta nejlepší volba, a proto jsme tyto „standardy“ hodili do koše a pohlížíme na každé POS velmi unikátně.
Bohužel nejhorší situace je aktuálně v oblasti kovovýroby. Cena plechu za posledních šest měsíců vzrostla o více než sto procent a každý den se toto číslo zvyšuje. Proto není důvod vyrábět reedice dříve kovových stojanů opět z kovu, ale nabízíme klientům variantu dřevěnou či plastovou. Jestliže predikujeme v blízkých dnech problém například s vlnitou lepenkou, rovnou nabízíme jistou variantu plastovou, což řekněme u paletových omotávek je ještě lepší volbou. Rozhodně neříkám, že některý z materiálů navždy končí v oblasti in-store komunikace, snažím se jen nastínit to, že ne vždy je první volba ta správná. Od toho jsme tu my, abychom situaci hlídali a nabízeli nejlepší komplexní řešení podpory prodeje.

PLASTY I EKOLOGICKÁ ŘEŠENÍ

Za poslední rok se nám velmi osvědčila práce s plastem. Nejen že se dobře zpracovává, ale je také velmi flexibilní, postaví se z něj snad cokoliv. Není problém ho celoplošně polepit a tím získat požadovaný design. Při správné volbě síly desek, lepidel a zámků, je zaručena nosnost srovnatelná s kovovými stojany. Oproti kovovému stojanu však není tak těžký a náročný na převoz či manipulaci. Velmi často tak z plastu vytváříme stojany či paletová vystavení, která si obchodní zástupce naloží do kufru automobilu a následně nainstaluje v prodejně sám, což představuje velkou finanční úsporu za instalační týmy a dopravu. Nesmíme však zapomínat také na přírodu a životní prostředí. Na veškeré tisky používáme primárně latexový tisk, který díky inkoustům na vodní bázi nezatěžuje ovzduší a neobsahuje žádné nebezpečné a zapáchající látky. Tisky jsou zcela zdravotně nezávadné a vhodné i do nejpřísnějších zařízení jako jsou školy, jídelny, nemocnice a další. Přes to všechno je kvalita výtisku velmi vysoká a stálost barev i v exteriéru dosahuje bez problémů pěti let, v interiéru až deseti let. Není problém kompletně plastové vystavení a jiná POS média vyrobit také z „non PVC“ deskových materiálů, čímž se splní nejrůznější ekologické směrnice daných společností.
Všem zadavatelům POS materiálů bych doporučila, aby si dali poradit nejvhodnější materiál s ohledem na funkčnost, trvanlivost a umístění, ale také aby se informovali o aktuální a průběžně se měnící situaci dostupnosti a cen vstupních materiálů. Právě výrobce je schopen to reflektovat, vybrat nejlepší variantu a díky tomu využít stanovený rozpočet na maximum.

Dvoupaletové vystavení značky Red Bull v prodejně Albert je kompletně vyrobeno z plastu a je doplněno o elektroinstalaci.

Autor: ANNA BRŮŽKOVÁ, Dago
Zdroj: Marketing & Media, číslo 26-27

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This